FIA od roku 2002 provedla některé změny, které se dotknou jednak samotných pořadatelů, tak i továrních týmů. Od příštího roku smí ve světové rallye startovat maximálně devadesát posádek. Pokud bude její součástí nová kategorie Super 1600, potom by se na startu mělo objevil třicet továrních vozů WRC, stejný počet vozů Super 1600, stejně jako soukromých jezdců. Při ostatních rallye zůstává počet WRC stejný (30), zatímco počet privátních týmů se zvyšuje na šedesát.
Každý výrobce se musí zúčastnit všech soutěží minimálně s dvěma vozy a maximálně s třemi, přičemž třetí jezdec smí být pro každou rallye vyměněn za předpokladu, že bude předem u FIA řádně nominován. V mistrovství světa bodují od příštího roku dva nejlepší jezdci v cíli. Dosud směli ve značkách bodovat jen dva předem nominovaní jezdci.
Noví výrobci, kteří se dosud světového šampionátu nezúčastnili, nesmějí sbírat body ani v jezdcích ani ve značkách. Výrobce, který vstoupí do „světa“ během roku, musí pak absolvovat všechny zbývající soutěže sezóny.
Mistr světa dostane přidělené startovní číslo 1, jeho týmový kolega 2 a trojka je rezervována pro třetího jezdce z týmu. Potom se přidělují čísla podle umístění v klasifikaci značek. To znamená, že soutěžní jezdci značky, která vyhraje mistrovství světa, aniž by za ní startoval mistr světa, dostanou čísla 4, 5 a 6.