V České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku i Rumunsku se na první třech místech žebříčků prodejnosti objevily modely těch automobilek, které jsou považovány za domácí.
Nejmarkantnější je podíl domácího výrobce v České republice. Automobilce Škoda zde dlouhodobě patří 37 % trhu s ojetinami a také pozice tří nejprodávanějších modelů, konkrétně v pořadí Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia. Na čtvrtém místě je Renault Laguna, na pátém Opel Astra.
Podobná situace je i na Slovensku, které rovněž vnímá Škodu Auto jako „domácího“ výrobce. Modely Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia zde rovněž zabírají první tři místa zájmu a skoro 36 % trhu s ojetými automobily. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém Peugeot 206. „V příštích letech můžeme na Slovensku očekávat prudký růst zájmu také o ojeté vozy značky Kia, které se tam vyrábějí,“ připomněl viceprezident skupiny AAA AUTO Matyáš Kořínek.
Nadprůměrný je podíl i automobilky Suzuki v Maďarsku, která je zde díky výrobnímu závodu také „doma“. Žebříčky prodejnosti ojetin tam vedou modely Suzuki Swift, Suzuki Ignis a Suzuki Vagon R+. Vozy této původem japonské značky tvoří 18 % celkových prodejů v maďarských autocentrech AAA AUTO. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém VW Golf .
V Polsku, kde tradičně montuje své vozy automobilka Opel, se na prvních třech místech prodejní hitparády umisťují vozy Opel Astra, Opel Vectra a Opel Corsa. Celkem tam této automobilce patří 17 % trhu s ojetými vozy. Na čtvrtém místě je Ford Focus, na pátém VW Golf .
Ani rumunští motoristé se pak nevymykají trendu. I oni preferují domácí značku Dacia, a to v pořadí modelů Dacia Logan, Dacia Solenza a Dacia Supernova, které zaujímají 14 % trhu. Na čtvrtém místě je Daewoo Matiz, na pátém Renault Symbol .