Toyota Land Cruiser Wagon na silnici i v terénu

Testovaný off-road, na silnici nepřehlédnutelný a v terénu nepřekonatelný, byl v sedmisedadlovém provedení s dieslovým motorem 4,2TD a automatickou převodovkou.

Přes svou mohutnost působí Land Cruiser elegantně. Jeho robustnost je zárukou ochrany cestujících. Jejich bezpečnost pak zvyšuje řada bezpečnostních prvků, které jsou již v základní výbavě včetně airbagů pro řidiče i spolujezdce.


Toyota Land Cruiser Wagon na silnici i v terénu

Vynikající schopnosti Toyoty Land Cruiser 100 v terénu jsou důsledkem více jak padesátiletých zkušeností Toyoty v konstrukci terénních vozů. Pohon všech čtyř kol s mezinápravovým diferenciálem eliminuje rozdílnou rychlost otáčení předních a zadních kol. Režim High (rychlý) používáme v běžných podmínkách, při režimu Low (pomalý) se zařadí redukční převod, který dává vozu mimořádně velkou tažnou sílu a umožňuje s vozem zdolat prudká stoupání a záludnosti opravdu těžce sjízdných terénů. Při prokluzování zadních kol v blátě či na sněhu se elektrickým spínačem zapne uzávěrka zadní nápravy a vůz bezpečně pokračuje dál.

Toyota Land Cruiser Wagon na silnici i v terénu

Systém aktivního nastavení výšky vozidla a elektronicky modulované odpružení automaticky nastavuje optimální tuhost zavěšení kol podle momentálních podmínek. Výška vozidla je měněna podle potřeby. V režimu high se přední část vozu zvýší o 4 a zadní o 5 cm oproti režimu normal. Při režimu low se naopak proti režimu normál sníží přední část vozu o 5 a zadní o 4 cm. Režim high zajišťuje velmi dobrou ovladatelnost vozu v náročném terénu. Systém zároveň udržuje stálou výšku vozidla nad povrchem terénu nezávisle na počtu cestujících a hmotnosti zavazadel.

Toyota Land Cruiser zdolá svah do 45 stupňů a stejně takový úhel snese při bočním naklonění. Přední nájezdový úhel má 37 stupňů a zadní 25. Brodivost vozu je 70 cm. Za Toyotu můžeme zapojit bržděný přívěs až do hmotnosti 3500 kg a nebržděný do 750 kg.


Toyota Land Cruiser Wagon na silnici i v terénu

Vznětový přeplňovaný 24 ventilový šestiválec 4,2 TD má maximální výkon 150 kW (204 k) při 3400 ot/min a maximální kroutící moment 430 Nm dosahuje již při 1400 ot/min. Je dostatečně silný jak pro svižnou jízdu na silnici tak pro pohodlné zdolávání náročného terénu. Maximální rychlost udává výrobce 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy, což je na vůz s pohotovostní hmotností přes 2 tuny dobrý výkon. Výrobce udává průměrnou kombinovanou spotřebu 11,1 litru na 100 km. Během testu jsem vykázal průměrnou spotřebu nepatrně vyšší – 11,4 litrů na 100 km.

Čtyřstupňová automatická převodovka umožňuje řidiči věnovat větší pozornost provozní situaci jak na silnici tak v terénu. Převodovka samozřejmě umožňuje volbu řazení jen nižších převodových stupňů, což je nutné zejména při jízdě v terénu. Posilovač řízení umožňuje vedení vozu bez námahy. Brzdy jsou účinné s elektronickým čtyřsenzorovým protiblokovacím systémem ABS.


Toyota Land Cruiser Wagon na silnici i v terénu

Luxusně vybavený interiér sedmimístné Toyoty Land Cruiser poskytuje všem sedmi cestujícím maximální prostor pro pohodlné cestování. Elektricky seřiditelný volant se po vytažení klíčku ze zapalování automaticky sklopí a zasune, aby umožnil řidiči pohodlné nastupování a vystupování. Elektricky všestranně seřiditelné sedadlo umožňuje zaujmout řidiči nejvhodnější polohu pro bezpečné vedení vozidla. Přední sedadla jsou elektricky vyhřívaná. O přesnosti tempomatu jsem se přesvědčil při cestě do Brna, kdy s naprostou přesností udržoval mnou nastavenou rychlost bez ohledu na stoupání nebo klesání dálnice. V základní výbavě je i autorádio s přehrávačem a měničem CD, dále přídavné topení a kožené potahy sedadel. Příjemné prostředí pro všechny cestující vytváří ve voze automatická dvouokruhová klimatizace. Zadní dvě sedadla (stejně pohodlná jako ostatní) v zavazadlovém prostoru se dají během několika sekund sklopit nebo složit. Stejně lehce jde sklopit i druhá řada sedadel a vytvořit tak velký prostor pro náklad. V interiéru vozu je řada vhodných odkládacích prostor včetně držáků na pohárky, 4 stropní schránky na brýle atd.

Cena Toyoty Land Cruiser Wagon s motorem 4,2TD a automatickou převodovkou a bohatým příslušenstvím v základní výbavě je 2 339 000 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...