Sto let Rudolfa Caraccioly

Na 30.ledna připadá další z významných výročí automobilových dějin. Přesně před sto lety se narodil Němec Rudolf Caracciola, jedna z největších postav automobilového sportu.

Sto let Rudolfa Caraccioly

Rudolf Caracciola, narozený 30.ledna 1901 odstartoval svoji velkolepou kariéru automobilového jezdce 10.června 1922 na berlínském okruhu Avus. To už však závodil rok na motocyklu. Jeho první úspěchy za volantem jej však jen utvrdily v tom, že se vydal správnou cestou. „Automobilovým jezdcem jsem se nestal jen z rozmaru, automobilový sport mě doslova fascinoval“, přiznal v pozdějších letech Rudolf Caracciola, který kromě dvou let, kdy jezdil s Alfou Romeo, usedal za volant Mercedesů. S nimi také dobyl největších úspěchů, ať již s modelem SSKL nebo legendárními Stříbrnými šípy, které v 30.letech vládly závodním tratím.

Během kariéry vyhrál v letech 1922 až 1939 Němec s italským jménem 152 závodů, včetně 18 Velkých cen a šesti Grand Prix Německa. V letech 1930 až 1932 vybojoval tři tituly mistra Evropy v závodech do vrchu, jejichž význam se tehdy vyrovnal s Velkými cenami. V dalších letech přidal ještě tři tituly evropského šampiona na okruzích, které v podstatě odpovídají dnešnímu titulu mistra světa.

Sto let Rudolfa Caraccioly


V jeho sbírce nechybějí ani titul mistra Německa nebo vítězství z Masarykova okruhu 1937 nebo ze závodů do vrchu Zbraslav – Jíloviště. Na jeho souboj s „králem vrchů“ Hansem Stuckem se v roce 1930 přišlo na Zbraslav podívat dokonce sto tisíc diváků. Rudolf Caracciola vyhrál nejen v tomto roce, ale také v příštím, kdy se jel slavný kopec naposledy. Se sportovním Mercedesem SSKL prolétl trať na Baně průměrnou rychlostí 123,8 km/h, čímž vytvořil nejen rekord tratě, ale také o 11 setin sekundy porazil Stucka. Se speciální aerodynamickou verzí Stříbrného šípu vytvořil rovněž několik rychlostních rekordů včetně největší dosažené rychlosti na normální silnici – 432,4 km/h.


Po druhé světové válce se Rudolf Caracciola přezdívaný pro jeho bravurní jízdu za mokra „Regenmeister“ se na závodní tratě ještě vrátil, ale po dvou vážných haváriích skončil. Po krátké těžké nemoci zemřel v roce 1959.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....