Toyota bude dále zlepšovat ekologické parametry svých vozů prostřednictvím několika nově vyvinutých vysoce hospodárných motorů s výjimečně dobrou tepelnou účinností

Nové pohonné jednotky efektivně využívají moderní technologie spalování a redukce ztrát, které Toyota zdokonalila během vývoje svých hybridních systémů pohonu.

1toynovmot800

Motory se budou objevovat v modelech

– u nichž zanedlouho proběhne výrazná modernizace. Do roku 2015 se celosvětově představí celkem 14 nových variant pohonných jednotek.

Jednou z nově představovaných pohonných jednotek je zážehový motor 1,3 litru

– u nějž Toyota využívá tzv. Atkinsonův cyklus – s nímž se běžně setkáváme u hybridních pohonných ústrojí. Pro Atkinsonův cyklus je typický vyšší expanzní poměr a nižší tvorba odpadního tepla díky vysokému kompresnímu poměru (13,5:1), což se odráží ve velmi dobré tepelné účinnosti. Toyota plánuje spotřebu této pohonné jednotky ještě snižovat prostřednictvím dalších inovací, jako je např. nový tvar sacího kanálu k silnějšímu rozvíření vzduchu uvnitř válců (tzv. „tumble“, kdy směs paliva se vzduchem proudí ve svislé spirále), nebo systém chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) v kombinaci s technologií proměnného časování ventilů VVT-iE (zkr. Variable Valve Timing-intelligent Electric) přispívající k lepšímu spalování a snížení ztrát.

Nový motor tak v konečném výsledku bude vykazovat tepelnou účinnost 38 procent – čímž se v rámci velkosériově vyráběných pohonných jednotek zařadí na samotnou špičku. Díky novým úpravám společně s funkcemi jako např. stop & start bude pokles spotřeby paliva v porovnání se současnými vozy činit 15 procent.

Podobně i pohonná jednotka 1,0 litru

– společně vyvinutá s Daihatsu Motor Co., Ltd. vykazuje nejvyšší tepelnou účinnost 37 procent, a to díky podobnému řešení sacího kanálu s vířením směsi paliva se vzduchem, použití systému chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) a vysokému kompresnímu poměru.

Spojení funkce stop & start s dalšími technologiemi ke snížení spotřeby paliva umožní novým vozům dosahovat oproti současným modelům výrazně nižší spotřebu paliva až 30 procent.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla oceněna jako nejlepší kombík a rodinný vůz

Toyota Corolla oceněna jako nejlepší...

Toyota Corolla coby nejoblíbenější vůz segmentu C na světě byl dvakrát oceněn v prestižní anketě What Car 2024 Awards. Vůz získal dvě ocenění – verze hatchback byla zvolena Rodinným autem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci oznámili průlom ve vodíkové technologii

Japonci oznámili průlom ve vodíkové...

Japonští vědci dosáhli průlomu, který by mohl usnadnit používání a skladování vodíkového paliva. Tým z Japonského institutu fyzikálního a chemického výzkumu vytvořil elektrodu, která...

Toyota testuje obří draky jako nový...

Toyota v Japonsku testuje využití velkých osmimetrových draků, kteří by se v budoucnu mohli stát zdrojem energie. Automobilka před lety vyvíjela letecké motory, které byly certifikovány ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota uvede novou generaci baterií s dojezdem až 1100 km

Toyota uvede novou generaci baterií s...

Automobilka Toyota vyvíjí novou generaci baterií s vyšší hustotou a lepším výkonem, což vede k prodloužení dojezdu a zkrácení doby nabíjení. Po roce 2026 budou vozy Toyota používat mimo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak bezpečně jezdit v zimě/hqdefault.jpg">

Jak bezpečně jezdit v zimě

Přichází zima a řidiči by měli věnovat větší pozornost bezpečnosti. Vedle kontroly a přípravy samotného vozu je dobré s sebou v zimě vozit některé dodatečné pomůcky, ale také vědět,...