Nabídkové „menu“ pneumatik koncernu Michelin obsahuje 21 tisíc různých položek, které se prodávají pod značkami MICHELIN, KLÉBER, BF GOODRICH, ICCOLANTAS, KRONPRINZ, TAURUS, PNEU LAURENT, WOLBER, UNIROYAL, RIKEN, STOMIL-OLSZTYN, TYREMASTER A SIAMTYRE.
Každý den se v závodech Michelinu vyrobí dohromady 785 tisíc pneumatik od nejmenších typů o váze 200 g až po pětitunové obří pneumatiky. Pneumatiky koncernu Michelin používají cyklisté, řidiči osobních i užitkových vozů, autobusů a traktorů, motocyklisté, obouvají je vlaky podzemních drah a při přistání na ně dosedají letadla.
Více než stoletá historie společnosti Michelin je lemovaná celou řadou zásadních konstrukcí a inovací, které tato francouzská značka prosadila do sériové výroby a které poté přebrali všichni ostatní výrobci pneumatik.
Například už v roce 1891 přišel Edouard Michelin, zakladatel slavné značky, se zásadní myšlenkou: Oddělit plášť od ráfku. Tento nápad podstatně zjednodušil a urychlil montáž a opravy poškozených pneumatik.
V roce 1938 přichází Michelin s odolnou a trvanlivou pneumatikou Metalic, určenou pro těžké nákladní vozy, v jejíž konstrukci francouzský výrobce použil kostru z ocelových lan.
V roce 1946, po letech hledání optimální konstrukce kostry pneumatiky s křížovou strukturou kordu, si Michelin dává patentovat radiální pneumatiku. Svoji revoluční novinku uvedl Michelin nejprve do výroby osobních automobilů a v roce 1952 se radiálních pneumatik dočkali i majitelé nákladních vozů. O téměř tři desítky let později, v roce 1981, začínají přistávající letadla dosedat na radiální pneumatiky Michelin a o tři roky později se radiální pneumatika zabydlela u motocyklů.
V průběhu osmdesátých a devadesátých let přišel Michelin s dalšími inovacemi. Šlo například o zavedení křemičitých příměsí (tzv. silica) do materiálu pneumatik. To se odrazilo v lepší přilnavosti zejména na mokré a zasněžené vozovce.
Čerstvou novinkou, která má šanci výrazně ovlivnit budoucí konstrukci pneumatiky, je tzv. PAX System, který Michelin představil letos na jaře na autosalonu v Ženevě. PAX System přichází s unikátním uchycením pláště k patce ráfku a díky speciálnímu podpůrnému prstenci umožňuje jízdu i při úplné ztrátě tlaku vzduchu.
Pneumatiky Michelin mají na svém kontě takové triumfy, jako jsou např. mnohonásobné tituly světového šampiona automobilových soutěží, řada vítězství ve vytrvalostním závodě na 24 hodin v Le Mans, desítky národních rallyových titulů… Ve sbírce trofejí nechybí ani několikanásobné prvenství ve šampionátu F1.
V loňském roce obouval pneumatiky Michelin např. okruhový jezdec Josef Venc, který si s vozem Audi A4 quattro dojel pro titul Mistra východní zóny. Michelinu patřily vloni díky Tommi Mäkinenovi a Carlosu Sainzovi i první dvě místa ve světovém soutěžním šampionátu. Zlato a stříbro si Michelin odvezl i z loňské čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, a to jak ve třídě speciálů, tak v kategorii GT2.
Vedle výroby pneumatik se Michelin angažuje i v dopravních službách a v přípravě dopravních publikací, map a průvodců. V průběhu let se průvodce Michelin staly nezbytným doplňkem turistů z celého světa. I při přípravě svých cestovních publikací jde Michelin s dobou a proto už několik let zveřejňuje své cestovní itineráře, praktické informace o dálničních poplatcích, restauracích a hotelích i na Internetu. Michelin se významně podílí i na zkvalitňování digitálních databází, které jsou nezbytným předpokladem pro rychlé zavádění palubních navigačních přístrojů. Prakticky všechny produkty Michelinu jsou dostupné i na trhu České republiky.