Spolupráce společností Delphi a Peugeot

Delphi pomohla společnosti Peugeot zvítězit s Peugeoty RCZ 2.0 HDi ve  24hodinovém zátěžovém testu v německém Nürburgringu.

Tento článek z Magazínu Delphi pro čtenáře Periskopu vybrala společnost TAD Praha, která společnost Delphi v plném rozsahu v České republice zastupuje a dbá na vysokou odbornou kvalitu celé servisní sítě Delphi v ČR a komplexně jí v tom pomáhá.

Spolupráce společností Delphi a Peugeot

Technologie společnosti Delphi

– pomohla dostat dva vozy Peugeot RCZ 2.0 HDi na úctyhodné první a třetí místo ve své třídě v nelítostném 24hodinovém zátěžovém testu v německém Nürburgringu. Vozidla byla vybavena systémy vstřikování paliva pro vznětové motory Delphi a technologií chlazení pohonné soustavy, která na rozdíl od mnoha ze 197 ostatních vozidel nebyla rozsáhle upravena pro závodění.

Společnost Peugeot ke svému 200. Výročí založení představila kupé RCZ 2.0 HDi. Na závod v roce 2010 se společnost rozhodla vyslat modely, které nebyly rozsáhle upraveny oproti svým sériovým ekvivalentům, což bylo sebevědomým gestem prokazujícím rezervy výkonu a odolnosti u jejích standardních produkčních vozidel.

Rychlost a odolnost v základní výbavě

Dva vozy RCZ závodily v kategorii DIT pro vozidla se vznětovými motory o zdvihovém objemu 1,7 až 2,0 litrů. Hlavní změnou oproti standardnímu motoru je zvýšení přeplňovacího tlaku turbodmychadla, které zvýšilo točivý moment z 340 Nm na 400 Nm a výkon ze 120 kW na 150 kW. I s tímto vyšším tlakem společnost Peugeot použila produkční systém chlazení plnicího vzduchu Delphi, který se dodává do sériových vozidel, protože splňoval výkonové cíle požadované po zátěžové závody.

„Tento podnik se označuje jako maximální zátěžový test,” uvedl John Fuerst, výkonný ředitel společnosti Delphi, Diesel Engine Management Systems. „Delphi tento test úspěšně absolvovala se sériovými produkty na vozech RCZ, které pro tento nemilosrdný závod potřebovaly jen malé nebo žádné úpravy. Je pro nás ctí, že jsme byli vybráni jako technický partner pro společnost Peugeot, a že jsme jí pomohli dosáhnout tak úctyhodného výsledku v roce, kdy naše společnost oslavuje 200. výročí založení.“

Sériový systém Common Rail Delphi

– s tlakem až 2 000 barů a MultecTM s rychlým elektromagnetickým vstřikovačem s vyváženým ventilem splňoval požadavky upravených motorů s minimálními změnami. Rozsáhlé zkoušky potvrdily, že jediným významným požadovaným vylepšením bylo změnit definici trysky a optimalizovat tak rozložení vstřiku, aby odpovídalo zvýšeními víření vytvořenému vyššími úrovněmi tlaku. Nová konfigurace rovněž zvýšila maximální průtok paliva, což přispělo ke zvýšení výkonu a točivého momentu. Standardní palivové čerpadlo bylo zachováno bez úprav.

John Fuerst zdůraznil:

„Používat u závodního vozu sériovou jednotku ECU je mimořádnou vzácností, ale Delphi se podařil i tento úspěch. Naši techničtí specialisté upravili software standardní jednotky ECU, aby umožnili společnosti Peugeot překalibrovat mapování motoru, aby lépe odpovídalo požadavkům vytrvalostního závodění s vyladěným motorem. Jsme mimořádně potěšeni tím, že se nám podařilo splnit nároky tak nelítostného závodu se systémy, které byly původně určeny pro aplikace silničních vozidel. Je to nesporným důkazem kvality technologií a výroby společnosti Delphi.Delphi tento test úspěšně absolvovala se sériovými produkty na vozech RCZ, které pro tento nemilosrdný závod potřebovaly jen malé nebo žádné úpravy. Je pro nás ctí, že jsme byli vybráni jako technický partner pro společnost Peugeot, a že jsme jí pomohli dosáhnout tak úctyhodného výsledku v roce, kdy naše společnost oslavuje 200. výročí založení.“

Více o firmě TAD Praha na

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Symbio otevírá gigafactory SymphonHy, největší závod na výrobu vodíkových palivových článků v Evropě

Symbio otevírá gigafactory SymphonHy,...

Symbio, společný podnik, který stejným dílem vlastní Forvia, Michelin a Stellantis, slavnostně otevřel SymphonHy, svou první gigafactory a současně centrum technologického a průmyslového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Dostavba Pražského okruhu už měla být...

Dostavba Pražského okruhu vstoupila do další fáze. Projekt čeká na posouzení dokumentace EIA Ministerstvem životního prostředí. Podle většiny Pražanů a Středočechů už měl být okruh ale...