Označení motoru je odvozeno od „Racing V8“ (vidlicový osmiválec), a tak se v názvu objevuje předpona RV8, která se u závodních motorů Toyota používá již několik let.
Současný motor Toyota pro závodní sérii Formula Nippon má specifikaci K a byl upraven společností TMG pro závody Le Mans, a tak se na konci označení RV8KLM objevuje ještě písmenná zkratka LM.
V rámci úprav vyplývajících ze speciálních nároků vytrvalostních závodů a povinného použití restriktorů sání v závodech Le Mans upravila TMG kompresní poměr a zvýšila účinnost motoru, který nyní nabízí přes 500 koní při zachování vysoké spolehlivosti.
Vývoj byl zahájen na počátku roku 2010 a v červnu téhož roku navázaly zkoušky na nejrůznějších dynamometrech TMG, které vyvrcholily v říjnu cvičnou jízdou na závodním okruhu v britském Snettertonu.
První plnohodnotná zkouška motoru RV8KLM na závodní trati proběhla ve španělském Monteblancu, kde vůz s tímto pohonem urazil během dvou dnů přes 750 km, a následně dalších více než 1100 km během dvoudenní zkoušky v portugalském Portimao.
Technické specifikace motoru Toyota LMP1:
Motor | Toyota RV8KLM |
Uspořádání: | 90° V8 |
Zdvihový objem: | 3400 cm3 |
Rozvodový mechanizmus: | DOHC, 4 ventily na válec |
Blok motoru: | hliníkový |
Palivo: | benzín, specifikace dle předpisů ACO |
Hmotnost: | 120 kg |
Výkon: | přes 500 koní |
Restriktor sání: | 2 x 30,6 mm |
Řízení motoru: | elektronická řídicí jednotka Pectel MQ12 od Cosworth Electronics |
Mazání: | se suchou klikovou skříní |
Chlazení motoru: | kapalinové |
Současný motor Toyota pro závodní sérii Formula Nippon má specifikaci K a byl upraven společností TMG pro závody Le Mans.
Foto motoru – zdroj: ©Toyota
Foto závodního vozu – zdroj: © BH-REBELLION RACING
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií