Toyota Auris 2010

Auris v modelovém provedení 2010 se na všech evropských trzích začne prodávat již od počátku letošního jara.

Ucelená nabídka motorů včetně technologie pohonu Hybrid Synergy Drive. Nízké celkové pořizovací a provozní náklady. Dynamický design, ještě vyšší úroveň kvality a vylepšená ergonomie. Intenzivnější požitek z jízdy a nové položky výbavy.

Toyota Auris 2010
Toyota Auris 2010
Toyota Auris 2010

Model Auris se na trhu poprvé objevil v roce 2007, kdy nahradil proslulou Corollu, v Evropě řazenou do vysoce konkurenční nižší střední třídy automobilů. Auris si již vybudoval solidní pověst pro svoji prostornost, pohodlí, praktičnost a spolehlivost. Tyto vlastnosti jdou ruku v ruce s bezpečnými jízdními vlastnostmi a hospodárností provozu.

Auris 2010 osloví především ty zákazníky, kteří oceňují klid a jistotu díky výše uvedeným vlastnostem, které jsou u rodinného hatchbacku tak důležité. Přepracovaný model však dokáže přitáhnout i nové zákazníky, kteří dokáží ocenit modernější styl, ještě vyšší kvalitu interiéru, širší nabídku úsporných pohonných jednotek s technologií Toyota Optimal Drive a kultivovanější zážitky za volantem.

Od poloviny roku 2010 budou moci zájemci o tento populární hatchback zvolit i provedení s plnohodnotným hybridním pohonem v modelu Auris HSD.

Díky technologii Hybrid Synergy Drive získá Auris mezi vozy nižší střední třídy zcela jedinečné postavení, neboť se bude jednat o vůbec první model, u kterého zákazníci mohou volit mezi zážehovým, vznětovým nebo plnohodnotým hybridním systémem pohonu.

Nabídka pohonných jednotek pro Toyotu Auris 2010 zahrnuje celkem 6 motorů 3 zážehové, 2vznětové včetně hybrid synergy drive (HSD) různých agregátů, přičemž u všech se těží z výhod technologie Toyota Optimal Drive přispívající ke zvýšení výkonu při současném snížení spotřeby paliva. Jedná se o vůbec nejširší nabídku pohonů v nižší střední třídě, pokrývající snad všechna myslitelná přání zákazníků. Technologie Toyota Optimal Drive přispívá ke snížení hladiny emisí CO2 napříč celou nabídkou motorů pro Auris 2010, což významně přispívá i ke snížení celkových pořizovacích a provozních nákladů.

U Aurisu v modelovém provedení 2010 si lze povšimnout celé řady změn v exteriéru, které ještě intenzivněji hlásají příslušnost k rodině vozů Toyota a kladou důraz na dynamickou a sebejistou osobnost tohoto oblíbeného hatchbacku. Na přání zákazníků došlo i k četným vylepšením na palubě vozu, zejména v oblasti kvality, u použitých materiálů, ergonomie rozmístění ovládacích prvků, pohodlí, úložných prostor a atraktivity vzhledu. Výsledkem úzké spolupráce hlavního konstruktéra s výzkumnými a vývojovými týmy Toyota v Evropě i Japonsku je vyladění jízdních vlastností a ovladatelnosti vozu podle přání zákazníků a typu vozovek na území Evropy.

Auris 2010 se pyšní značnou mírou stability při cestování vysokou rychlostí, ale i bezpečnou ovladatelností a výtečným jízdním pohodlím. Nabídka prvků výbavy pro Auris 2010 po přepracování zahrnuje komplexní spektrum doplňků i u základních provedení. V průběhu prvních 12 měsíců dokázala Toyota díky modelu Auris zvýšit svůj podíl v segmentu vozů nižší střední třídy z původních 3,2 % v roce 2006 (model Corolla) na 3,5 % v roce 2008. V roce 2007 pak Toyota v Evropě prodala na 156 tisíc vozů Auris, přičemž v roce 2008 to bylo již 163 500 vozů. Trh v segmentu vozů nižší střední třídy se v roce 2009 výrazně zmenšil, nicméně očekává se, že Auris si svůj podíl na trhu udržel a prodalo se 103 000 vozů.

V plánu prodeje Toyoty na rok 2010

– je 117 tisíc vozů Auris, přičemž o rok později (kdy budou poprvé po celý rok v nabídce všechny dostupné varianty pohonných jednotek) by se mělo prodat na 130 500 vozů. V roce 2009 došlo v Evropě ke snížení celkového podílu vozů nižší střední třídy na automobilovém trhu – z cca 22 na 17 %. Celkový počet vozů nižší střední třídy prodaných v celé Evropě by se nyní měl stabilizovat kolem 3 milionů kusů, oproti rekordní hodnotě 4,5 mil. vozů, které bylo dosaženo v minulosti. I přes toto znatelné snížení objemu je segment vozů nižší střední třídy stále tím nejdůležitějším na automobilovém trhu. Celkově 3 miliony prodaných vozů stále představují bezmála 20 % celého evropského trhu s novými automobily, přičemž díky silné konkurenci se v letech 2010 a 2011 objeví na trhu hned několik nových modelů.

Ucelená nabídka motorů včetně technologie pohonu Hybrid Synergy Drive:

Představení plnohodnotého hybridního systému pohonu Hybrid Synergy Drive v modelové řadě Auris 2010. Technologie Toyota Optimal Drive aplikována u všech zážehových a vznětových motorů První model značky Toyota, který již v lednu 2010 plní emisní normu Euro 5 v rámci celé modelové řady pro evropský trh (v červenci 2010 u provedení 1,4 D-4D) Celková hladina emisí CO2 u modelu Auris podporuje plánované emisní cíle Toyoty u všech modelů této značky, přičemž již v roce 2009 činí emise CO2 celé flotily pouhých 132 g/km

Nový zážehový motor 1,33 l Dual VVT-i; vylepšené zážehové motory 1,6 a 1,8 l Valvematic Dva vznětové motory 2.0 D-4D včetně agregátu 1,4 l D-4D 90 s filtrem pevných částic (DPF) (od výroby 07/2010).

Nabídka motorů pro Auris 2010 zahrnuje plnohodnotný hybridní systém pohonu, tři zážehové a dvě vznětové jednotky nabízející výhody technologie Toyota Optimal Drive, která přispívá ke zvýšení výkonu při současném snížení spotřeby paliva.

Po uvedení modelu s hybridním pohonem Hybrid Synergy Drive ve druhé polovině roku 2010 se bude jednat o vůbec nejširší nabídku pohonů v nižší střední třídě, pokrývající snad všechna myslitelná přání zákazníků.

Model Auris HSD

– vznikl speciálně pro evropský trh, přináší technologii plnohodnotného hybridní pohonu v nejdůležitějším modelu tvořícím jádro nabídky značky Toyota. Je prvním krokem na cestě k zavedení technologie Hybrid Synergy Drive do všech modelů Toyota na evropském trhu, ke kterému by mělo dojít do konce tohoto desetiletí. Plnohodnotný hybridní systém pohonu v modelu Auris HSD spojuje zážehový motor 1,8 l VVT-i s elektromotorem 60 kW, o jehož provoz se stará nikl-metal hydridní baterie o kapacitě 27 kWh. Celkový výkon soustavy pohonu činí 136 k, čímž se vyrovná jakémukoli hatchbacku s běžným vznětovým motorem o objemu 2,0 l. Naproti tomu může Auris HSD nabídnout spotřebu paliva pouhých 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu, pozoruhodně nízké emise CO2 pouhých 93g/km a výrazně nižší emise NOx než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu. Pokud se navíc Auris HSD pohybuje v jedinečném režimu elektromobilu (režim EV lze ručně navolit), který u tzv. polohybridních (mild) pohonů není vůbec k dispozici, produkuje dokonce nulové emise CO2 a NOx za jízdy na vzdálenost až dvou kilometrů při rychlosti do 50 km/h. Nový Auris HSD s rezervou plní požadavky emisní normy Euro 5 a očekává se, že bude plnit i normu Euro 6. Extrémně nízká hladina emisí CO2 u této hybridní Toyoty přinese zákazníkům v řadě evropských zemí významné daňové zvýhodnění.

