Poprvé vyjela Toyota Corolla na silnice v roce 1966, tehdy klasicky podélně vpředu uložený motor poháněl zadní nápravu. Od té doby bylo ve třinácti zemích světa vyrobeno přes třiadvacet milionů těchto oblíbených rodinných automobilů nižší střední třídy. Před čtyřmi roky přišla Toyota už s osmou generací, která v loňském roce prošla modernizací.
Ještě než se objeví nová Toyota Corolla, tak jsme si vyzkoušeli pětidveřové kombi, oficiálně nazývané Wagon. Kromě této verze si může zákazník zvolit ještě třídveřový hatchback, pětidveřový liftback nebo čtyřdveřový sedan. Zároveň má na výběr ze dvou zbrusu nových zážehových čtyřválců 1.4 nebo 1.6, vznětového čtyřválce 1.9 nebo turbodieselu 2.0 se vstřikováním common-rail.
V našem případě poháněl přední kola čtyřválec 1.6 s plynule variabilním časováním VVT-i (natáčení vačkového hřídele sacích ventilů vůči vačkovému hřídeli výfukových ventilů). Podle údajů výrobce by měl mít právě díky VVT-i o 8 procent větší výkon, tzn. 81 kW (110 k) při 6000 ot./min a zároveň o 9 procent nižší spotřebu (průměr 6,9 l/100 km). Zároveň se motor vyznačuje výrazně tižším a kultivovaným během, přičemž jsme si v žádném případě nemohli stěžovat na jeho pružnost. Jak by ne, když 130 N.m točivého momentu dosahuje už od 2000 do 6000 otáček za minutu, přičemž nejvyšší hodnoty 150 N.m je k dispozici při 3800 ot./min. To vozu zaručuje dostatečnou pružnost a pohodlnou jízdu i při obsazení čtyřmi dospělými osobami. Jen pro úplnost, na „stovku“ zrychlí za 10 sekund a ručička rychloměru se zastaví na 195 km/h.
Toyotu Corollu Wagon 1.6 jsme si vyzkoušeli na silnicích nejrůznějších kvalit včetně dálnice. Při rychlejším průjezdu zatáčkami se chovala velice klidně a výborně držela stabilitu díky zvýšené tuhosti karosérie přidáním výztuhy do podlahy. K příjemné jízdě rozhodně přispívá také přesné řazení pětistupňové mechanické převodovky a dobré brzdy vybavené systémem ABS.
Dalším výrazným rysem modernizované Corolly je výrazná příď s dvojitými světlomety uloženými pod společným krycím sklem, což vozu přidalo na kráse oproti předchozímu provedení, kterému mnozí nemohli přijít na chuť. Další změny najdeme v interiéru, především pak v novém řešení přístrojové desky doplněné o dobře čitelný multifunkční displej udávající čas, venkovní teplotu a frekvenci naladěné stanice. U zážehových jednotek zobrazuje ještě okamžitou a průměrnou spotřebu i průměrnou rychlost. Celý interiér je tvořen kombinací kvalitních plastů a s šedým čalouněním působí útulně, řidič i spolujezdci se cítí velmi dobře ve sportovně tvarovaných sedadelech. Objem dobře přístupného zavazadlového prostoru lze zvětšit z 310 na 665 litrů.
V ceně 548 000 Kč, kterou byste za Toyotu Corolla Wagon v provedení Linea Terra zaplatili, máte mj. dva čelní airbagy, elektricky ovládaná přední okna, posilovač řízení, palubní počítač, ABS a v současné době také klimatizaci v ceně 50 tisíc korun. Jak jsme se přesvědčili Wagon je ideálním automobilem pro rodinu s malými dětmi, která často cestuje ať již na výlety nebo víkendové pobyty na chalupách. Díky technologii VVT-i navíc přináší vyšší výkon bez zvýšení spotřeby paliva. Bez problémů jsme se vešli při obsazení dvěma osobami a jedním dítětem pod sedm litrů benzinu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”