TISKOVÁ ZPRÁVA Svazu dovozců automobilů Registrace vozidel v ČR za 1- 10 / 2014 (přesné, ověřené údaje)

Registrace nových silničních motorových vozidel zaznamenaly v říjnu nárůst ve všech kategoriích.

Registrace nových osobních automobilů

– vzrostly za období 1-10/2014 oproti loňskému roku o 17,54% (ze 135 500 ks na 159 261 ks, tj o 23 761 ks). První je značka Škoda s 48 322 ks registrovaných osobních automobilů (30,34%), následují Hyundai – 15 984 ks (10,03%), Volkswagen – 15 110 ks (9,48%), Ford – 10 347 ks (6,49%), Dacia – 7 305 ks (4,58%), Peugeot – 6 068 ks (3,81%), Opel – 5 725 ks (3,59%), Kia – 5 475 ks (3,43%), Seat – 5 254 ks (3,29%), Renault – 5 110 ks (3,20%), atd.

Nejprodávanějšími automobily jsou Škoda OCTAVIA s 16 998 ks, Škoda RAPID – 10 520 ks, Škoda FABIA – 7 410 ks, Volkswagen GOLF – 5 533 ks, Hyundai i 30 – 5 198 ks, Ford FIESTA – 4 096 ks, Škoda YETI – 3 843 ks, Škoda SUPERB – 3 704 ks, atd.

Z hlediska paliva stále vede benzin s 55,94%, na druhém místě je diesel s 41,37%, následuje LPG – 0,70%, CNG – 0,68%, hybrid – 0,17%, elektro – 125 ks (0,07%), E85 – 20 ks (0,01%), nezjištěno je 1,02%.

Podíl firemních vozidel činí 64,2%, privátních 27,6%, ostatní 8,2%.

První registrace dovezených ojetých OA meziročně poklesly o 5,7%, ale podíl vozidel starších než 10 let tvoří již 43,8% (v říjnu dokonce 46,6%).

Registrace lehkých užitkových automobilů

– v období 1-10/2014 vzrostly oproti loňskému roku o 10,52% (z 9 441 ks na 10 434 ks, tj o 993 ks).První je značka Fiat s 1 668 ks registrovaných vozidel (15,98%), následují Ford – 1 384 ks (13,26%), Volkswagen – 1 345 ks (12,89%), Peugeot – 1 105 ks (10,59%), atd.

Registrace nákladních vozidel

– vzrostly o 16,1% (z 6 480 ks na 7 524 ks, tj o 1 044 ks).

První je značka Mercedes-Benz s 1 617 ks vozidel (21,49%), následují značky Volvo – 1 403 ks (18,64%), MAN – 1 120 ks (14,88%), DAF – 1 118 ks (14,85%), atd.

Nových autobusů bylo registrováno

– o 6,92% více než loni (nárůst z 650 ks na 695 ks, tj o 45 ks). První je značka SOR s 192 ks registrovaných autobusů (27,62%), následují Mercedes-Benz – 139 ks (20,00%), Irisbus – 83 ks (11,94%), Solaris – 54 ks (7,76%), atd.

Kategorie motocyklů je jediná

– ve které jsou registrace ve srovnání s loňským rokem nižší, a to o 2,23% (z 15 515 ks na 15 169 ks, tj o 346 ks). První je značka Honda s 2 251 ks (14,83%), následují značky Maxon – 1 203 ks (7,93%), Yamaha – 803 ks (5,29%), Piaggio – 732 ks (4,82%), atd.

Ing. Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Při srážce chodce s tramvají je na vině roztržitost i mobilní telefon

Při srážce chodce s tramvají je na...

Se situací, kdy chodci s oprávněným přesvědčením své přednosti vstupují na přechodu před přijíždějící automobily, často až neuváženě, se setkáváme snad každý den. Řidič...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT „VZHŮRU NA CËSTU“ V PŘEDPREMIÉŘE PŘED ZAHÁJENÍM PRODEJE!

NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT...

Citroën zveřejnil spot „Nový Citroën C4, vzhůru na cëstu“. Scénář je inspirován pocity, které pohodlí vozů Citroën vyvolává, vrací každého do dětství a působí na všechny generace....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický skvost s výjimečným designem

Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický...

Pokrokový a experimentální: Zcela nový Tucson není pouhou evolucí, nýbrž revolucí designu značky Hyundai Nová „Parametrická skrytá světla“ jsou unikátní designovou a technologickou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SUV C5 AIRCROSS HYBRID JE NA ČESKÉM TRHU!

SUV C5 AIRCROSS HYBRID JE NA ČESKÉM TRHU!

SUV (Silent Urban Vehicle) C5 Aircross Hybrid – plug-in hybridní verze vlajkové lodi značky Citroën – které bylo ve světové premiéře představeno na letošním bruselském autosalonu, je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vojtěch Štajf ambasadorem kampaně Ty to zvládneš – Setkání s realitou  

Vojtěch Štajf ambasadorem kampaně Ty to...

Zkušený soutěžní jezdec týmu Racing21 Vojtěch Štajf se stal ambasadorem edukativní kampaně Ty to zvládneš – Setkání s realitou, která je zaměřena na prevenci proti dopravním nehodám...