Celých 18 let po sobě se Toyota umisťuje v žebříčku nejoblíbenějších automobilových značek na světě na prvním místě – a 19. rok nebyl výjimkou.
Žebříček sestavuje společnost Interbrand. V celkovém žebříčku všech firem se dostala na šesté místo. První tři místa obsadil Apple, Microsoft a Amazon.
Mercedes-Benz skončil až za Toyotou osmý, dvanáctá je Tesla a třinácté BMW. Ve zprávě Best Global Brands 2022 byla Toyota oceněna na 59,8 miliardy dolarů, což meziročně představuje 10% nárůst. Jde se o nejvyšší skóre Toyoty v dějinách tohoto průzkumu.
Podle odborníků společnosti Interbrand je silnou stránkou Toyoty na globálním trhu široká a diverzifikovaná modelová řada, největší prodej vozů poháněných elektřinou na světě a výběr z pestré škály technologií elektrického pohonu umožňujících snadno uzpůsobit nabídku podle potřeb a možností zákazníků na jednotlivých trzích.
Toyota prodala 10,5 milionu aut
Toyota Motor Corporation je největší světový výrobce automobilů působící ve více než 170 zemích a regionech. V roce 2021 prodala téměř 10,5 milionu vozů, což je o 10 % více než v roce předchozím.
Toyota si v loňském roce připsala více než 9,6 milionu prodaných vozů, a to jí zajišťuje vedoucí postavení v automobilovém odvětví. Toyota dosud prodala po celém světě více než 20 milionů aut s elektrifikovaným pohonem.
Tři kritéria žebříčku
Interbrand publikuje tento žebříček značek již přes 20 let. Sestavují jej experti na základě tří hodnotových kritérií značky: finanční výsledky produktu či služby dané značky, role, kterou značka hraje v ovlivňování nákupního rozhodnutí, a síla, s jakou si značka udržuje loajalitu a zajišťuje zisk.
Kompletní žebříček značek podle jejich hodnoty sestavený společností Interbrand je k dispozici na https://interbrand.com/best-global-brands/
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií