Nejmodernější závodní technologie bude prezentovat supersport Lexus LFA, který se poprvé rozjede před zraky diváků v úpravě Nürburgring Package.
Díky několika úpravám motoru, zavěšení kol a karoserie – které se nabízejí na přání u pouhých 50 z 500 vyrobených kusů LFA – získává tento speciál ještě lepší vlastnosti pro jízdu na okruzích, vykazuje vyšší přítlak díky většímu přednímu spoileru a pevnému zadnímu křídlu, ovšem při zachování skvělé akcelerace z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7 s, na čemž má podíl i nárůst výkonu vidlicového desetiválce 4,8 l na více než 570 k.
Závodů do vrchu v Goodwoodu
– se zúčastní i čistokrevný soutěžní speciál LFA týmu Gazoo Racing, který dorazí přímo z 24h vytrvalostního závodu na Nürburgringu.
Na Festivalu rychlosti se opět po letech setká Thierry Boutsen, vítěz Velké ceny F1 z Belgie, se sportovním speciálem Toyota GT One, za jejímž volantem usedal v závodě 24h Le Mans v roce 1999. K Boutsenovi s vozem GT One se do závodu do vrchu v Goodwoodu připojí i nejnovější závodní speciál Toyota Avensis týmu Dynojet Racing, za jejímž volantem uvidíme Franka Wrathalla z britského šampionátu cestovních vozů 2011 Dunlop MSA.
Jonny Milner se opět pokusí dorazit na vrchol jako první se svým speciálem Toyota Sprint Series Celica. Milner, někdejší vítěz britského šampionátu v rallye, bude spoléhat na přeplňovaný motor o výkonu 800 koní dřímající pod kapotou jeho vozu Toyota Celica.
V rámci tradičního závodu do vrchu
– budou mít diváci vzácnou příležitost spatřit v akci model Toyota Group S postavený na platformě MR2, jenž je prototypem soutěžního speciálu z 80. let, který po změně pravidel šampionátu nikdy nezávodil. Tento unikát je jedním z pouhých dvou kusů, které se dochovaly do dnešní doby.
Juha Kankkunen, jeden z nejúspěšnějších soutěžních jezdců světa, usedne za volant pozoruhodného modelu Celica skupiny B, tedy verze, kterou TTE (Toyota Team Europe) speciálně postavila pro rallye Hong Kong – Peking r. 1986.
Úspěchy Toyoty v rallye se připomenou i na trati Goodwood Forest Stage pod taktovkou Björna Waldegarda v dalším modelu Celica skupiny B, slavného „Krále Afriky“, který dominoval Rally Safari a Pobřeží Slonoviny v polovině 80. let minulého století. Soutěže se zúčastní i Celica 1992 WRC Carlose Sainze a WRC Corolla – pilotovaná Jonnym Milnerem – společně s jedním z nejstarších soutěžních modelů Celica TA23, který byl připraven pro soutěže skupiny 1 v rámci francouzského rallyového šampionátu v roce 1981.
K historickým speciálům
– se připojí i Land Cruiser V8, letošní vítěz své třídy v dakarské rallye. Land Cruiser V8, za jehož volantem usedali Jun Mitsuhashi a Alain Geuhennec, získal třetí vítězství v řadě v kategorii T2 určené pro upravená sériová vozidla, a rozšířil tak sbírku šesti vavřínů modelu Land Cruiser (ve verzích 100 a 200/V8) získaných v této soutěži.
V pavilonu Toyoty
– se rovněž odehraje britská premiéra nového konceptu Yaris HSD, který předznamená uvedení další plně hybridní verze příští generace modelu značky Toyota, jehož prodej začne v roce 2012. Hybridní Yaris se představí vedle vzácného sportovního originálu Toyota 2000GT z 60. let minulého století, nebo také divokého závodního konceptu iQ v barvách týmu Gazoo Racing a hybridního závodního speciálu na platformě MR2.
Toyota dále umožní návštěvníkům festivalu nahlédnout pod kabát modelu Auris Hybrid a také hybridního vozu PHV (Plug-in Hybrid) postaveného na bázi modelu Prius s exponátem v řezu a vystaveným podvozkem, společně s novým plně hybridním modelem Lexus CT 200h v pavilonu Technologie.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií