Toyota GT86 AeroPack – japonská Óda na radost

Znáte to, potkáváte krásnou holku a nemůžete na ni přestat myslet. Nedá vám spát. Moc se vám líbí a neustále na ni myslíte. Pak jednou seberete odvahu a pozvete ji na rande. Tam zjistíte, že je nejen hezká, ale je chytrá, šikovná a hlavně – je s ní zábava. Prostě dokonalá partnerka.
Ne, nezbláznil jsem se, jen tak trochu netradičně přirovnávám k oné dívce Toyotu GT86. Je totiž nádherná a šikovná a je s ní zábava – prostě ideální auto pro radost.
20131209_082843468_iOS

20131209_082914025_iOS

20131209_083223760_iOS

20131209_083446485_iOS

Je až neuvěřitelné, že Toyota, která už v minulosti udělala hodně dobrých sportovních aut a její značka něco v motorsportu znamená, dlouho nenabízela nějaký zábavný model. Pamatujete na MR2, Supru, Celicu … ? Kde jsou ty časy. Ale teď je vše zapomenuto. Ve spolupráci se Subaru vznik tento úžasný model. Motor klasika Subaru boxer, ale o vstřikování se postarala Toyota. Výsledek: objem 2.0 l, výkon 200 koní a max. kroutící moment – a to vše bez turba, což jen vítám a o pár řádků níže vysvětlím proč.

Design už tak povedeného vozu nyní Toyota vylepšila takzvaným AeroPackem. GT86 tak může na přání dostat upravené nárazníky, polepy, rozšířené prahy a nejviditělnější změnou je velké zadní „přítlačné“ křídlo.
Mě osobně se to líbí a tak nějak to k charakteru vozu sedí. Nejde o žádný „tuzing“, ale na „funkci“ to příliš vliv nemá.

20131209_082902525_iOS

20131209_082914025_iOS

20131209_082946236_iOS

20131209_083014637_iOS

20131209_083031614_iOS

20131209_083223760_iOS

20131209_083246396_iOS

Pokud se rozhodnete pro tuto „okřídlenou verzi“, budete příjemně překvapeni, protože stojí o 50 tisíc korun méně, než „standartní“ model. Musíte ale oželet kožené čalounění, automatickou klimu a další „nezbytnosti“.

Samozřejmě, všechny díly z tohoto „AeroPacku“ jdou dokoupit. Takže pokud chcete mít maximální výbavu a ještě k tomu křídlo, prahy a jiné nárazníky – není problém, u Toyoty vám vyjdou vstříc.

Dlouho toto auto popisovat nebudu, protože tady jde hlavně o to, jak jezdí.

Přiznám se, už je to pár týdnů, co jsem měl GT86 půjčenou. Těšil jsem se na to „rande“. Doufal jsem, že bude sucho a teplo, jenže ouha, nebylo. Hned druhý den začal padat sníh. No nic, co naplat, uděláme jiný test, než jsem původně zamýšlel. Dá se s lehkou silnou zadokolkou bezpečně jezdit na sněhu? Uvidíme. Podívám se na sněhové a dopravní zpravodajství – nejhorší situace na Vysočině – závěje, ledovka, kalamita, vyrážím! Ideální počasí. Dnes se vám totiž automobilky snaží vysvětlit, že jen zadní náhod je na ledu a sněhu nebezpečný, že potřebujete pohon 4×4 nebo alespoň předokolku s nějakým superhypermoderním diferenciálem. Bla bla bla. Pokud máte dobře postavené auto a mozek na správném místě, není ani 200 koní na zadní nápravě nijak nebezpečných.

Vyjíždím z Prahy – na dálnici D1 břečka, ale předpisová rychlost je rozumným řešením a nikterak nehrozí, že by vás zadek auta začal předbíhat. A to ani na panelech, kdy auto lehce skáče, ale opět nic nepříjemného. Naopak jsem překvapený, že není nemístně tvrdé jak bych od sportovního auta čekal.
Počasí se zhoršuje. Sněžení sílí. Vozovka už není vidět stejně jako silničáři. Míjím předokolky, xDrivy, .. chce to jen mít dobré gumy. Ale zpomaluju, blíží se exit 119. Cesta na Žďár bývá v létě zábavnější. Sem tam nějaký sněhový jazyk a protože mám přední nárazník připomínající malou rolbu, často supluju silničáře. Ale jedu dál. Táhlé stoupání, které se klikatí jak Eau Rouge na okruhu ve Spa, odhalí další skvělou vlastnost tohoto auta. Je skvěle vyvážené a díky tomu že nemá turbo, se dá výkon motoru skvěle a plynule dávkovat plynovým pedálem. Trochu rychlejší nájezd, zadek auta začíná předbíhat, ale stačí ubrat plyn a lehce si s ním pohrát – ta jízda je neskutečně zábavná.

20131207_110727593_iOS

Cesta první třídy – dá se v pohodě, ale co když potřebuju dojet někam, kde je ještě více sněhu? není třeba se bát. Až jsem sám sebe překapil, kam všude jsem se v zimě s touhle Toyotou dostal. Ale nebylo to díky mému „umění“. Zas tak skvělý řidič nejsem, spíš si myslím, že na tom všem má zásluhu GT86. Je opravdu skvělá. Japonečka malá. Šikovná. A ten hlas 🙂 Boxer je návykový.

20131207_134932379_iOS

Za ten týden jsem se do ní úplně zamiloval. Zcela upřímně mohu říct, že jsem (za ty peníze) zábavnější auto za poslední rok neřídil. Jasně Golf GTI stojí podobně a je univerzálnější, ale GT86 je jiná liga. Je to jako německá selka a japonská Gejša. Mít 799 tisíc korun a chtít nové auto pro každodenní zábavu – Toyota je jasná volba. Atmosférický boxer, zadní náhod, 200 koní, dokonalá vyváženost – tohle je stroj na radost.

20131209_083040513_iOS

20131209_083057539_iOS

20131209_083137885_iOS

20131209_083525295_iOS

20131209_083541651_iOS

20131209_083659115_iOS

20131209_083739027_iOS

20131209_083837270_iOS

20131209_083859541_iOS

20131209_083913851_iOS

20131209_083954417_iOS

20131209_084008024_iOS

20131209_084036816_iOS

20131209_084046502_iOS

20131209_084100926_iOS

20131209_084121558_iOS

20131209_084133369_iOS

cena: od 799.900,- kč viz web Toyota

Toyota GT86 – popis motoru – (anglicky)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Jak nejlépe vozit lyže a snowboard v autě

Před jízdou na hory je nutné vědět, jak poskládat lyže, snowboard a další vybavení do auta. Nejpohodlnější variantou je střešní box, kam se vejde nejen několik párů lyží či snowboard,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak připravit auto na zimu? Přezutí gum nestačí

Jak připravit auto na zimu? Přezutí gum...

Příprava auta na zimu by určitě neměla končit tím, že splníme ze zákona povinnost mít auto přezuté na zimní pneumatiky. Co ještě je třeba udělat? Od 1. listopadu až do konce března byste...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Prius: Nejdynamičtější i nejúspornější generace

Nový Prius: Nejdynamičtější i...

Toyota představila nový Prius v 5. generaci. Plug-in Hybrid je nejen nejdynamičtější, ale i nejúspornější generací v historii tohoto modelu. Dlouhý dojezd v elektrickém režimu (EV) a nízká...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra: Nová Toyota Land Cruiser je návrat ke kořenům

Světová premiéra: Nová Toyota Land...

Toyota odhalila zcela nový Land Cruiser, který představuje návrat ke kořenům, ovšem v novém designovém hávu. Geny legendy se spojily s novými technologiemi a přináší ještě lepší jízdní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík z hnoje a odpadu

Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík...

Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího...