Zákazníci v posledním období projevují zvýšený zájem o vozy v provedení sedan. Proto se dá předpokládat, že Corolla v provedení sedan bude mít stejný prodejní úspěch jako v roce 2002 již uvedené Corolly v provedení hatchback ve tří a pětidveřové verzi a též v minulém roce na trh uvedené Corolly v provedení kombi a verso.
Komfortní interiér je prostorný s velkými pohodlnými sedadly – sedadlo řidiče i volant jsou výškově nastavitelné. V základní výbavě je airbag řidiče i spolujezdce. Přehledná palubní deska obsahuje mimo jiné i palubní počítač, ukazatel vnější teploty a digitální hodiny, sdělovače a ovládače jsou rozmístěny podle všech ergonomických zásad. Kladně lze hodnotit zavazadlový prostor (s krytem v základní výbavě) o objemu 437 litrů, který je u vozů této třídy jedním z největších.
Testovaný sedan měl benzinový šestnáctiventilový čtyřválcový DOHC motor 1,4 l se známým variabilním časováním ventilů (VVT-i), které zajišťuje velmi dobrou akceleraci motoru v širokém pásmu otáček a snižuje tak nutnost častého řazení. Výrobce uvádí výkon motoru 71 kW při 6 000 ot/min, nejvyšší hodnotu točivého momentu 130 Nm při 4 800 ot/min, maximální rychlost 185 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Při přebírání Corolly k testu, jsem měl obavy, zda motor 1,4 l bude dostatečně výkonný pro vůz dosahující celkové hmotnosti 1 655 kg. Testovací jízdy mě přesvědčily, že mé obavy byly neopodstatněné. Vůz ochotně zrychloval i při nižších otáčkách, po podřazení prudce akceleroval a díky vhodně zvolenému odstupňování jednotlivých rychlostí, účinnému posilovači řízení a vybavení účinnými kotoučovými brzdami se systémem ABS + EBD mně umožňoval projíždění ostrých zatáček vyšší rychlostí a dosahování vyšších průměrných rychlostí. Velký podíl na této skutečnosti má přirozeně i povedená konstrukce podvozku. Hladina hluku i při vyšších rychlostech a vyšších otáčkách motoru je v interiéru vozu nízká díky nejen dobrému odhlučnění motoru, ale i podvozku.
Že se dá se sedanem jezdit sportovně, dokazuje skutečnost, že na trojku ochotně akceleruje na rychlost 130 km/h, na čtyřku na 180 km/h a na pětku při 130 km rychlosti vykazuje otáčkoměr pouze 3600 ot/min: do 6000 ot/min má tedy ještě značnou rezervu.
Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,7 l na 100 km. Při normální hospodárné jízdě jsem docílil průměrnou kombinovanou spotřebu 6,5 l na 100 km, jezdil jsem však pouze se spolujezdcem. Při sportovním způsobu jízdy i když „s lehkou nohou“ jsem dociloval kombinovanou spotřebu 7,4 l na 100 km.
Testovaný Sedan byl ve stupni výbavy Terra, která mimo již výše uvedené vybavení má v základní výbavě a tedy obsažené v základní ceně elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání dveří, imobilizér a rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory.
Cena Corolly Sedan ve stupni výbavy Terra s bohatou základní výbavou s motorem 1,4 l je 476 900 Kč. Na první pohled se zdá cena vysoká, ovšem při porovnávání s jinými modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu bohatou výbavu obsaženou v základní ceně, jízdní vlastnosti vozu, tradičně vysokou bezpečnost a spolehlivost vozů značky Toyota.
Toyotu Corollu Sedan s motorem 1,4 l je možné zakoupit i v nižší výbavě Base za 436 900 Kč anebo se stejným obsahem motoru, ale s výkonem 81 kW v nejvyšším stupni výbavy Sol za 591 900 Kč. Dále je též možné zvolit benzinový motor 1,6 l s výkonem 81 kW anebo naftový motor 2,0D4-D s výkonem 66 kW.
Pro vaši informaci uvádíme ještě přehlednou specifikaci jednotlivých stupňů výbav:
Výbava v základním nejnižším stupni Base obsahuje mimo jiné ABS+EBD, airbagy řidiče i spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, posilovač řízení, palubní počítač, imobilizér, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a rádio s CD přehrávačem. (U verze kombi ještě kryt zavazadlového prostoru a podélné střešní nosiče.)
Vyšší výbava ve stupni Terra obsahuje navíc elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání dveří.
Nejvyšší stupeň výbavy Sol obsahuje navíc boční airbagy, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání i u zadních oken, dálkové zamykání, vyhřívání zpětných zrcátek, ovládání audiosoustavy na volantu, kožený potah volantu a hlavice řadící páky, obložení interiéru v karbonu.
Připomínáme, že od uvedení Corolly na trh v roce 1996 bylo prodáno za 35 let celkem 29 milionů Corolly, což představuje téměř 20 % z vyrobených vozů Toyotou. V posledních pěti letech dosahuje výroba Corolly 911 000 vozů ročně. V současné době prodávaná Corolla je již Corollou deváté generace, s kterou chce Toyota v konkurenčně obsazené střední třídě automobilů docílit na evropských trzích do roku 2005 pěti procentního podílu na trhu. Proto byly nově uvedené modely Corolly vyvinuty v Evropě podle požadavků evropských zákazníků.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií