Ještě před účastí ve Formuli 1 se Toyota angažovala ve vytrvalostním závodu 24 hodin v Le Mans, a tak má velká část týmu s nočním závoděním dost praktických zkušeností.
Tým na základě svých zkušeností připravil speciální informační tabuli pro jezdce, která bude snadno vidět i v noci. Přijata byla i další opatření, například došlo k úpravě displeje na volantech pilotů a doplnění dalších světelných zdrojů v garáži mechaniků.
Zahajovací Velká cena Singapuru se bude konat na okruhu Marina Bay o délce 5067 m. Ten zahrnuje i přejezd slavného Andersonova mostu a tunel pod hlavní tribunou. V rámci příprav na závod, komplikovaný hned dvojím způsobem – zcela nový okruh a noční závod – vyslal tým již v červnu své techniky a pracovníky logistické podpory, aby vyhodnotili situaci. Dále byly vytvořeny počítačové modely, s jejichž pomocí lze předvídat pravděpodobné požadavky na nastavení vozů. Očekává se zvýšení přítlaku, a tak se u TF108 změní specifikace oproti původní konfiguraci s nízkým přítlakem použité na závodech v Monze.
Jarno Trulli (vůz č. 11): „Singapur je pro každého z nás krokem do neznáma, protože tam budeme závodit poprvé a navíc budeme poprvé závodit v noci. Ještě nevíme přesně, jak bude trať vypadat, ani jak náročné budou podmínky na trati, takže to bude dost zajímavé. U každého nového okruhu je důležitá zejména páteční jízda, protože během ní se s tratí seznamujeme; to platí o to více pro Singapur, kde pojedeme oproti běžnému víkendu v jiných časech. Pro každého to bude výzva a osobně se na to těším. Zdá se, že to bude úžasně zajímavá Velká cena a na zkušenosti v Singapuru se nesmírně těším, protože jsem tam byl již několikrát, ale vždy jen na krátkou návštěvu. Díky svým zkušenostem v motokárových závodech si na novou trať většinou zvykám velmi rychle. Na novém okruhu ve Valencii se náš tým ukázal v dobrém světle, takže jsem ohledně tohoto víkendu poměrně optimistický. Závodní tratě vyžadující velký přítlak našim vozům vyhovují a po smůle, kterou jsem si vybral ve Spa a v Monze, se těším na bodová umístění.“
Timo Glock (vůz č. 12): „Noční závody jsou moc zajímavé a divácky atraktivní. Nočního závodu jsem se zúčastnil v roce 2005 v Las Vegas, když jsem závodil ve Spojených státech, a byla to naprosto odlišná zkušenost, hlavně proto, že to byl závod na oválu. Závodit v noci není problém, protože díky osvětlení trať vypadá téměř jako za denního světla, ale je trochu zvláštní závodit v době, kdy normálně odpočíváte. Vlastě jsem s TF108 v noci již jel, v lednu během ukázkové jízdy ve Valencii, ale tento víkend to bude úplně nová zkušenost. Okruh v Singapuru vypadá úžasně a na závod se upřímně těším, protože si myslím, že máme vysoké šance na zisk dalších bodů. V Monze se nám nedařilo kvůli měnícím se podmínkám na trati, které šly zcela proti naší strategii pro tento závod. Blíží se bitva o čtvrté místo v soutěži o pohár konstruktérů. Máme velkou motivaci dojet opravdu co nejlépe.“
Pascal Vasselon – hlavní manažer pro výrobu šasi: „Od roku 2004 jsme získávali zkušenosti na řadě nových okruhů a zpravidla vše probíhalo hladce. Zvykli jsme si na problémy spojené s novou tratí, takže nás to neznepokojuje. Samozřejmě jsme studovali uspořádání trati v Singapuru a našli jsme podobnosti s jinými závodními okruhy, a tak jsme došli k závěru, že zde budeme potřebovat velký přítlak. Takže víme kudy se vydat, pokud jde o nastavení aerodynamiky. Udělali jsme několik menších úprav v aerodynamice a zdá se nám, že TF108 si bude s charakteristikou okruhu v Singapuru rozumět. Od počátku jsme se také zabývali otázkou, jak ostré mají být brzdy – to je dost důležité, protože dodatečná úprava nastavení trvá dlouho. Není pochyb o tom, že Singapur bude na brzdy klást velké nároky a očekáváme, že brzdy se budou hodně zahřívat. Na závod se všichni moc těšíme a děláme si velké naděje na dobré výsledky.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas