Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila technickou specifikaci motoru pro závody série Le Mans 2011

TMG zveřejnila informace k motoru vlastní konstrukce, který bude nasazen v závodním speciálu LMP1 týmu Rebellion Racing pro závody série Le Mans 2011.

Označení motoru je odvozeno od „Racing V8“ (vidlicový osmiválec), a tak se v názvu objevuje předpona RV8, která se u závodních motorů Toyota používá již několik let.

Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila technickou specifikaci motoru pro závody série Le Mans 2011

Současný motor Toyota pro závodní sérii Formula Nippon má specifikaci K a byl upraven společností TMG pro závody Le Mans, a tak se na konci označení RV8KLM objevuje ještě písmenná zkratka LM.

Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila technickou specifikaci motoru pro závody série Le Mans 2011
Toyota Motorsport GmbH (TMG) oznámila technickou specifikaci motoru pro závody série Le Mans 2011

V rámci úprav vyplývajících ze speciálních nároků vytrvalostních závodů a povinného použití restriktorů sání v závodech Le Mans upravila TMG kompresní poměr a zvýšila účinnost motoru, který nyní nabízí přes 500 koní při zachování vysoké spolehlivosti.

Vývoj byl zahájen na počátku roku 2010 a v červnu téhož roku navázaly zkoušky na nejrůznějších dynamometrech TMG, které vyvrcholily v říjnu cvičnou jízdou na závodním okruhu v britském Snettertonu.

První plnohodnotná zkouška motoru RV8KLM na závodní trati proběhla ve španělském Monteblancu, kde vůz s tímto pohonem urazil během dvou dnů přes 750 km, a následně dalších více než 1100 km během dvoudenní zkoušky v portugalském Portimao.

Technické specifikace motoru Toyota LMP1:

Motor Toyota RV8KLM
Uspořádání: 90° V8
Zdvihový objem: 3400 cm3
Rozvodový mechanizmus: DOHC, 4 ventily na válec
Blok motoru: hliníkový
Palivo: benzín, specifikace dle předpisů ACO
Hmotnost: 120 kg
Výkon: přes 500 koní
Restriktor sání: 2 x 30,6 mm
Řízení motoru: elektronická řídicí jednotka Pectel MQ12 od Cosworth Electronics
Mazání: se suchou klikovou skříní
Chlazení motoru: kapalinové

Současný motor Toyota pro závodní sérii Formula Nippon má specifikaci K a byl upraven společností TMG pro závody Le Mans.

Foto motoru – zdroj: ©Toyota

Foto závodního vozu – zdroj: © BH-REBELLION RACING

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...