Bezmála 200 000 nadšených motoristických fanoušků tleskalo o tomto víkendu supersportovním speciálům Opel Astra V8 Coupé, které proti silným továrním týmům automobilek Audi a BMW vybojovaly vítězství v prestižním vytrvalostním závodě na 24 hodin na „starém“ čtrnáctimílovém okruhu Nordschleife v Nürburgringu.
Největšími konkurenty týmu kvarteta pilotů Manuel Reuter, Timo Scheider, Marcel Tiemann a Volker Strycek, startujících s pětisetkoňovou Astrou V8 týmu Phoenix, byli jezdci Karl Wendlinger, Christian Abt, Kris Nissen a Marco Werner týmu Abt Sportsline Audi..
Klíčem k úspěchu se stala spolehlivost vozů Astra V8 Coupé spolu s nesporným řidičským mistrovstvím jejich zkušených pilotů. Cesta k vítězství však rozhodně nebyla snadná a ani týmu Phoenix se nevyhnuly problémy: V sobotu ráno se Volker Strycek dostal na okamžik mimo trať a i když situaci bez problémů zvládl, jeden z kamenů přeřízl řemen k alternátoru. Mechanici týmu Phoenix však dokázali vůz během pouhých patnácti minut opravit, takže se piloti mohli znovu vydat na trať. Skvělou stíhací jízdu korunoval později Marcel Tiemann nejrychlejším kolem, když dokázal legendární „severní smyčku“ Nürburgringu projet za 9:04,446 min.
Po 24 hodinách dovedl Astru V8 Coupé vítězně do cíle Manuel Reuter, který nechal v pořadí druhý tým Audi pět kol za sebou. Se ztrátou dalšího kola dojel vůz týmu Manthey Racing Porsche.
„Auto fungovalo naprosto perfektně, všechno se vyvíjelo přesně podle našich předpokladů a jsme opravdu rádi, že úsilí, které jsme přípravě a testování vozů věnovali, se zúročilo tím nejlepším možným způsobem,“ liboval si Volker Strycek, ředitel sportovního oddělení automobilky Opel a bývalý vítěz šampionátu DTM. „Po šestnácti hodinách jsme byli jen o čtyři desetiny sekundy za týmem Audi a tehdy jsme se rozhodli nastoupit do útoku. Když pak konkurenční Audi začalo mít problémy s elektroinstalací, šli jsme do čela. Osobně mne nejvíce potěšilo, že jsme dali pádnou odpověď pochybovačům, kteří tvrdili, že náš DTM speciál nevydrží přes noc.“
„Je to skutečně nádherný pocit vyhrát tak slavný závod,“ prohlásil Timo Scheider. „Jsem opravdu šťastný – je příjemné vyhrát závod, který je mnohonásobně delší, než jakýkoli podnik seriálu DTM.“
Pro značku Opel i čtyři piloty Astry V8 Coupé šlo o první vítězství v závodě na 24 hodin na Nürburgringu. Tým Phoenix Racing však už jeden triumf z tohoto okruhu má, a to za rok 2000, kdy zde zvítězil s vozem Porsche.
Úspěch vozů Opel Astra V8 Coupé mohl být ještě výraznější, kdyby druhý speciál čtveřice Peter Dumbreck, Jeroen Bleekemolen, Christian Menzel a Volker Strycek neposlal z trati pilot pomaleji jedoucího vozu. Za volantem Astry V8 Coupé, která se v té době držela na skvělé třetí pozici, seděl v tu chvíli Jeroen Bleekemolen: „Právě jsem dokončoval předjetí pomalejšího jezdce s vozem Renault Clio, když jeho pilot náhle vybočil ze svého směru a nárazem do levého zadního rohu karoserie mé Astry V8 Coupé nás poslal ve vysoké rychlosti do ochranné bariéry. Náraz to byl mohutný, ale nic se mi nestalo. Hodně mne mrzí, že ne vlastní vinou pro nás skončil skvěle rozjetý závod. Je to smůla, ale za rok se sem určitě vrátíme vyhrát!“
Po skvělém vystoupení na Nürburgringu se Opel nyní soustředí na příští závod šampionátu DTM, který se jede na okruhu EuroSpeedway Lausitz už 8. června.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií