Toyota Motor Europe potvrdila plán oprav pedálů akcelerátoru u vozů svolávaných v Evropě

Komplexní oprava pedálů akcelerátoru proběhne u osmi modelů Toyota zařazených do plánované svolávací akce v Evropě.

Řádně vyzkoušené pedály zesílené konstrukce nebudou trpět nadměrným třením, které by mohlo způsobovat zadrhávání.

Konstruktéři firmy Toyota připravili a zevrubně otestovali řešení, které zahrnuje posílení sestavy pedálu tak, aby se zamezilo nadměrnému tření, kvůli kterému by pedál mohl v ojedinělých případech zadrhávat. Již příští týden začnou do Evropy proudit první dodávky součástí potřebných k realizaci této opravy. Zároveň se připravuje plán jak oslovit všechny majitele vozů, kterých se tato svolávací akce týká. Toyota kromě toho připravila účinné řešení pro vozy, které jsou ve výrobě.

„Politikou automobilky Toyota je vždy stavět zákazníka na první místo, a to za všech okolností,“ uvedl Tadaši Arašima, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe. „Chápeme, že současná situace vzbuzuje obavy, což je nám velice líto. Rádi bychom také naše zákazníky ujistili o tom, že k inkriminované závadě pedálu akcelerátoru může dojít jen ve velmi vzácných případech. Svolávací akce je preventivním opatřením, jehož cílem je garantovat všem našim zákazníkům maximální třídu kvality.“ Arašima doplnil: „Ve společnosti Toyota se plně zasazujeme o nejvyšší možnou bezpečnost, víme v čem je problém i jak jej opravit, a tak je nyní naším úkolem tyto opravy co nejrychleji zrealizovat. Provedeme též nezbytné kontroly, aby vozy s nemodifikovanými pedály nebyly předávány našim budoucím zákazníkům.“

Pokud řidič zaznamená, že se pedál akcelerátoru zasekl v částečně sešlápnuté poloze, nebo se vrací do původní polohy se zpožděním, vozidlo lze udržet pod kontrolou pevným a nepřerušovaným sešlápnutím brzdového pedálu. Brzdový pedál by se neměl sešlapovat opakovaně s přerušováním, neboť se tím naruší funkce podtlakového posilovače, potřebného k vyvinutí silnějšího tlaku na brzdový pedál. Řidič by měl s vozidlem zajet na nejbližší bezpečné místo, vypnout motor a obrátit se o radu na autorizovaný servis značky Toyota, asistenční službu nebo infolinku tel: 800 600 800.

Toyota si není vědoma toho, že by popisovaný projev způsobil v Evropě jakoukoli dopravní nehodu. Dále zde není žádná souvislost s otázkou shrnujících se koberečků, která byla v poslední době řešena na trhu v USA.

Seznam svolávaných modelů, včetně časových intervalů jejich výroby:

  • AYGO (únor 2005 – srpen 2009)
  • iQ (listopad 2008 – listopad 2009)
  • Yaris (listopad 2005 – září 2009)
  • Auris (říjen 2006 – 5. ledna 2010)
  • Corolla (říjen 2006 – prosinec 2009)
  • Verso (únor 2009 – 5. ledna 2010)
  • Avensis (listopad 2008 – prosinec 2009)
  • RAV4 (listopad 2005 – listopad 2009)

Přesný počet vozů je stále v šetření, nicméně může se jednat až o 1,8 milionu automobilů. Svolávací akce se netýká žádných modelů značky Lexus, ani žádných dalších modelů značky Toyota.

Přestože se popisovaný projev může vyskytnout jen velmi zřídka, Toyota doporučuje všem zákazníkům, kteří mají jakékoli obavy, aby se obrátili o radu na oddělení zákaznických služeb Toyota ještě před zasláním oficiálních pokynů v rámci svolávací akce. Jak bude Toyota svolávané vozy opravovat Toyota přesně určila problém, který by mohl u svolávaných vozů v ojedinělých případech způsobit zaseknutí pedálu v částečně sešlápnuté poloze.

Problémem je v třecím zařízení v pedálu, jehož smyslem je stabilizovat pedál a zajišťovat zpětnou vazbu pro řidiče tím, že pedál klade při sešlápnutí vyšší odpor. Součástí zařízení jsou části, které se za běžného provozu o sebe třou odpovídající plochou. Kvůli kombinaci použitých materiálů, opotřebení a okolních podmínek mohou tyto plochy časem začít zadrhávat a chod pedálu již není zcela hladký. V některých případech může tření vzrůst do té míry, že se pedál vrací do klidové polohy se zpožděním, nebo se v ojedinělých případech může zablokovat v částečně sešlápnuté poloze. Řešení navržené Toyotou pro již používané vozy je účinné a jednoduché zároveň. Do sestavy pedálu akcelerátoru se namontuje přesně tvarovaná vyztužovací součástka, která omezí povrchové pnutí mezi třecími plochami. Díky tomuto vyztužení se eliminuje nadměrné tření, které by mohlo způsobovat zadrhávání pedálu.

Společnost potvrdila účinnost nově vyztužených pedálů na základě testování 345 sestav pedálů, které dříve vykazovaly určitou tendenci drhnout.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...