Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem zkonstruovaným na platformě pro elektromobily vyšší a luxusní třídy (EVA2). Otestovali jsme verzi Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC.
EQE má účelný sportovní design se všemi typickými prvky značky Mercedes-EQ, tvarovým řešením „one-bow“ a prostorem pro cestující posunutým dopředu. Smyslná čistota se zrcadlí ve velkoryse tvarovaných plochách, minimalizovaných spárách a plynulých přechodech.
Dojezd až 660 kilometrů
Tohle auto je spíš šperk, ve kterém si můžete zahrát i sudoku. Má takové systémy a počítače, které poměrně přesně ukazují dojezd, spotřebu, propočítávají trasy a nabízejí nabíjecí stojany. Mercedes obecně se svým infotainmentem doslova válcuje konkurenci. Na mapě třeba vidíte všechny nabíječky v okolí, s nabíjecím výkonem i dostupností.
Vše je podřízené technice a elektromobilitě a dojezdu. A tak je v závislosti na výbavě a konfiguraci vozidla podle metodiky WLTP možný dojezd až 660 kilometrů.
Nová generace akumulátorů
Stuttgartská automobilka s trojcípou hvězdou používá pro modely Mercedes-AMG EQE sice klasické lithium-iontové, vysokovýkonné akumulátory se jmenovitým napětím 328 V a využitelnou kapacitu 90,6 kWh, nicméně zas tak klasické nejsou.
Pořád jde o sady lithium-iontových akumulátorů s 10 akumulátorovými moduly, nicméně došlo k velkému pokroku v chemickém složení z hlediska trvalé udržitelnosti. Podíl kobaltu klesl na 10 procent a optimalizovaný aktivní materiál je tvořen niklem, kobaltem a manganem v poměru 8:1:1.
Mimochodem – dlouhou životnost vysokonapěťových akumulátorů potvrzuje akumulátorový certifikát, který platí deset let nebo do ujetí 250 000 kilometrů.
Krátké doby nabíjení díky inteligentnímu systému řízení provozní teploty
Další předností nové generace akumulátorů jsou výrazně kratší doby nabíjení. Zásobník elektrické energie lze nabíjet na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích výkonem až 170 kW. V tomto případě je možné během pouhých 15 minut doplnit dostatek elektrické energie pro ujetí 180 kilometrů (WLTP).
Na zkrácení doby nabíjení se podílí také efektivní řízení provozní teploty. Je-li aktivována navigace s elektrickou inteligencí, bude sada akumulátorů za jízdy s předstihem vyhřívána nebo ochlazována, aby u nabíjecí zásuvky dosáhla optimální teploty pro rychlé nabíjení. Požadovaný rozsah optimální provozní teploty sady akumulátorů se udržuje pomocí chladicí soustavy s integrovaným přídavným topným tělesem PTC (Positive Temperature Coefficient).
Elektromotory z Olympu
Jestliže technologie výroby baterií je věda, u elektromotorů tomu není jinak. Právě u modelu Mercedes EQE 53 4MATIC se používají specifické elektromotory AMG s novými vinutími a sadami plechových lamel, vyššími elektrickými proudy a specifickým invertorem. To umožňuje dosahovat vyšších otáček, a tím i vyššího výkonu, který stanovuje měřítka především z hlediska zrychlení a nejvyšší rychlosti.
Mimořádně výkonný je například elektromotor na zadní nápravě modelů EQE-AMG 4MATIC, a to díky šestifázové konstrukci, která je založena na dvou vinutích po třech fázích (statory se specificky řešeným vinutím vytvářejí mimořádně silné magnetické pole).
Dalším důležitým aspektem je koncept řízení provozní teploty, který počítá s vysokým zatížením, a umožňuje tak opakovaná zrychlení s trvale vysokým výkonem. Klíčovým prvkem této konstrukce je přívod chladicí kapaliny také do hřídele rotoru, který je tím ochlazován. Dalšími specifickými chladicími prvky AMG v chladicím systému jsou speciální žebrování na statoru a nevšední struktura výstupků na invertoru, která je vyrobena z velmi odolného keramického materiálu.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií