Novým členem továrního týmu Škoda se stal pro letošní sezonu populární Belgičan Bruno Thiry, jenž se v kolotoči světových rallye pohybuje už hezkou řádku let. Za tu dobu vystřídal několik vozů, nyní startuje se Škodou Octavia WRC Evo 2.
„Začínal jsem na něm jezdit v Belgii a šotolinové soutěže mě potkaly až později. Ačkoliv jsem udělal pár dobrých výsledků i na prašných erzetách, vždy se už budu cítit lépe na pevném povrchu.“
„Na šotolině brzdím levou nohou a na asfaltu naopak pravou. Šotolinové erzety vyžadují složitější ovládání vozu a jezdec se na nich musí velmi rychle přizpůsobovat novým podmínkám. Jezdecká technika na suchém asfaltu je podobná okruhovému závodění, kdy musíte projíždět zatáčky ideální stopou. Štěrkové rychlostní zkoušky se rychle mění a po projetí několika prvních vozů bývají plné kamenů a bláta. Podmínky však mohou být odlišné i na asfaltu, takže také na něm hrají důležitou roli informace testovacích jezdců, kteří trať projedou několik hodin před uzavřením. Špičkový jezdec se musí udržovat ve vynikající fyzické kondici po celý rok. Uvědomte si, že třeba v Řecku nebo v Africe jezdíme dlouhé rychlostní zkoušky v extrémních podmínkách. Na asfaltu také na pilota působí nemalé přetížení.“
„Ano, ale vždy jde o kompromis. Nemohu přece počítat s tím, že pojedu padesát kilometrů jen po suché silnici. Musíme tedy vybrat optimální složení pláště pneumatiky s ohledem na její přilnavost a výdrž. Právě ve Španělsku, kde je většinou povrch dost drsný, to platí více než kde jinde. Tvrdá guma sice vydrží déle, ale automobil na ní nemá stoprocentní stabilitu. V tomto ohledu jsou vlastnosti nových pneumatik Michelin úžasné. Jejich přilnavost a výdrž je dnes mnohonásobně lepší, než na kterých jsme jezdili před pěti lety.“
„Snížili jsme světlost vozu a tím dosáhli lepší ovladatelnost. Ve Španělsku jsme jeli na osmnáctipalcových kolech a měli větší brzdové kotouče s předními brzdovými třmeny, chlazenými vodou.“
„Vůbec ne. Monte Carlo se jezdí v zimě a alpské silnice jsou při této soutěži jen málokdy suché. Letos se střídal sníh se sněhovou břečkou a ledem. Korsická rallye zase vede po úzkých cestách a na San Remu tvoří kulisu ranní mlhy a dešťové přeháňky na úpatích hor. Ze všech čtyř soutěží je asi relativně nejčistší právě Katalánská rallye.“