Už podeváté vyrazí na trať Rallye Dakar 33letý Tomáš Tomeček, který bude řídit kamión Tatra tradičně složené česko-brazilské posádky – Jaromírem Martincem a Andrém de Azevedem.


Tomáš Tomeček, jenž se hned při své první účasti v roce 1994 radoval z vítězství jako člen Lopraisovy posádky. Od roku 1999, kdy usedl k volantu, se mu soutěž kamiónů nepovedlo vyhrát, ale druhé místo v minulém ročníku Dakaru je nesporně velkým úspěchem.
Letošní ročník rallye má být nejnáročnější z dosud uskutečněných dvacetipěti a mimoto konkurence v kamionech je mimořádně silná: vedle Lopraise tři ruské Kamazy, dva vozy stáje Ginaf, kamión DAF Nizozemce de Rooye a nový model automobilky Hino řízený Japoncem Sugawarou.
Závodní TATRA 815 DAKAR TERRNO
- rok výroby: 2001
- motor: TATRA, 12V, 19 litrů, 2300 Nm, 2x turbo
- převodovka: TATRA, 12 převodových stupňů
- pneumatiky: Michelin
- šířka vozu: 250 cm
- výška vozu: 322 cm
- hmotnost: 10 500 kg
- max. rychlost: 155 km/h
- spotřeba paliva na silnici: 45 l/100 km
- spotřeba paliva v terénu: 80 – 120 l/100 km
TATRA 815 4×4 DAKAR – asistence
- rok výroby: 1991
- motor: TATRA, 12V, 19 litrů, 380 kW
- převodovka: TATRA, 10 převodových stupňů
- pneumatiky: Michelin
- délka vozu: 770 cm
- šířka vozu: 250 cm
- výška vozu: 360 cm
- hmotnost: 15 t
- max. rychlost: 120 km/h
- spotřeba paliva: 45 l/100 km
- zvláštní výbava: hasící přístroje, ochranný rám, vyprošťovací plechy, elektrocentrála, systém dohušťování a podhušťování pneumatik za jízdy, navigační přístroje, svářečka, nádrž na vodu
Dnes je již závodní Tatra i doprovodný kamión Tatra, řízený mechanikem Petrem Vodákem ve Francii. Oba připraveni ke startu u města Clermont-Ferrand.