Tým Racing21 přijel na 30. Vltava Historic Rallye představit zbrusu nový vůz Toyota Celica GT-Four ST165. Přípravy na premiérový start tohoto ikonického japonského speciálu se však bohužel neobešly bez potíží a posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha tak poprvé usedne do tohoto vozu až na shakedownu, který využije k jeho základnímu nastavení.
Jubilejní 30. ročník Vltava Historic Rallye nabídne téměř padesátce přihlášených posádek do klasifikace FIA European Historic Rally Championship celkem 13 rychlostních zkoušek rozložených do dvou dnů. V pátek bude na programu historiků šest měřených úseků a v sobotu o jeden více, tedy sedm. Celková délka rychlostních zkoušek je 146 kilometrů. Tato soutěž je vedle úvodního podniku domácího šampionátu historických vozů také druhou soutěží započítávanou do seriálu FIA European Historic Rally Championship.
Nový vůz Toyota Celica GT-Four ST165, který byl týmem Racing21 přihlášen ve své premiéře do této soutěže, reprezentuje v evropském šampionátu historických vozů kategorii 4 (sportovní homologace vozu do roku 1990). Pro stavbu tohoto japonského ikonického modelu, se kterým se stal legendární španělský matador Carlos Sainz v roce 1990 poprvé mistrem světa jezdců, se tým Racing21 rozhodl již na podzim minulého roku s cílem bojovat o nejvyšší příčky v soutěžích ve své kategorii. Vysoká náročnost celé stavby vozu, která představovala především zajištění velkého množství originálních sportovních dílů, se bohužel projevila ve výrazném časovém zpoždění jednotlivých prací na voze. Přesto se nakonec na poslední chvíli premiéra Toyoty Celica GT-Four ST165 v nových červenobílých barvách týmu Racing21 v Klatovech uskuteční.
„Musím upřímně říci, že kdyby se nejednalo o soutěž v České republice, start naší Toyoty bychom asi posunuli, protože závěrečná příprava byla opravdu velmi náročná z pohledu času i logistiky. Je to prostě i pro náš velmi zkušený tým velké sousto. Poslední dny se v naší dílně jelo skoro nonstop a samozřejmě s tak náročnou stavbou vozu se vždycky objeví navíc nějaké dětské nemoci, s kterými nepočítáte,“ komentuje obtížnou situaci s přípravou vozu jezdec a manažer v jedné osobě Vojtěch Štajf a dodává: „To, že finalizace našeho auta je opravdu časově na hraně, dokumentuje také fakt, že poslední díly jsme obdrželi od Jari-Matti Latvaly z Finska přes mechanika jiného týmu až včera odpoledne tady v servisní zóně v Janovicích nad Úhlavou. Takže na shakedownu vůbec poprvé usednu za volant Toyoty a pokusíme se ji základně nastavit pro soutěž, abychom ji především dojeli a získali cenné poznatky. Já osobně mám rád výzvy, ale tohle je asi jedna z největších v mé dosavadní soutěžácké kariéře. Chtěli jsme ale naším startem hlavně potěšit české fanoušky rally a já věřím, že naši snahu ocení.“
Srdcem soutěžního vozu Toyota Celica GT-Four ST165 je vodou chlazený řadový čtyřválec 16V DOHC s přeplňováním o objemu 1998 ccm s výkonem 265 koní při 6000 ot./min. a točivým momentem 380 N.m při 4400 ot./min. Vůz má šestistupňovou manuální převodovku X-Trac a jedná se o první soutěžní vůz Toyota pro automobilové rally soutěže s pohonem všech kol.
Tým Racing21 nasadí v Klatovech do klasifikace MČR historických vozů také vloni zlatem ověnčený Opel Kadett C GT/E, ve kterém se představí nová posádka Jan Bejvl – Petr Behro.
Start soutěže 30. Vltava Historic Rally je dnes v 15:30 hod. na náměstí Míru v Klatovech. Cílovou rampou projedou posádky zítra na stejném místě, a to krátce po 16. hodině.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií