Sportovní MGF XPower 500 patří do exkluzivní modelové řady renomovaného britského výrobce a následuje po modelu MG ZT XPower 500 presentovaný před několika měsíci. Jako první automobil je vybaven motorem, uloženým za kokpitem a pohánějící zadní kola, i sekvenční šestistupňovou převodovkouX-trac vyvinutými původně pro závodní účely.
Ačkoliv se vůz, jehož základem je modifikovaný monokok oblíbeného britského roadsteru MGF, zvnějšku se od sériového provedení radikálně liší, zůstal z větší části věrný své konstrukci. Zvětšení rozchodu o 100 mm, resp 150 mm, čtyřpístové závodní brzdy A.P. a velká kola si vyžádaly některé podstatné tvarové změny. Jako třeba zaoblené blatníky zcela přepracované přídě ovlivněné tvary vozu MG Lola Le Mans. Na zádi umístěné křídlo zvyšuje přítlak přední a zadní nápravy, takže automobil velice dobře sedí na silnici při vyšších rychlostech.
Karosérie je zesílena integrovaným ochranným rámem, pomocné rámy vpředu i vzadu byly modifikovány a uzpůsobeny třikrát vyššímu výkonu. Maximum výkonu za všech podmínek, ať jede MG „stovkou“ nebo 270 km/h, zajišťuje zadní spoiler navržený a vypočtený na základě měření v aerodynamickém tunelu. Sportovní duch podtrhují xenonová světla, výrazná maska chladiče a sportovní sedadla.
Neprodejný automobil slouží jako základ pro vývoj dalších automobilů, které budou následovat po modelech MG ZT, MG ZS a MG ZR. Extrémně výkonná studie demonstruje technickou vyzrálost a dokazuje, jak okouzlující může MG být a to je teprve začátek.
Pro zájemce rychlých kol je však připravena silniční verze MG ZT XPower 385, která se v létě 2002 objeví na britských silnicích. Vůz za 40 tisíc liber pohání vidlicový osmiválec 4.6 o výkonu 283 kW (385 k) při 7000 ot./min a točivém momentu 522 N.m při 3500 ot./min. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 5 sekund a během 11 sekund dosáhne rychlosti 160 km/h.