Skytoll dokáže České republice ušetřit 1,5 mld. Kč
Roční náklady na provoz jsou v nabídce vyčísleny na 1,5 mld. Kč
Při předpokládané délce kontraktu tři roky a ministerstvem zveřejněné předpokládané hodnotě veřejné zakázky by Česká republika mohla ušetřit 1,5 miliardy korun. To představuje úsporu ve výši 25 procent v porovnání s částkou, kterou je stát bez jednání s jinými potenciálními dodavateli ochoten po prodloužení kontraktu vyplatit současnému provozovateli systému. Vedle významné úspory nákladů SkyToll nabídl rovněž bankovní záruku, která pro Českou republiku znamená nulové riziko snížení příjmů státu z výběru mýta.
Ačkoli společnost SkyToll Ministerstvu dopravy České republiky podala nabídku
– na převzetí provozu elektronického mýtného systému už 23. 2. 2016, dosud na ni nedostala ani oficiální odpověď, ani žádnou jinou relevantní reakci. „Jen z médií se dozvídáme, jaké zavádějící argumenty ministerstvo používá v komunikaci s jinými zájemci, aby je odradilo od toho, aby se o převzetí českého mýtného systému ucházeli,“ řekl Matej Okáli, CEO a předseda představenstva společnosti SkyToll. „Zdá se, že komunikace je pro ministerstvo velký problém, hlavně pokud jde o naslouchání argumentům druhé strany. Potvrzuje to i skutečnost, že řešení, pro něž se rozhodlo, ignoruje Usnesení vlády ČR ze dne 9. 3. 2016,“ uvedl dále Matej Okáli.
Vláda Ministerstvu dopravy uložila „bezodkladně vykonat všechny nezbytné úkony tak, aby zadávací řízení pro uzavření smlouvy na zajištění provozu stávajícího Systému elektronického mýta na dobu maximálně tří let bylo zahájeno v co možná nejkratší době a aby bylo vedeno se všemi subjekty, u nichž pro zadávací řízení budou splněny zákonné důvody“.
Matej Okáli konstatoval a dodal:
„Ministerstvo, zatím jen ve zdůvodnění veřejné zakázky Zajištění provozu SEM po r. 2016, zareagovalo konstatováním, že převzetí jinými dodavateli (než současným) by znamenalo významné riziko. Pokud za riziko považují už jen to, že se s někým posadí za stůl a budou s ním jednat, nedivím se, že dosud nebyli schopni dohodnout ani konkrétní podmínky převzetí systému od současného provozovatele. Spoléhají se na to, že se to nějak samo urovná. Teď dostali od SkyTollu konkrétní cenu, garanci zachování rozsahu i kvality služby a také garanci příjmů státu. Očekáváme pozvánku na jednání a jasné stanovisko.“
Podrobné informácie o elektronickom mýtnom systéme:
SkyToll, a. s.
- Westend Square, Lamačská cesta 3/A, 841 04 Bratislava
- Slovenská republika
- Tel: +421 2 32 60 70 11, Fax: +421 2 32 19 94 02, +421 2 32 19 94 03
E-mail: info@skytoll.sk