Mnoho let před tím, než se vůbec začalo mluvit o automobilech, založil v roce 1868 v Bombaji Jamsetji Tata obchodní firmu stejného jména. Za více než stotřicet let vyrostl tehdy neznámý podnik do nejvýznamnějšího průmyslového konglomerátu Indie.
Jen těžko bychom hledali něco, co Tata nevyrábí nebo neprovozuje. Všechno začalo textilní přádelnou a malým obchodním domem a pokračovalo přes ocelárny, výrobu lokomotiv, vodní elektrárny, první chemickou továrnu, výstavbu hotelů, těžké stavební stroje, nemovitosti, parfémy, potravinářské závody, čajové plantáže, hodinky, drátovny, nejmodernější software, přístroje pro domácnost atd.
V roce 1954 zahájil Tata ve spolupráci s Mercedesem Benz vlastní výrobu vozidel, především lehkých užitkových a těžkých nákladních vozů včetně autobusů. Pro indický a asijský trh se montovaly i osobní Mercedesy třídy E.
Na letošním Ženevském autosalonu presentoval Tata za přispění půvabné Yukty Mookhey, Miss World nejen osobní model Indica a offroad Safari, ale také studii dvoumístného roadsteru Aria vycházející z modelu Indica. Byl vyvinut ve spolupráci s přední italskou designerskou firmou IDEA, stejně jako osobní minivůz Indica. Koncept pohání výkonný čtyřválec, jehož výkon 103 kW (140 k) umožňuje největší rychlost 225 km/h. V plánu je ještě verze čtyřmístného kabrioletu s rozvorem delším než současných 2,35 metru. Ve voze nechybí ABS, boční i čelní airbagy, klimatizace apod.
Tata Indica
S tímto malým aktuálním modelem chce společnost Telco (Tata Engineering and Locomotive Company) proniknout na evropské trhy, a proto již letos začíná s dovozem do Itálie, Španělska a Portugalska. Poháněný zážehovým čtyřválcem 1.4 (55 kW/75 k) a „dieselem“ 1.4 (40 kW/54 k), připravené ve spolupráci s francouzským La Moteur Moderne, je dodáván ve třech provedeních podle stupně vybavení: Economy, Standard a Luxus. Model Indica přichází do Evropy osmnáct měsíců po svém úspěšném zavedení na indický trh. Skutečnost, že k jeho vývoji bylo zapotřebí pouze 31 měsíců a investici půl miliónu dolarů svědčí o schopnostech společnosti Telco. Za prvních sedm dní po prezentaci vozu měl výrobce na stole přes 115 tisíc objednávek.