Nový model Verso-S, které se na trhu objeví v únoru 2011, symbolizuje návrat automobilky Toyota do segmentu malých MPV (tedy MPV segmentu B), který Toyota sama vytvořila v roce 1999, když představila model Yaris Verso.
Od roku 2002 se prodeje v segmentu malých MPV bezmála ztrojnásobily. Za růstem stojí trend downsizingu a stoupající zájem zákazníků, z nichž většina oceňuje zejména flexibilitu interiéru a zavazadlového prostoru, která je pro víceúčelové vozy (MPV) charakteristická.
Nové MPV segmentu B měří na délku necelé 4 metry. Vůz je proto velmi obratný a příjemný v městském provozu. Díky pečlivému řešení všech detailů návrhu interiéru však vznikl maximálně prostorný vůz nabízející pohodlí a vysokou úroveň kvality vnímané zákazníkem. Co do prostoru nad hlavami předních cestujících, místa na zadních sedadlech a velikosti zavazadelníku se může Verso-S směle měřit s vozy nižší střední třídy.
NOVÉ VERSO-S:
Prostorová revoluce pro pět cestujících v nejkratším malém MPV v jeho třídě. Kompaktní, prostorné a inteligentně řešené – nové Verso-S je ukázkou maximální efektivity v obestavění prostoru. Spojuje velmi prostorný interiér s nejkratší celkovou délkou vozu ze všech MPV segmentu B na evropských trzích (pouhých 3 990 mm).
Design
Nové malé MPV značky Toyota lze okamžitě rozpoznat podle čistého, kompaktního a atraktivního stylistického ztvárnění exteriéru. Zaujme krátkými převisy karoserie vpředu i vzadu, nápadně dynamickými vnějšími křivkami a velkým panoramatickým střešním oknem. Prosklení po celé délce vozu se zatmavenými sloupky vizuálně stvrzuje dojem maximálně využitého vnitřního prostoru.
Nové Verso-S stojí na podvozku s rozvorem náprav 255 cm a nabízí snadný přístup do prostorného, praktického a variabilního interiéru prostřednictvím předních a zadních dveří se širokým úhlem otevírání.
Přesné a čisté linie dvouvrstvé přístrojové desky a tvarované dveřní panely tvoří výhradně měkké materiály. K obložení funkčních a snadno čitelných sdružených přístrojů i středové konzoly jsou použity dekorační prvky z kartáčovaného kovu, které dále akcentují celkovou úroveň kvality.
Prostor pro cestující a zavazadelník
K maximálně prostornému interiéru přispívá optimalizovaný návrh předních sedadel, panelů dveří a obložení, a tak se nové MPV segmentu B může pochlubit špičkovým prostorem nad hlavami předních cestujících, prostorem pro kolena cestujících vzadu, stejně tak jako délkou a celkovým objemem zavazadelníku.
Zvýšený posaz na předních i zadních sedadlech byl optimalizován s ohledem na dobrou viditelnost z vozu, ale i snadné nastupování a vystupování. K pohodlí řidiče dále přispívá možnost výškového seřizování sedadla, přítomnost loketních opěrek a umístění páky voliče převodovky co nejblíže k tříramennému volantu.
Zadní sedadla dělená v poměru 60:40 jsou vybavena středovou loketní opěrkou a sklápěcím mechanizmem, který lze aktivovat jediným dotykem. Novinkou ve třídě malých MPV je možnost sklopení zadních opěradel přímo ze zavazadlového prostoru pomocí páček umístěných po obou stranách zavazadelníku, snadno dostupných z prostoru pátých dveří.
Nahoru výklopná záď navazuje na zadní nárazník Toyoty Verso-S tak, aby byl umožněn co nejsnazší přístup do zavazadelníku. Součástí zavazadlového prostoru o délce 760 mm je lehké variabilní dno s dvoustupňovým nastavením. Lze jej umístit do jedné roviny s nárazníkem, a vytvořit tak zcela plochou podlahu se zavazadelníkem o objemu 336 l, nebo jednou rukou polohu dna rychle snížit, a zvětšit tak hloubku zavazadelníku o 95 mm na objem 393 l.
Pokud se podlaha vyjme úplně, zpřístupní se i prohlubeň pro rezervní kolo1, a tak se celkový objem zavazadelníku zvýší na 430 litrů. Po sklopení zadních sedadel do roviny lze celkový prostor pro zavazadla zvýšit na 1 388 litrů.
Ani přes maximální vnitřní prostornost nebylo nutné dělat ústupky v otázkách variabilních řešení různých odkládacích prostor, která jsou pro malá MPV tak důležitá. Verso-S nabízí držáky lahví a nápojů, prostorné kapsy v předních i zadních dveřích a variabilní tříúrovňový úložný prostor v přístrojové desce.
Nové multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou, poprvé u modelu značky Toyota
Univerzální multimediální rozhraní tvoří nový systém s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1″, který je ve třídě MPV segmentu B zcela jedinečný. Při uvedení vozu na trh bude zahrnovat tuner AM/FM, přehrávač CD/MP3, možnost připojení mobilního telefonu přes Bluetooth, USB port pro připojení přenosných hudebních přehrávačů a funkce pro zobrazení grafiky alba iPodu, a dále obraz zadní parkovací kamery.
Na přání se bude později nabízet tuner pro příjem DAB (digitální rozhlasové vysílání) a Navi-Box. Navi-Box funguje nejen jako další rozšíření multimediální výbavy (umožňuje prohlížet obrázky nebo třídit hudbu z USB zdroje), ale zároveň nabízí vylepšené funkce satelitní navigace.
Jeho součástí jsou mj. upozornění na radary měřící rychlost, zobrazování ukazatelů směru na dálnicích a možnost využívat celou řadu on-line služeb Google. Například je možné stáhnout z Internetu body zájmu (POI) a zadat je jako cíl cesty. Mezi další aplikace patří podpora sociálních sítí, informace o cenách paliva, zpravodajství a předpověď počasí.
Jednoduchá strategie tří úrovní výbavy nabízí zákazníkům široký výběr různých prvků výbavy pro všechny verze modelu Verso-S.
Již v základní výbavě (Entry) se objevuje sedm airbagů, elektricky ovládaná přední okna, posilovač řízení, tuner/přehrávač CD/MP3 se čtveřicí reproduktorů a USB portem, systémy aktivní bezpečnosti VSC, ABS, EBD a BA, osvětlení interiéru pomocí LED diod a systém sklápění zadních sedadel jediným pohybem pomocí páček.
Verze ve středním stupni výbavy (Mid) nabízejí navíc variabilní podlahu zavazadelníku, manuální klimatizaci, volant a hlavici řadicí páky obšitou kůží, přepínače funkcí na volantu, loketní opěrky vpředu i vzadu a nové multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou.
Modely v nejvyšším stupni výbavy (High) nabízejí k výše uvedenému samočinné ovládání klimatizace, automaticky stmívatelné vnitřní zpětné zrcátko, světelná a dešťová čidla, bezklíčové nastupování, litá kola o rozměru 16″ a elektrické ovládání oken vpředu i vzadu.
Rozsáhlý seznam volitelných prvků výbavy za velmi atraktivní ceny zahrnuje několik balíčků výbavy navržených ke zvýšení pohodlí cestujících, kožené čalounění sedadel s vyhříváním pro přední cestující nebo bezrámové panoramatické střešní okno se zabudovanou elektricky ovládanou clonou.
Zájemci o Toyotu Verso-S budou moci vybírat z několika ozdobných krytů 15″ kol nebo litých 16″ kol a devíti barev laku karoserie, včetně nové metalické barvy „saténově modrá“ (Satin Blue). U obložení interiéru je možné volit mezi černou nebo béžovou barevnou kombinací s látkovým čalouněním, resp. se rozhodnout pro vysoce kvalitní černou kůži u verzí v nejvyšším stupni výbavy.
Bezpečnost
Nová Toyota Verso-S zaručuje vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti a nabízí velmi dobrou ochranu chodců v případě střetu.
Všechny verze Verso-S jsou standardně vybaveny sedmi airbagy SRS; čelními airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, kolenním airbagem pro řidiče, bočními airbagy vpředu a hlavovými záclonovými airbagy po celé délce interiéru. Na všech sedadlech vpředu i vzadu jsou použity tříbodové bezpečnostní pásy ELR (s automatickým blokováním v případě nouze). Přední bezpečnostní pásy jsou opatřeny předpínačem a omezovačem síly.
Nové Verso-S je standardně vybaveno ucelenou řadou systémů aktivní bezpečnosti, jako je ABS, elektronické rozdělování brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA), systém řízení trakce (TRC) a systém řízení stability vozu (VSC).
JÍZDNÍ VÝKONY:
Výběr ze benzinových i naftových motorů s technologií Toyota Optimal Drive s parametry spotřeby paliva a emisí CO2 na vrcholu třídy, od 113g/km a 4,3l/100km.
Nové Verso-S se nabízí buď se benzinovým motorem 1,33 l dual VVT-i s funkcí Stop & Start, nebo přeplňovaným naftovým motorem 1,4 l D-4D. Obě tyto pohonné jednotky standardně pracují s šestistupňovou manuální převodovkou. Benzinový motor 1,33 l lze na přání kombinovat s bezestupňovou převodovkou Multidrive -S, která je vybavena i režimem sekvenčního řazení se 7 stupni a páčkami pod volantem. Oba motory splňují požadavky emisní normy Euro 5.
Obě pohonné jednotky s výhodou využívají součásti s nízkým třením, velmi lehkou a kompaktní konstrukci a vyšší účinnost spalování typickou pro technologii Toyota Optimal Drive. Konstruktéři dále využili celou řadu opatření ke snížení hmotnosti vozu a navrhli vysoce aerodynamickou karoserii, díky které Verso-S vykazuje součinitel aerodynamického odporu Cd pouhých 0,297.
Benzinový motor 1,33 l
– využívá technologii Dual VVT-i (zkr. Variable Valve Timing-intelligent) a pozoruhodně vysoký kompresní poměr 11,5 : 1. Pohonná jednotka produkuje výkon 72,5 kW/ 99 k při 6 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 126 Nm při 4 000 ot/min. Spojuje tak výtečné dynamické výkony se špičkovou spotřebou paliva pouhých 5,2l/100km emisemi CO2 jen 120g/km s převodovkou Multidrive- S.
Naftový motor 1,4 l D-4D
Přeplňovaný naftový motor 1,4 l D-4D s mezichladičem a rozvodem paliva typu common rail používá nejnovější technologii piezoelektrického vstřikování a je standardně vybaven filtrem pevných částic DPF. Dosahuje nejvyššího výkonu 66 kW / 90 k při 3 800 ot/min a maxima točivého momentu 205 Nm při 1 800 až 2 800 ot/min.
Piezoelektrické vstřikovací trysky pracující s výjimečně vysokým vstřikovacím tlakem 160 MPa mohou dodávat větší a přesnější objem paliva, a to dvojnásobně rychleji než běžné vstřikovací trysky. Díky své vyšší pracovní rychlosti mohou zajistit i několik vstřiků paliva během jediného pracovního taktu, čímž optimalizují spalování. Výsledkem je rychlá odezva na pokyny od plynového pedálu při vynikající spotřebě paliva pouhých 4,3l/100km a nižších emisích CO2 jen 113g/km.
Převodovky Multidrive S a MultiMode
Převodovka Multidrive S volitelně dodávaná se zážehovým motorem 1,33 l je ukázkou toho nejlepšího z technologie bezestupňových převodovek Toyota. Multidrive S nabízí i sekvenční řazení v manuálním režimu, kdy využívá sedmi virtuálních rychlostních stupňů. Ty může řidič volit buď řadicí pákou, nebo pomocí páček řazení pod volantem. V kombinaci s touto hladce řadící převodovkou pak benzinový motor 1,33 l dosahuje spotřeby 5,2l /100km a produkuje emise CO2 na úrovni 120g/km.
K naftovému motoru 1,4 D-4D se na přání nabízí automatizovaná manuální převodovka MultiMode bez spojkového pedálu, vybavená i režimem plně automatického řazení. Řidič si může vybrat jeden ze dvou režimů plně automatického řazení, případně řadit manuálně pomocí páček pod volantem. Verso-S vybavené převodovkou MultiMode a motorem 1,4 D-4D dosahuje spotřeby 4,4 l/100km a produkuje emise CO2 na úrovni 115g/km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií