Toyota Corolla Sedan s výkonným motorem 1,4 v testu redakce

Corolla v provedení sedan na mě zapůsobila nejen elegantními klasickými aerodynamickými liniemi, ale i svým reprezentačním robustním provedením.

Toyota Corolla Sedan s výkonným motorem 1,4 v testu redakce
Toyota Corolla Sedan s výkonným motorem 1,4 v testu redakce
Toyota Corolla Sedan s výkonným motorem 1,4 v testu redakce

Zákazníci v posledním období projevují zvýšený zájem o vozy v provedení sedan. Proto se dá předpokládat, že Corolla v provedení sedan bude mít stejný prodejní úspěch jako v  roce 2002 již uvedené Corolly v provedení hatchback ve tří a pětidveřové verzi a též v minulém roce na trh uvedené Corolly v provedení kombi a verso.

Toyota Corolla Sedan s výkonným motorem 1,4 v testu redakce

Komfortní interiér je prostorný s velkými pohodlnými sedadly – sedadlo řidiče i volant jsou výškově nastavitelné. V základní výbavě je airbag řidiče i spolujezdce. Přehledná palubní deska obsahuje mimo jiné i palubní počítač, ukazatel vnější teploty a digitální hodiny, sdělovače a ovládače jsou rozmístěny podle všech ergonomických zásad. Kladně lze hodnotit zavazadlový prostor (s krytem v základní výbavě) o objemu 437 litrů, který je u vozů této třídy jedním z největších.

Testovaný sedan měl benzinový šestnáctiventilový čtyřválcový DOHC motor 1,4 l se známým variabilním časováním ventilů (VVT-i), které zajišťuje velmi dobrou akceleraci motoru v širokém pásmu otáček a snižuje tak nutnost častého řazení. Výrobce uvádí výkon motoru 71 kW při 6 000 ot/min, nejvyšší hodnotu točivého momentu 130 Nm při 4 800 ot/min, maximální rychlost 185 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Při přebírání Corolly k testu, jsem měl obavy, zda motor 1,4 l bude dostatečně výkonný pro vůz dosahující celkové hmotnosti 1 655 kg. Testovací jízdy mě přesvědčily, že mé obavy byly neopodstatněné. Vůz ochotně zrychloval i při nižších otáčkách, po podřazení prudce akceleroval a díky vhodně zvolenému odstupňování jednotlivých rychlostí, účinnému posilovači řízení a vybavení účinnými kotoučovými brzdami se systémem ABS + EBD mně umožňoval projíždění ostrých zatáček vyšší rychlostí a dosahování vyšších průměrných rychlostí. Velký podíl na této skutečnosti má přirozeně i povedená konstrukce podvozku. Hladina hluku i při vyšších rychlostech a vyšších otáčkách motoru je v interiéru vozu nízká díky nejen dobrému odhlučnění motoru, ale i podvozku.


Že se dá se sedanem jezdit sportovně, dokazuje skutečnost, že na trojku ochotně akceleruje na rychlost 130 km/h, na čtyřku na 180 km/h a na pětku při 130 km rychlosti vykazuje otáčkoměr pouze 3600 ot/min: do 6000 ot/min má tedy ještě značnou rezervu.


Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,7 l na 100 km. Při normální hospodárné jízdě jsem docílil průměrnou kombinovanou spotřebu 6,5 l na 100 km, jezdil jsem však pouze se spolujezdcem. Při sportovním způsobu jízdy i když „s lehkou nohou“ jsem dociloval kombinovanou spotřebu 7,4 l na 100 km.


Testovaný Sedan byl ve stupni výbavy Terra, která mimo již výše uvedené vybavení má v základní výbavě a tedy obsažené v základní ceně elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání dveří, imobilizér a rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory.


Cena Corolly Sedan ve stupni výbavy Terra s bohatou základní výbavou s motorem 1,4 l je 476 900 Kč. Na první pohled se zdá cena vysoká, ovšem při porovnávání s jinými modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu bohatou výbavu obsaženou v základní ceně, jízdní vlastnosti vozu, tradičně vysokou bezpečnost a spolehlivost vozů značky Toyota.


Toyotu Corollu Sedan s motorem 1,4 l je možné zakoupit i v nižší výbavě Base za 436 900 Kč anebo  se stejným obsahem motoru, ale s výkonem 81 kW v nejvyšším stupni výbavy Sol za 591 900 Kč. Dále je též možné zvolit benzinový motor 1,6 l s výkonem 81 kW anebo naftový motor 2,0D4-D s výkonem 66 kW.


Pro vaši informaci uvádíme ještě přehlednou specifikaci jednotlivých stupňů výbav:


Výbava v základním nejnižším stupni Base obsahuje mimo jiné ABS+EBD, airbagy řidiče i spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, posilovač řízení, palubní počítač, imobilizér, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a rádio s CD přehrávačem. (U verze kombi ještě kryt zavazadlového prostoru a podélné střešní nosiče.)


Vyšší výbava ve stupni Terra obsahuje navíc elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání dveří.


Nejvyšší stupeň výbavy Sol obsahuje navíc boční airbagy, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání i u zadních oken, dálkové zamykání, vyhřívání zpětných zrcátek, ovládání audiosoustavy na volantu, kožený potah volantu a hlavice řadící páky, obložení interiéru v karbonu.


Připomínáme, že od uvedení Corolly na trh v roce 1996 bylo prodáno za 35 let celkem 29 milionů Corolly, což představuje téměř 20 % z vyrobených vozů Toyotou. V posledních pěti letech dosahuje výroba Corolly 911 000 vozů ročně. V současné době prodávaná Corolla je již Corollou deváté generace, s kterou chce Toyota v konkurenčně obsazené střední třídě automobilů docílit na evropských trzích do roku 2005 pěti procentního podílu na trhu. Proto byly nově uvedené modely Corolly vyvinuty v Evropě podle požadavků evropských zákazníků.     


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...