Po úspěšné fázi vývoje, během kterého tento model zvítězil ve své třídě ve vytrvalostním závodu 24h Nürburgring, byla doladěna a připravena verze TMG GT86 CS-V3, která plní roli základního závodního vozu se snadnou údržbou a nízkými provozními náklady, nicméně s vysokým požitkem z jízdy.
Atraktivní vůz
– s výkonem 200k a pohonem zadních kol byl vyvinut speciálně pro kategorii V3 závodní série VLN na Nürburgringu, přičemž homologace od Deutsche Motor Sport Bund je nejen pro tuto sérii, ale i pro řadu dalších šampionátů sériových vozů.
TMG GT86 CS-V3
– se může již nyní zúčastnit závodů v kategorii sériových vozů; s cenou 38.500 eur bez DPH, resp. 45.815 eur vč. německé DPH, představuje skvělou protihodnotu za investované peníze.
GT86 homologovaný pro běžný provoz byl od své letošní oficiální premiéry mnohokrát oceněn v praktických testech pro svůj sportovní charakter, příkladnou ovladatelnost a výtečný požitek z jízdy. TMG využila své široké zkušenosti z motoristického sportu a dokázala GT86 ještě vylepšit, a tak vznikl závodní vůz připravený k soubojům na okruzích.
Konstruktéři z TMG zvýšili tuhost podvozku, optimalizovali rozložení hmotnosti pro motorsport a instalovali závodní výfukové svody, odpružení a brzdy.
Výsledkem je vzhledově atraktivní a vysoce konkurenceschopný závodní vůz postavený dle tradičně vysokých standardů TMG naplňujících hlavní cíl: přinášet radost a snadno dostupné závodní zkušenosti.
Yoshiaki Kinoshita, prezident TMG:
„O svoji vášeň pro motorsport se chceme podělit s co největším počtem lidí, a tento vůz je toho dokladem. Své závodní kvality již prokázal vítězstvím v kategorii V3 závodu 24h Nürburgring a my doufáme, že v příštích měsících uvidíme na závodech daleko větší počet těchto vozů. GT86 je dokonalým vozem pro automobilové závody sériových vozů. Již nyní vypadá skvěle a pyšní se výbornou ovladatelností, takže po dalším vylepšení jízdních vlastností a bezpečnosti jsme vytvořili vskutku atraktivní a konkurenceschopný vůz za extrémně dobrou cenu.“
TMG pokračuje ve vývoji závodních vozů vycházejících z GT86 a uvažuje se i o verzi GT86 Cup.
Objednávky na TMG GT86 CS-V3 se již přijímají; dodací lhůty budou záviset na velikosti poptávky. Další informace k modelu TMG GT86 CS-V3 lze získat na: motorsport@toyota-motorsport.com.
TMG GT86 CS-V3 – technická specifikace:
Označení | TMG GT86 Customer Sport – VLN Production Class 3 (CS-V3) |
Cena | 38.500 eur bez DPH (45.815 eur vč. DPH v Německu) |
Rozměry | 4 240 x 1 775 x 1 285 mm (délka x šířka x výška) |
Rozvor náprav | 2 570 mm |
Motor | Sériový 2,0 l – typ Boxer, Čtyřválec, přímé vstřikování |
Pohon | zadních kol |
Výfuková soustava | Závodní výfuky |
Maximální rychlost | 225 km/h |
Max. točivý moment | 205 Nm |
0-100 km/h | 7 s |
Převodovka | Sériová šestistupňová manuální |
Zavěšení kol | Kit zavěšení pro motorsport |
Brzdy | 16″ kotoučové vpředu / s odvětráváním vzadu |
Závodní brzdové obložení | Přídavné chlazení brzd |
Pneumatiky/kola | Závodní pneu „Slick“ S8C; 24/61 17, Litá kola17″ |
Bezpečnost | Bezpečnostní rám dle specifikací FIA |
Závodní sedačky | Šestibodové bezpečnostní pásy |
Hasicí zařízení | Elektronické |
Zesílený podvozek | Optimalizace rozložení hmotnosti |
O společnosti Toyota Motorsport GmbH:
Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly pole position a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2009 předním dodavatelem technicko-inženýrských služeb, s nabídkou nejmodernějších vývojových kapacit a know-how v mnoha různých oborech. Je rovněž průkopníkem na poli vývoje elektromobilů a držitelem nového rekordu na severní smyčce okruhu Nürburgring v kategorii elektromobilů (srpen 2011). V roce 2012 se společnost vrátila k aktivitám továrního motorsportu a tvoří zázemí týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, kterého se účastní s hybridním vozem, jenž byl navržen a postaven u TMG. www.toyota-motorsport.com.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií