Toyota Motorsport GmbH (TMG) odhalila závodní verzi modelu Toyota GT86 s označením CS-V3

Model Toyota GT86 je nyní připraven vstoupit výrazněji do aktivit v motorsportu poté, co Toyota uvedla na trh cenově dostupnou verzi TMG GT86 CS-V3 pro soukromé zájemce.

Toyota Motorsport GmbH (TMG) odhalila závodní verzi modelu Toyota GT86 s označením CS-V3
Toyota Motorsport GmbH (TMG) odhalila závodní verzi modelu Toyota GT86 s označením CS-V3
Toyota Motorsport GmbH (TMG) odhalila závodní verzi modelu Toyota GT86 s označením CS-V3

Po úspěšné fázi vývoje, během kterého tento model zvítězil ve své třídě ve vytrvalostním závodu 24h Nürburgring, byla doladěna a připravena verze TMG GT86 CS-V3, která plní roli základního závodního vozu se snadnou údržbou a nízkými provozními náklady, nicméně s vysokým požitkem z jízdy.

Atraktivní vůz

– s výkonem 200k a pohonem zadních kol byl vyvinut speciálně pro kategorii V3 závodní série VLN na Nürburgringu, přičemž homologace od Deutsche Motor Sport Bund je nejen pro tuto sérii, ale i pro řadu dalších šampionátů sériových vozů.

TMG GT86 CS-V3

– se může již nyní zúčastnit závodů v kategorii sériových vozů; s cenou 38.500 eur bez DPH, resp. 45.815 eur vč. německé DPH, představuje skvělou protihodnotu za investované peníze.

GT86 homologovaný pro běžný provoz byl od své letošní oficiální premiéry mnohokrát oceněn v praktických testech pro svůj sportovní charakter, příkladnou ovladatelnost a výtečný požitek z jízdy. TMG využila své široké zkušenosti z motoristického sportu a dokázala GT86 ještě vylepšit, a tak vznikl závodní vůz připravený k soubojům na okruzích.

Konstruktéři z TMG zvýšili tuhost podvozku, optimalizovali rozložení hmotnosti pro motorsport a instalovali závodní výfukové svody, odpružení a brzdy.

Výsledkem je vzhledově atraktivní a vysoce konkurenceschopný závodní vůz postavený dle tradičně vysokých standardů TMG naplňujících hlavní cíl: přinášet radost a snadno dostupné závodní zkušenosti.

Yoshiaki Kinoshita, prezident TMG:

„O svoji vášeň pro motorsport se chceme podělit s co největším počtem lidí, a tento vůz je toho dokladem. Své závodní kvality již prokázal vítězstvím v kategorii V3 závodu 24h Nürburgring a my doufáme, že v příštích měsících uvidíme na závodech daleko větší počet těchto vozů. GT86 je dokonalým vozem pro automobilové závody sériových vozů. Již nyní vypadá skvěle a pyšní se výbornou ovladatelností, takže po dalším vylepšení jízdních vlastností a bezpečnosti jsme vytvořili vskutku atraktivní a konkurenceschopný vůz za extrémně dobrou cenu.“

TMG pokračuje ve vývoji závodních vozů vycházejících z GT86 a uvažuje se i o verzi GT86 Cup.

Objednávky na TMG GT86 CS-V3 se již přijímají; dodací lhůty budou záviset na velikosti poptávky. Další informace k modelu TMG GT86 CS-V3 lze získat na: motorsport@toyota-motorsport.com.

TMG GT86 CS-V3 – technická specifikace:

Označení TMG GT86 Customer Sport – VLN Production Class 3 (CS-V3)
Cena 38.500 eur bez DPH (45.815 eur vč. DPH v Německu)
Rozměry 4 240 x 1 775 x 1 285 mm (délka x šířka x výška)
Rozvor náprav 2 570 mm
Motor Sériový 2,0 l – typ Boxer, Čtyřválec, přímé vstřikování
Pohon zadních kol
Výfuková soustava Závodní výfuky
Maximální rychlost 225 km/h
Max. točivý moment 205 Nm
0-100 km/h 7 s
Převodovka Sériová šestistupňová manuální
Zavěšení kol Kit zavěšení pro motorsport
Brzdy 16″ kotoučové vpředu / s odvětráváním vzadu
Závodní brzdové obložení Přídavné chlazení brzd
Pneumatiky/kola Závodní pneu „Slick“ S8C; 24/61 17, Litá kola17″
Bezpečnost Bezpečnostní rám dle specifikací FIA
Závodní sedačky Šestibodové bezpečnostní pásy
Hasicí zařízení Elektronické
Zesílený podvozek Optimalizace rozložení hmotnosti

O společnosti Toyota Motorsport GmbH:

Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly pole position a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2009 předním dodavatelem technicko-inženýrských služeb, s nabídkou nejmodernějších vývojových kapacit a know-how v mnoha různých oborech. Je rovněž průkopníkem na poli vývoje elektromobilů a držitelem nového rekordu na severní smyčce okruhu Nürburgring v kategorii elektromobilů (srpen 2011). V roce 2012 se společnost vrátila k aktivitám továrního motorsportu a tvoří zázemí týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, kterého se účastní s hybridním vozem, jenž byl navržen a postaven u TMG. www.toyota-motorsport.com.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...