Toyota FCHV poháněná palivovými články překonala trasu z Osaky do Tokia bez tankování

Dálkovou jízdní zkoušku o délce 560 km úspěšně absolvovala zdokonalená verze modelu Toyota FCHV poháněná palivovými články bez zastávky na dotankování paliva

Jízdní zkouška vozu Toyota FCHV v rámci testovacího programu na veřejných komunikacích byla zahájena před vládní budovou ósacké prefektury v centru města Ósaka. Vůz se vydal na rychlostní komunikaci Meishin, pokračoval na Tomei a poté jel po metropolitní rychlostní komunikaci Tokia. Cestu ukončil v automobilovém zábavním centru Mega Web v nábřežní oblasti Tokia, a celkově tak ujel 560 km. Vůz urazil trasu se zapnutou klimatizací a bez nutnosti zastavit kvůli natankování.

Toyota FCHV poháněná palivovými články překonala trasu z Osaky do Tokia bez tankování

Testovaný model Toyota FCHV vykazuje o 25 % nižší spotřebu než předchozí verze. Je tomu díky zdokonaleným vysoce výkonným palivovým článkům Toyota FC Stack vlastní konstrukce. K nižší spotřebě přispěla i modernizace řídicího systému, který reguluje výkon palivových článků i nabíjení a vybíjení akumulátorů. Vůz je též vybaven vysokotlakými nádržemi 70 MPa vyvinutými v rámci Toyota Motor Corp.. Do těch je možné natankovat přibližně dvojnásobek vodíku v porovnání s nádržemi 35 MPa používanými v předchozích verzích modelu TOYOTA FCHV. Díky těmto zlepšením lze na jedno natankování urazit vzdálenost 750 km (v 10-15 testovacích jízdních cyklech).

Kromě otázek týkajících se skladování vodíku, nákladů na jeho výrobu a dalších technických problémů je třeba řešit i témata jako je infrastruktura zásobování a širší společenské dopady. Toyota usiluje o to, aby se vozidla s palivovými články začala běžně používat. Spolupracuje přitom s japonskou vládou, energetickými společnostmi i dalšími zainteresovanými subjekty. Toyota Motor Corporation v rámci těchto snah pokračuje ve výzkumu a vývoji, jehož výsledkem jsou postupná zlepšení, jako např. dojezdová vzdálenost, startování za nízkých teplot, životnost a úspory nákladů.

Technické specifikace modelu Toyota FCHV nasazeného na trase Ósaka – Tokio

Celková délka/šířka/výška (mm) – 4 735 / 1 815 / 1 685

Hmotnost – 1 880 kg

Počet cestujících – 5

Palivové články – Toyota FC Stack

Typ – Polymerový elektrolyt

Výkon – 90 kW

Motor – S permanentním magnetem

Nejvyšší výkon – 90 kW (122 k)

Nejvyšší krouticí moment – 260 N.m

Palivo – Vodík

Uložení – Vysokotlaké vodíkové zásobníky

Nejvyšší tlak tankovaného paliva – 70 MPa

Baterie – Nikl-metal-hydrid

Nejvyšší rychlost – 155 km/h

……………………………………………………………………………………………..

Na 40. Tokijském autosalonu pořádaném od 26.10. do 11.11.2007 si TOYOTU FCHV budou moci vyzkoušet i testovací řidiči v rámci akce „Testovací jízda na čistou energii“ sponzorované pořadateli autosalonu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...