Společnosti Goodyear Dunlop Tires připomíná: Zimní pneumatiky v létě znamená vyšší spotřeba a hlučnost, horší ovladatelnost při silných letních deštích, rychlejší opotřebovávání, ale hlavně delší brzdná dráha !!!

Stále však existuje značná část nepřezouvajících řidičů, kteří jezdí v létě na zimních pneumatikách.

???????????????

???????????????

Přestože tvar i vzhled zimních a letních pneumatik

– se na první pohled příliš neliší, každá z nich má jiné složení směsi a dezén běhounu má jiný tvar. Jejich specifické vlastnosti výrazně ovlivňují funkčnost obou typů pneumatik v průběhu roku. Během letního období, kdy průměrné denní teploty pravidelně překračují 7 °C, by řidiči měli používat letní pneumatiky, jejichž tvrdší směs ve srovnání s pneumatikami zimními a běhoun s širokými obvodovými drážkami poskytují daleko lepší vlastnosti a bezpečnostní parametry.

Jiří Vodička, Marketing Manager CZ/SK společnosti Goodyear Dunlop Tires zdůrazňuje:

„Řidiči, kteří v letním období nepoužívají letní pneumatiky, se musí připravit na vyšší spotřebu a hlučnost, delší brzdnou dráhu, horší ovladatelnost při silných letních deštích a rychlejší opotřebovávání jejich pneumatik. Je nutné, aby si lidé uvědomili, že stejně jako v jiných odvětvích je také v našem pneumatikářském kladen velký důraz na neustálý výzkum a vývoj nových technologií a postupů. Díky tomu mohou být pneumatiky přizpůsobeny pro různá období, respektive pro povětrnostní podmínky a teploty pro ně typické. Proto se zimní a letní pneumatiky od sebe značně odlišují a jejich nesprávné používání má nejen negativní vliv na jízdní vlastnosti automobilu, ale díky delší brzdné dráze je i nebezpečné. V neposlední řadě je používání zimních pneumatik v létě díky vyšší spotřebě a opotřebení i neekonomické.“

Pneumatiky jsou během vývoje testovány v mnoha různých podmínkách

Bylo prokázáno, že při vyšších teplotách se zimní pneumatika začne přehřívat a ztrácí své optimální vlastnosti, což zapříčiňuje prodloužení brzdné dráhy. Navíc měkčí směs a velké množstvím lamel způsobuje vyšší hlučnost ve srovnání s pneumatikou letní.

Pneumatiky mají také velký vliv na spotřebu pohonných hmot u automobilu

Tu ovlivňuje nahuštění, směs i dezén pneumatiky. Více záběrových hran na zimní pneumatice zvyšuje její valivý odpor a tím negativně působí na spotřebu pohonných hmot. Měkčí směs zimních pneumatik současně způsobuje jejich rychlejší sjíždění při používání v letním období. Letní směs, která je určena do těchto teplot, zajišťuje nejen delší životnost pneumatik, ale i jejich celkově lepší vlastnosti.

Goodyear

– je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Více informací o společnosti Goodyear a jejích produktech na

www.goodyear.cz

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Viditelnost na silnici je věcí všech účastníků provozu

Viditelnost na silnici je věcí všech...

Jízda či chůze v mlze, při silném dešti nebo v nočních hodinách jsou pro všechny účastníky silničního provozu situace se zvýšeným rizikem. Například u téměř čtvrtiny dopravních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Design, technologie, nulové emise: Nová Kona Electric přichází s řadou vylepšení

Design, technologie, nulové emise: Nová...

Nový Hyundai Kona Electric přichází s čistším designem, zdůrazňujícím čistotu elektrické mobility Rozšířená bezpečnostní výbava, konektivita a praktičnost ve spojení s komfortem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob

Nový Golf R přijíždí na start:...

TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hybridní vůz pro každou příležitost

Hybridní vůz pro každou příležitost

V prvním čtvrtletí roku 2020 vzrostly prodeje hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení v Evropě o 134 % Mezi klíčové faktory růstu v tomto segmentu patří všestrannost, trvalá...