TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) minulý týden oznámila provozní výsledky za období šesti měsíců do 30. 9. 2007

Celkové prodeje vozů v tomto období dosáhly rekordní hodnoty 4,301 mil. kusů, což představuje nárůst o 156 tisíc jednotek oproti stejnému období minulého fiskálního roku.

Čisté tržby, provozní zisk i čistý zisk jsou za první polovinu fiskálního roku (za období šesti měsíců do 30. 9. 2007) na rekordní úrovni.

Konsolidované čisté tržby dosáhly v první polovině fiskálního roku výše 13,01 biliónu jenů, což představuje nárůst o 13,4 % oproti stejnému období minulého fiskálního roku. Provozní zisk vzrostl o 16,3 % na 1,27 biliónu jenů, přičemž zisk před odečtením daně z příjmu, minoritních podílů a podílu na zisku dceřiných společností činil 1,36 biliónu jenů. Čistý zisk vzrostl o 21,3 % na 942,4 mld. jenů.

Provozní zisk byl ovlivněn několika příznivými skutečnostmi, které přispěly k jeho nárůstu celkem o 330,0 mld. jenů, konkrétně 150,0 mld. jenů díky úpravám směnných kurzů, 130,0 mld. jenů díky výsledkům marketingových aktivit a 50,0 mld. jenů z projektů na snižování nákladů. Nepříznivé skutečnosti se negativně podepsaly částkou 151,3 mld. jenů.

TMC rovněž oznámila prozatímní výši dividendy 65 jenů na akcii za první polovinu fiskálního roku, což představuje nárůst o 15 jenů na akcii v porovnání se stejným obdobím minulého fiskálního roku.

K výsledkům se vyjádřil výkonný viceprezident TMC, Mitsuo Kinoshita: „Ve sledovaném období jsme dosáhli rekordních výsledků v oblasti tržeb i zisku. Věříme, že na výsledcích se příznivě podepsaly naše snahy o vybudování celosvětově vyvážené provozní základny. Za poslední dva roky vzrostl náš čistý zisk téměř o 70 %, a to díky nárůstu provozního zisku i výraznému nárůstu zisku společností účtovaných metodou de facto konsolidace“.

Prodeje vozů v Japonsku poklesly o 67 tisíc jednotek na výsledných 1,006 mil. kusů. Provozní zisk narostl o 88,9 mld. jenů na výsledných 773,3 mld. jenů, zejména díky zlepšením v modelové skladbě tuzemského a exportního prodeje, včetně velmi úspěšných prodejů vozu Lexus LS.

Prodeje automobilů v regionu Severní Ameriky dosáhly počtu 1,497 mil. jednotek, což představuje nárůst o 33 tisíc vozů. Na tom mají zásluhu stabilně dobré prodeje, včetně přepracovaného modelu Tundra a vozu Prius. Provozní zisk zde vzrostl o 3,6 mld. jenů na výsledných 254,1 mld. jenů.

Evropské prodeje vozů vzrostly o 46 tisíc kusů na 635 tis. jednotek, na čemž mají zásluhu velmi dobré prodeje přepracovaného modelu Corolla a vozu Auris, který se vyrábí v Evropě již od počátku roku 2007. Provozní zisk se zvýšil o 2,3 mld. jenů na 68,3 mld. jenů. K výsledku přispěly i velmi dobré prodeje značky Lexus na ruském trhu, kde jdou dobře na odbyt i vozy Camry a Corolla.

Odbyt v regionu Asie vzrostl o 70 tisíc vozů na výsledných 452 tis. jednotek. Provozní zisk se zvýšil o 55,4 mld. jenů na 116,7 mld. jenů, zejména díky rychlému zotavování asijských trhů, včetně Indonésie. Na výsledku se významně podílejí i všechny dceřiné společnosti v Číně, kde se velmi dobře prodávají modely značky Lexus.

V dalších regionech vč. Střední a Jižní Ameriky, Oceánie a Afriky vzrostl odbyt na 711 tisíc jednotek, což představuje nárůst o 74 tisíc vozů. Na tomto výsledku se podílejí stabilní prodeje modelů IMV (tzv. mezinárodní víceúčelové vozy) a přepracovaného modelu Camry. Provozní zisk se zvýšil o 35,6 mld. jenů na 71,7 mld.jenů.

TMC odhaduje, že konsolidované prodeje vozů za fiskální rok končící dnem 31. 3. 2008 budou činit 8,93 mil. jednotek, čímž se upravují původní odhady TMC ve výši 8,89 mil. vozů z května 2007. Kromě toho byl navýšen odhad konsolidovaného čistého obratu na 25,5 biliónu jenů (z původních 25,0 biliónu jenů), provozního zisku na 2,30 biliónu jenů (z 2,25 biliónu jenů) a čistého zisku na 1,70 biliónu jenů (z 1,65 biliónu jenů).

V úvahách o dalším vývoji konsolidovaného zisku ve fiskálním roce s koncem 31. 3. 2008 Kinoshita uvedl, „Vyšší úrovně tržeb i zisku dosáhneme dalším zvýšením odbytu vozů a snižováním nákladů.“Varování k výrokům ohledně budoucího vývoje:

Tato zpráva obsahuje výroky ohledně budoucího vývoje, odrážející plány a očekávání společnosti Toyota. Tyto výroky k budoucímu vývoji nejsou zárukou budoucích výsledků společnosti a zahrnují známá i neznámá rizika, nejistoty a další faktory, které mohou způsobit, že skutečné výsledky Toyoty, výkonnost této společnosti, její úspěšnost na trhu či finanční situace se budou výrazně lišit od těch, které byly výslovně uvedeny ve výrocích ohledně budoucího vývoje, případně mohly být z těchto výroků odvozeny. 

Může se jednat např. o tyto vlivy:

  • změny hospodářských podmínek a poptávky zákazníků s dopady na automobilový trh v Japonsku, Severní Americe, Evropě a dalších trzích kde Toyota působí; konkurenční prostředí na těchto trzích;
  • kolísání směnných kurzů, zejména ve vztahu k hodnotě japonského jenu, amerického dolaru, eura, australského dolaru a britské libry;
  • schopnost společnosti Toyota dosahovat efektivních úspor při výrobě a realizovat investiční výdaje na úrovni a v době plánované vedením firmy;
  • změny v zákonech, předpisech a vládní politice na trzích kde Toyota působí, mají-li tyto změny dopad na aktivity Toyoty na trhu s automobily, zejména zákony, předpisy a vládní politiky vztahující se k obchodování, ochraně životního prostředí, emisím vozů, spotřeby paliva automobilů a bezpečnosti vozů, stejně tak jako změny v zákonech, předpisech a vládních politikách s dopady na další provozní aktivity Toyoty, včetně výsledků budoucích soudních sporů či jiných soudních řízení;
  • politická nestabilita na trzích kde Toyota působí;
  • schopnosti společnosti Toyota včas vyvinout nové výrobky a zajistit jejich příznivé přijetí na trhu;
  • nedostatek paliva či přerušení v systému dopravy, stávky, zastavení práce či jiná přerušení nebo překážky v pracovních činnostech na nejvýznamnějších trzích kde Toyota nakupuje materiál, součásti či dodávky pro výrobu svých produktů nebo kde své výrobky přímo vyrábí, distribuuje nebo prodává.

Pojednání o těchto vlivech i dalších vlivech s možnými dopady na skutečné výsledky firmy Toyota, její výkonnost, úspěšnost na trhu či finanční situaci lze nalézt ve výroční zprávě firmy Toyota na formuláři Form 20-F ve spisech Komise pro cenné papíry USA (United States Securities and Exchange Commission).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Prius: Nejdynamičtější i nejúspornější generace

Nový Prius: Nejdynamičtější i...

Toyota představila nový Prius v 5. generaci. Plug-in Hybrid je nejen nejdynamičtější, ale i nejúspornější generací v historii tohoto modelu. Dlouhý dojezd v elektrickém režimu (EV) a nízká...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra: Nová Toyota Land Cruiser je návrat ke kořenům

Světová premiéra: Nová Toyota Land...

Toyota odhalila zcela nový Land Cruiser, který představuje návrat ke kořenům, ovšem v novém designovém hávu. Geny legendy se spojily s novými technologiemi a přináší ještě lepší jízdní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík z hnoje a odpadu

Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík...

Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cíl kolínské Toyoty: Do roku 2040 nulové emise při výrobě aut

Cíl kolínské Toyoty: Do roku 2040...

Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a o 10 let později by měl vytvářet dokonce nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak vybrat a připevnit autosedačku pro dítě

Jak vybrat a připevnit autosedačku pro...

Než odjedete na víkendový výlet nebo letní dovolenou, připomeňte si, jak do auta správně upevnit dětskou autosedačku. A nezapomeňte, že je nutné v ní dítě vozit, dokud nedoroste do výšky...