Značka Spyker patří mezi automobily, které upadly v zapomnění. Bohužel, neboť tento nizozemský výrobce vnesl do automobilismu řadu novinek světového formátu. Dnes si už ani neumíme představit moderní automobily bez šestiválcových motorů, pohonů všech kol či třeba vzduchem plněných pneumatik stejných rozměrů atd. Málokdo však ví, že s těmito významnými novinkami a celou řadou dalších vynálezů přišla jako první holandská firma Spyker. V roce 1880 ji založili bratři Hendrik – Jan a Jacobus Spijkerové za účelem výroby kočárů. S nástupem století předvedli první phaeton s tehdy velice moderním pohonem zadních kol spojovacím hřídelem. Do té doby se používal pohon řetězový nebo řemenový. Nejslavnější ze všech Spykerů měl premiéru v roce 1903 v Paříži. Vyznačoval se hned dvěma světovými prvenstvími. Model 50 HP Racer navržený Jacobusem Spijkerem a zkonstruovaný belgickým inženýrem Josephem Laviolettem, se mohl pochlubit prvním šestiválcem světa, pohánějícím poprvé v automobilové historii všechna čtyři kola. Proto byl také vybaven dvěma převodovými brzdami. Revoluční řadový šestiválec s jednotlivě odlitými válci měl objem 8686 ccm a výkon 36 kW/26 k. Řidič mohl také poprvé používat šest rychlostí vpřed a dvě „zpátečky“. Do sériové výroby se však nedostal, a to pro nízkou úroveň technologie zpracování kovů. Navíc tehdejší vedení podniku nedokázalo ani využít jeho technických předností. Vznikl pouze v několika málo exemplářích.
Do zániku firmy v roce 1925 opustilo brány nizozemské továrny přibližně na dva tisíce kvalitních automobilů, které nejezdily pouze v zemi tulipánů, ale dokázaly se prosadit i ve Francii, Německu, Anglii a také v USA.