Toyota na právě probíhajícím autosalonu v Paříži

Toyota se vrací do segmentu malých MPV: představila nové VERSO-S: kompaktní, prostorné a chytře navržené.

Nový model Verso-S, které se na trhu objeví v únoru 2011, symbolizuje návrat automobilky Toyota do segmentu malých MPV (tedy MPV segmentu B), který Toyota sama vytvořila v roce 1999, když představila model Yaris Verso.

Od roku 2002 se prodeje v segmentu malých MPV bezmála ztrojnásobily. Za růstem stojí trend downsizingu a stoupající zájem zákazníků, z nichž většina oceňuje zejména flexibilitu interiéru a zavazadlového prostoru, která je pro víceúčelové vozy (MPV) charakteristická.

Nové MPV segmentu B měří na délku necelé 4 metry. Vůz je proto velmi obratný a příjemný v městském provozu. Díky pečlivému řešení všech detailů návrhu interiéru však vznikl maximálně prostorný vůz nabízející pohodlí a vysokou úroveň kvality vnímané zákazníkem. Co do prostoru nad hlavami předních cestujících, místa na zadních sedadlech a velikosti zavazadelníku se může Verso-S směle měřit s vozy nižší střední třídy.

Toyota na právě probíhajícím autosalonu v Paříži

NOVÉ VERSO-S:

Toyota na právě probíhajícím autosalonu v Paříži
Toyota na právě probíhajícím autosalonu v Paříži

Prostorová revoluce pro pět cestujících v nejkratším malém MPV v jeho třídě. Kompaktní, prostorné a inteligentně řešené – nové Verso-S je ukázkou maximální efektivity v obestavění prostoru. Spojuje velmi prostorný interiér s nejkratší celkovou délkou vozu ze všech MPV segmentu B na evropských trzích (pouhých 3 990 mm).

Design

Nové malé MPV značky Toyota lze okamžitě rozpoznat podle čistého, kompaktního a atraktivního stylistického ztvárnění exteriéru. Zaujme krátkými převisy karoserie vpředu i vzadu, nápadně dynamickými vnějšími křivkami a velkým panoramatickým střešním oknem. Prosklení po celé délce vozu se zatmavenými sloupky vizuálně stvrzuje dojem maximálně využitého vnitřního prostoru.

Nové Verso-S stojí na podvozku s rozvorem náprav 255 cm a nabízí snadný přístup do prostorného, praktického a variabilního interiéru prostřednictvím předních a zadních dveří se širokým úhlem otevírání.

Přesné a čisté linie dvouvrstvé přístrojové desky a tvarované dveřní panely tvoří výhradně měkké materiály. K obložení funkčních a snadno čitelných sdružených přístrojů i středové konzoly jsou použity dekorační prvky z kartáčovaného kovu, které dále akcentují celkovou úroveň kvality.

Prostor pro cestující a zavazadelník

K maximálně prostornému interiéru přispívá optimalizovaný návrh předních sedadel, panelů dveří a obložení, a tak se nové MPV segmentu B může pochlubit špičkovým prostorem nad hlavami předních cestujících, prostorem pro kolena cestujících vzadu, stejně tak jako délkou a celkovým objemem zavazadelníku.

Zvýšený posaz na předních i zadních sedadlech byl optimalizován s ohledem na dobrou viditelnost z vozu, ale i snadné nastupování a vystupování. K pohodlí řidiče dále přispívá možnost výškového seřizování sedadla, přítomnost loketních opěrek a umístění páky voliče převodovky co nejblíže k tříramennému volantu.

Zadní sedadla dělená v poměru 60:40 jsou vybavena středovou loketní opěrkou a sklápěcím mechanizmem, který lze aktivovat jediným dotykem. Novinkou ve třídě malých MPV je možnost sklopení zadních opěradel přímo ze zavazadlového prostoru pomocí páček umístěných po obou stranách zavazadelníku, snadno dostupných z prostoru pátých dveří.

Nahoru výklopná záď navazuje na zadní nárazník Toyoty Verso-S tak, aby byl umožněn co nejsnazší přístup do zavazadelníku. Součástí zavazadlového prostoru o délce 760 mm je lehké variabilní dno s dvoustupňovým nastavením. Lze jej umístit do jedné roviny s nárazníkem, a vytvořit tak zcela plochou podlahu se zavazadelníkem o objemu 336 l, nebo jednou rukou polohu dna rychle snížit, a zvětšit tak hloubku zavazadelníku o 95 mm na objem 393 l.

Pokud se podlaha vyjme úplně, zpřístupní se i prohlubeň pro rezervní kolo1, a tak se celkový objem zavazadelníku zvýší na 430 litrů. Po sklopení zadních sedadel do roviny lze celkový prostor pro zavazadla zvýšit na 1 388 litrů.

Ani přes maximální vnitřní prostornost nebylo nutné dělat ústupky v otázkách variabilních řešení různých odkládacích prostor, která jsou pro malá MPV tak důležitá. Verso-S nabízí držáky lahví a nápojů, prostorné kapsy v předních i zadních dveřích a variabilní tříúrovňový úložný prostor v přístrojové desce.

Nové multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou, poprvé u modelu značky Toyota

Univerzální multimediální rozhraní tvoří nový systém s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1″, který je ve třídě MPV segmentu B zcela jedinečný. Při uvedení vozu na trh bude zahrnovat tuner AM/FM, přehrávač CD/MP3, možnost připojení mobilního telefonu přes Bluetooth, USB port pro připojení přenosných hudebních přehrávačů a funkce pro zobrazení grafiky alba iPodu, a dále obraz zadní parkovací kamery.

Na přání se bude později nabízet tuner pro příjem DAB (digitální rozhlasové vysílání) a Navi-Box. Navi-Box funguje nejen jako další rozšíření multimediální výbavy (umožňuje prohlížet obrázky nebo třídit hudbu z USB zdroje), ale zároveň nabízí vylepšené funkce satelitní navigace.

Jeho součástí jsou mj. upozornění na radary měřící rychlost, zobrazování ukazatelů směru na dálnicích a možnost využívat celou řadu on-line služeb Google. Například je možné stáhnout z Internetu body zájmu (POI) a zadat je jako cíl cesty. Mezi další aplikace patří podpora sociálních sítí, informace o cenách paliva, zpravodajství a předpověď počasí.

Jednoduchá strategie tří úrovní výbavy nabízí zákazníkům široký výběr různých prvků výbavy pro všechny verze modelu Verso-S.

Již v základní výbavě (Entry) se objevuje sedm airbagů, elektricky ovládaná přední okna, posilovač řízení, tuner/přehrávač CD/MP3 se čtveřicí reproduktorů a USB portem, systémy aktivní bezpečnosti VSC, ABS, EBD a BA, osvětlení interiéru pomocí LED diod a systém sklápění zadních sedadel jediným pohybem pomocí páček.

Verze ve středním stupni výbavy (Mid) nabízejí navíc variabilní podlahu zavazadelníku, manuální klimatizaci, volant a hlavici řadicí páky obšitou kůží, přepínače funkcí na volantu, loketní opěrky vpředu i vzadu a nové multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou.

Modely v nejvyšším stupni výbavy (High) nabízejí k výše uvedenému samočinné ovládání klimatizace, automaticky stmívatelné vnitřní zpětné zrcátko, světelná a dešťová čidla, bezklíčové nastupování, litá kola o rozměru 16″ a elektrické ovládání oken vpředu i vzadu.

Rozsáhlý seznam volitelných prvků výbavy za velmi atraktivní ceny zahrnuje několik balíčků výbavy navržených ke zvýšení pohodlí cestujících, kožené čalounění sedadel s vyhříváním pro přední cestující nebo bezrámové panoramatické střešní okno se zabudovanou elektricky ovládanou clonou.

Zájemci o Toyotu Verso-S budou moci vybírat z několika ozdobných krytů 15″ kol nebo litých 16″ kol a devíti barev laku karoserie, včetně nové metalické barvy „saténově modrá“ (Satin Blue). U obložení interiéru je možné volit mezi černou nebo béžovou barevnou kombinací s látkovým čalouněním, resp. se rozhodnout pro vysoce kvalitní černou kůži u verzí v nejvyšším stupni výbavy.

Bezpečnost

Nová Toyota Verso-S zaručuje vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti a nabízí velmi dobrou ochranu chodců v případě střetu.

Všechny verze Verso-S jsou standardně vybaveny sedmi airbagy SRS; čelními airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, kolenním airbagem pro řidiče, bočními airbagy vpředu a hlavovými záclonovými airbagy po celé délce interiéru. Na všech sedadlech vpředu i vzadu jsou použity tříbodové bezpečnostní pásy ELR (s automatickým blokováním v případě nouze). Přední bezpečnostní pásy jsou opatřeny předpínačem a omezovačem síly.

Nové Verso-S je standardně vybaveno ucelenou řadou systémů aktivní bezpečnosti, jako je ABS, elektronické rozdělování brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA), systém řízení trakce (TRC) a systém řízení stability vozu (VSC).

JÍZDNÍ VÝKONY:

Výběr ze benzinových i naftových motorů s technologií Toyota Optimal Drive s parametry spotřeby paliva a emisí CO2 na vrcholu třídy, od 113g/km a 4,3l/100km.

Nové Verso-S se nabízí buď se benzinovým motorem 1,33 l dual VVT-i s funkcí Stop & Start, nebo přeplňovaným naftovým motorem 1,4 l D-4D. Obě tyto pohonné jednotky standardně pracují s šestistupňovou manuální převodovkou. Benzinový motor 1,33 l lze na přání kombinovat s bezestupňovou převodovkou Multidrive -S, která je vybavena i režimem sekvenčního řazení se 7 stupni a páčkami pod volantem. Oba motory splňují požadavky emisní normy Euro 5.

Obě pohonné jednotky s výhodou využívají součásti s nízkým třením, velmi lehkou a kompaktní konstrukci a vyšší účinnost spalování typickou pro technologii Toyota Optimal Drive. Konstruktéři dále využili celou řadu opatření ke snížení hmotnosti vozu a navrhli vysoce aerodynamickou karoserii, díky které Verso-S vykazuje součinitel aerodynamického odporu Cd pouhých 0,297.

Benzinový motor 1,33 l

– využívá technologii Dual VVT-i (zkr. Variable Valve Timing-intelligent) a pozoruhodně vysoký kompresní poměr 11,5 : 1. Pohonná jednotka produkuje výkon 72,5 kW/ 99 k při 6 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 126 Nm při 4 000 ot/min. Spojuje tak výtečné dynamické výkony se špičkovou spotřebou paliva pouhých 5,2l/100km emisemi CO2 jen 120g/km s převodovkou Multidrive- S.

Naftový motor 1,4 l D-4D

Přeplňovaný naftový motor 1,4 l D-4D s mezichladičem a rozvodem paliva typu common rail používá nejnovější technologii piezoelektrického vstřikování a je standardně vybaven filtrem pevných částic DPF. Dosahuje nejvyššího výkonu 66 kW / 90 k při 3 800 ot/min a maxima točivého momentu 205 Nm při 1 800 až 2 800 ot/min.

Piezoelektrické vstřikovací trysky pracující s výjimečně vysokým vstřikovacím tlakem 160 MPa mohou dodávat větší a přesnější objem paliva, a to dvojnásobně rychleji než běžné vstřikovací trysky. Díky své vyšší pracovní rychlosti mohou zajistit i několik vstřiků paliva během jediného pracovního taktu, čímž optimalizují spalování. Výsledkem je rychlá odezva na pokyny od plynového pedálu při vynikající spotřebě paliva pouhých 4,3l/100km a nižších emisích CO2 jen 113g/km.

Převodovky Multidrive S a MultiMode

Převodovka Multidrive S volitelně dodávaná se zážehovým motorem 1,33 l je ukázkou toho nejlepšího z technologie bezestupňových převodovek Toyota. Multidrive S nabízí i sekvenční řazení v manuálním režimu, kdy využívá sedmi virtuálních rychlostních stupňů. Ty může řidič volit buď řadicí pákou, nebo pomocí páček řazení pod volantem. V kombinaci s touto hladce řadící převodovkou pak benzinový motor 1,33 l dosahuje spotřeby 5,2l /100km a produkuje emise CO2 na úrovni 120g/km.

K naftovému motoru 1,4 D-4D se na přání nabízí automatizovaná manuální převodovka MultiMode bez spojkového pedálu, vybavená i režimem plně automatického řazení. Řidič si může vybrat jeden ze dvou režimů plně automatického řazení, případně řadit manuálně pomocí páček pod volantem. Verso-S vybavené převodovkou MultiMode a motorem 1,4 D-4D dosahuje spotřeby 4,4 l/100km a produkuje emise CO2 na úrovni 115g/km.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...