Technologie Toyota Optimal Drive

– je ukázkou té nejlepší kombinace celého spektra pokrokových technologií a snah o interní zdokonalení se zaměřením na optimální rovnováhu mezi radostí z jízdy, spotřebou paliva a nízkou hladinou emisí. Všechny tyto základní technologie se zaměřují na tři klíčové aspekty vývoje hnacích jednotek: Prvním je snížení hmotnosti hnací jednotky díky použití velmi lehkých a vysoce kompaktních převodovek a komponent motoru. Toto opatření se vztahuje na všechny pohonné jednotky používané u modelu Auris. Druhou oblastí je minimalizace mechanických ztrát nasazením technologie Valvematic, která je výsledkem dalšího vývoje VVT-i u zážehových motorů 1,6 i 1,8 l. Zlepšení zahrnují nová ventilová vahadla s valivým ložiskem,menší a lehčí písty u všech tří zážehových jednotek, použití oleje o nižší viskozitě a nové šestistupňové manuální převodovky pro všechna provedení modelu Auris, resp. převodovku MultiMode (na přání) pro zážehový motor 1,6 l nebo vznětový 1,4D-4D. Třetí oblastí jsou snahy o dosažení co nejvyšší účinnosti spalování. U zážehových motorů určených pro Auris toho bylo dosaženo zvýšením kompresního poměru na 11,5:1, použitím technologie Valvematic, přepracováním sacího kanálu i konstrukce spalovací komory a zavedením olejové trysky na chlazení pístů.

Všechny vznětové motory určené pro model Auris těží z výhod nižšího kompresního poměru, optimalizace rozměrů spalovací komory, zvýšení účinnosti chladiče systému recirkulace výfukových plynů (EGR) a použití sběrného výfukového potrubí z nerezové oceli s filtrem pevných částic DPF s přímým připojením. Díky nasazení technologie Toyota Optimal Drive bude Auris jako první model značky Toyota již v lednu 2010 plnit emisní normu Euro 5 v rámci celé modelové řady pro evropský trh (v červenci 2010 u provedení 1,4 D-4D). Použití technologie Toyota Optimal Drive v celé modelové řadě Auris 2010 se odrazilo ve výrazném snížení hladiny emisí CO2. Celková průměrná hladina emisí CO2 modelu Auris poklesla ze 152 g/km v roce 2007 na 142 g/km v provedení pro rok 2009.

V roce 2011, kdy se bude modernizovaný Auris poprvé prodávat po celý rok, pak tato hodnota dále klesne na pouhých 125 g/km. Auris rovněž hraje významnou úlohu ve snížení průměrné hladiny emisí CO2 celé flotily vozů Toyota, která mezi roky 2008 a 2009 poklesla o plných 14 g/km a dnes činí pouhých 132 g/km.

Zážehový motor 1,33 l Dual VVT-i:

– využívá časování ventilů Dual VVT-i a pozoruhodně vysoký kompresní poměr 11,5:1, který přispívá k vysoké tepelné účinnosti tohoto motoru. Nejvyšší výkon této jednotky je 73 kW/ 100 k a nejvyšší točivý moment činí 132 Nm při 3800 ot/min, což je hodnota vyznívající příznivě i mezi konkurenčními jednotkami o obsahu 1,4 l. Vynikající dynamiku doprovází spotřeba paliva pouhých 6,0 l/100 km a emise CO2 na úrovni 139 g/km.

Pohonná jednotka, při jejímž vývoji byly využity rozsáhlé zkušenosti značky Toyota v motoristickém sportu, je výjimečně lehká a kompaktní díky malému vrtání a prodlouženému zdvihu válců, což se odráží v příznivém poměru mezi výkonem a hmotností motoru. U motoru je použit speciální kryt hlavy válců a sací potrubí z pryskyřice, přičemž sací kanál byl optimalizován s ohledem na ideální proudění vzduchu přispívající k vyšší účinnosti spalování. Technologie Dual VVT-i zlepšuje odezvu na pokyny pedálu plynu v celém spektru otáček tím, že upravuje časování u přívodu směsi paliva se vzduchem a výfukových ventilů v závislosti na momentálních podmínkách. Kromě zvýšení točivého momentu v nízkém a středním pásmu otáček motoru se tento systém podílí na snížení emisí a zlepšení spotřeby paliva. Inovace dané moderní technologií Toyota Optimal Drive použité u motoru 1,33 l přispěly k výraznému snížení spotřeby paliva, a to o 17 % oproti předchozímu provedení modelu Auris se zážehovým motorem 1,4 l.

Zážehové motory Valvematic 1,6 a 1,8 l:

– technologie Valvematic je výsledkem dalšího vývoje vysoce úspěšného systému časování ventilů Dual VVT-i (zkr. Dual Variable Valve Timing-intelligent) firmy Toyota. Motory s touto technologií se pyšní vynikající účinností spalování, vysokým výkonem a bohatou rezervou točivého momentu. Technologie Valvematic posunuje původní systém VVT-i o stupeň dále tím, že kromě proměnného časování sacích ventilů používá i systém řízení zdvihu ventilů. Takto je možné lépe regulovat objem nasávaného vzduchu i jeho rychlost, a dosáhnout tak vyšší účinnosti spalování, což v konečném důsledku znamená nárůst výkonu při nižší spotřebě paliva a hladině emisí CO2. Nasazením technologie Valvematic se snižují hydraulické ztráty i mechanické tření při nízkém zatížení motoru, což se odráží v dalším snížení spotřeby paliva. Účinnost systému Valvematic je vylepšena i díky sacímu potrubí proměnné délky. To urychluje vzduch nasávaný do motoru v pásmu nízkých až středních otáček, a tím optimalizuje účinnost spalování paliva. Při vyšších otáčkách motoru je sací potrubí plně otevřené. Vzduch tak může putovat po kratší trase, čímž se maximalizuje objem vzduchu vstupujícího do spalovací komory, a tím i celkový výkon motoru.

Motor 1,6 l Valvematic

– v kombinaci buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou převodovkou MultiMode nabízí výkon 132 k a točivý moment na vrcholu třídy o hodnotě 160 Nm při pouhých 4400 ot/min. Ve spojení s manuální převodovkou pak jednotka dosahuje kombinované spotřeby paliva 6,6 l/100 km a produkuje emise CO2 pouhých 152 g/km. S převodovkou MultiMode je spotřeba paliva i hladina emisí ještě nižší, a to 6,3 l/100 km, resp. 146 g/km.

Agregát 1,8 l Valvematic

– přináší do modelové řady Auris kultivovanou sportovní auru a vyšší míru dynamiky – produkuje nejvyšší výkon 147 k a max. točivý moment 180 Nm při 4000 ot/min. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou činí kombinovaná spotřeba paliva pouze 6,7 l/100 km a hladina emisí CO2 je 155 g/km.

Vznětový motor 1,4 D-4D 90

– dodávaný buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou MultiMode o stejném počtu stupňů produkuje nejvyšší výkon 90 k a točivý moment 205 Nm v nízkém pásmu otáček od 1800 do 2800 ot/min, přičemž točivý moment je srovnatelný s konkurenčními jednotkami o větším zdvihovém objemu 1,5 l.Obě varianty lze vybavit filtrem pevných částic DPF (k dispozici od výroby 07/2010). Katalyzátor DPF odbourává uhlovodíky a oxid uhelnatý, ale zároveň snižuje i obsah pevných částic. Pevné částice se zachycují v pórech substrátu uvnitř filtru. Nahromaděné výfukové saze poté spálí systém řízení motoru. Filtr DPF je samočisticí a nevyžaduje žádnou dlouhodobou údržbu. Jednotka 1,4 D-4D 90 rovněž těží z výhod technologie Toyota Optimal Drive, a tak přichází s vyšším výkonem a lepší jízdní dynamikou při současném snížení spotřeby paliva a hladiny emisí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...