Jen za posledních 5 let přesáhl celkový počet uskutečněných hovorů 14 miliónů, z čehož bylo 3,5 milionů příchozích a 10,5 milionů odchozích.

„Spotřebitelské chování se mění – zákazníků dnes chodí osobně do autobazarů jen přibližně poloviční množství než před 10 lety. Nejčastější koupě vozu v současnosti probíhá tak, že si zákazník vybere svůj vůz na internetu a pak si ho telefonicky rezervuje,“ uvedla Karolína Topolová, viceprezidentka skupiny AAA AUTO.
Také u prodeje vozů podle ní roste význam elektronických kanálů. „S rychlým rozšiřováním internetu, k němuž má dnes přístup větší část populace, roste i počet motoristů, kteří pošlou e-mailem fotky svého vozu a následně k nim domů přijede i s penězi a příslušnými smlouvami mobilní výkupčí,“ dodala Karolína Topolová.
Veškeré obchodní telefonáty z infolinek ze všech čtyř zemí, kde skupina AAA AUTO působí, směřují do centrálního telefonického centra v Praze, kde jsou k dispozici operátoři hovořící ve 13 jazycích. Celé telefonické centrum AAA AUTO, které patří se svými 180 zaměstnanci mezi vůbec největší svého druhu v ČR, letos přešlo na nové technologické IP řešení, které je v Evropě ojedinělé co do rozsahu i typu.
Délka hovorů z různých zemí se přitom různí: zatímco průměrný obchodní telefonát trvá ze Slovenska 5:55 min a z České republiky 5:41 min, Maďarům stačí k vyřízení všeho potřebného jen 3:18 min. a Rumunům dokonce jen 2:44 min.
Nejvíce příchozích hovorů – až 210 za hodinu – zaznamenává telefonické centrum v pondělí dopoledne a po 13 hod. Nejméně zájemců pak volá v pátek a v neděli večer.