The Action je specifický emotivní projekt, zaměřený především na mladé a začínající řidiče. Důraz je kladen na situace odehrávající se po návštěvách diskoték a nočních klubů. Boj proti rychlé jízdě a používání bezpečnostních pásů jsou dalšími sděleními, která působí na cílovou skupinu.



The Action je první preventivní projekt v České republice, který pracuje s přesně danou cílovou skupinou a používá při tom moderní komunikační prostředky srozumitelné teenagerům a mladým lidem. Bezstarostný svět, který mladí lidé znají z televize, reklam, filmů a počítačových her, je konfrontován s realitou opravdového života zasaženého dopravní nehodou. Pomocí moderních uměleckých prostředků a dějových zvratů je divák vtažen do příběhů a emocí, které se odehrávají nejen v průběhu dopravní nehody, ale i po ní. Divák je seznámen s možnými dopady v podobě trvalého zdravotního postižení, které může provázet účastníky nehody po zbytek jejich života. Při realizaci projektu The Action se také poprvé na jednom pódiu setkávají zástupci tří hlavních složek IZS (Integrovaného záchranného systému), kteří se podílejí na likvidaci následků dopravních nehod (zdravotničtí záchranáři, hasiči a policisté).
„Zcela zbytečné víkendové dopravní nehody mladých lidí vracejících se z diskoték nás utvrzují v tom, že náš projekt je velmi potřebný. Přestože je představení poměrně drsným vykreslením reality, ani vzdáleně nemůže zachytit tragické následky nehod. Naléhavé emocionální působení na diváky je snad poslední myslitelný způsob, jak mladé řidiče upozornit na hrozící nebezpečí. ,“ říká Martin Gebauer ze společnosti EuroNet.CZ, která je producentem projektu The Action.
Průběh multimediální show nabízí silný emotivní prožitek a seznamuje diváky s reálnými dopady dopravní nehody na oběť, ale také na další osoby v jejím okolí. Forma preventivního působení, kterou používá projekt The Action je velmi specifická. Nesnaží se poučovat o tom, jak se má účastník silničního provozu chovat. Účinkující neurčují divákům pravidla chování. Závěr si musí vytvořit každý sám.
Premiéra projektu se uskutečnila 10. prosince 2004 v Praze a od té doby představení zhlédlo více než 13 000 diváků v Praze, Brně, Jindřichově Hradci, Ústí nad Labem, Pardubicích, Jihlavě, Liberci, Hradci Králové, Plzni, Berouně, Karlových Varech, Kroměříži, Olomouci a Ostravě.
Pražské představení 29. listopadu 2005 uzavírá první rok existence projektu The Action.
Na rok 2006 je plánováno 45 repríz v 15 městech České republiky.
The Action v České republice zajišťuje agentura EuroNet.CZ ve spolupráci s Ministerstvem dopravy – BESIP. Autorská práva k projektu vlastní holandská společnost ITC. Česká verze byla realizačním týmem po konzultacích s odborníky upravena a rozšířena tak, aby odpovídala mentalitě českých teenagerů a mladých lidí a mohla je tak lépe oslovit. Licenci pro ČR vlastní na dobu 10 let agentura EuroNet.CZ.
- Kontakt: Jana Jabůrková, tisková mluvčí projektu
- Mobil: +420 724 646 503
- jaburkova@euronet.cz
Další informace o projektu The Action naleznete na webové stránce www.theaction.cz