Společnost Sava, přední jihoevropský výrobce pneumatik, představuje novou řadu pneumatik v rozměru 17.5” určenou pro nákladní vozidla operující v regionální dopravě.

Řada zahrnuje tři modely pneumatik: Avant 4 na řízenou nápravu, Orjak 4 na hnanou nápravu a Cargo 4 na přívěsy a návěsy.

Nové pneumatiky byly navrženy tak, aby odpovídaly požadavkům regionálních dopravců, kteří pozorně sledují své provozní náklady.

Avant 4

Dezén běhounu nákladní pneumatiky Sava Avant 4, která je určená k používání na řízené nápravě, má tři dvojitá žebra zajišťující vyvážené rozložení tlaku a nízké a rovnoměrné opotřebení. Vysoká hustota lamel zaručuje dobré brzdění na mokru a díky speciální konstrukci kostry se pneumatika při jízdě méně zahřívá, což napomáhá k její lepší odolnosti.

K dalším charakteristickým vlastnostem a výhodám pneumatiky Avant 4 patří vysoké množství odolné gumy zvyšující kilometrový proběh, pevná ramenní žebra zajišťující dobré jízdní vlastnosti a boční stabilitu a široká lamelová zóna pro vysoký kilometrový proběh a také vynikající záběr i brzdění. Hlučnost se drží nízko díky střídavým dezénovým blokům a prvky zabraňující pronikání kamínků zajišťují vysokou odolnost pneumatiky.

Pneumatika Avant 4 je dostupná v těchto rozměrech:

  • 205/75 R 17.5 124/122 M
  • 215/75 R 17.5 126/124 M
  • 225/75 R 17.5 129/127 M
  • 235/75 R 17.5 132/130 M

Orjak 4

Pneumatika Orjak 4 určená na poháněnou nápravu má specifický dezén běhounu se speciálními bloky, díky nimž pneumatika poskytuje dobrý záběr a brzdění na mokru. Tento široký běhoun má otevřený dezén, který umožňuje lepší záběr a poskytuje delší kilometrový proběh. Také pneumatika Orjak 4 má konstrukci kostry, která pomáhá omezit zahřívání při jízdě, pneumatika je tudíž také dostatečně odolná.

Pneumatika má navíc pětižebrové propojené pevné dezénové bloky, které přinášejí rovnoměrné opotřebení, dobrou odolnost proti poškození a stabilitu zadní nápravy napomáhající k lepším jízdním vlastnostem. Počítačově optimalizovaný tvar bloků zajišťuje nízkou hlučnost, rovnoměrné opotřebení a dobrý záběr. K dalším přínosům této novinky patří snížený valivý odpor a nízká hlučnost ve srovnání s její předchůdkyní, pneumatikou Orjak 3.

Pneumatika Orjak 4 je dostupná v těchto rozměrech:

  • 205/75 R 17.5 124/122 M
  • 215/75 R 17.5 126/124 M
  • 225/75 R 17.5 129/127 M
  • 235/75 R 17.5 132/130 M

Cargo 4

Cargo 4 je pneumatika určená na všechny typy návěsů a přívěsů, včetně verzí s nízkým podvozkem. Má optimalizovaný dezén běhounu s hustými středovými žebry, které zvyšují kilometrový proběh a poskytují vozidlu dobrou stabilitu. Nízký valivý odpor napomáhá k nižší spotřebě pohonných hmot. Nová konstrukce kostry, stejně jako u ostatních nových pneumatik společnosti Sava, přispívá k nižšímu zahřívání pneumatiky a lepší odolnosti.

Tvar dutiny zaručuje rovnoměrné opotřebení díky optimálnímu rozložení kontaktního tlaku. Hluboké dezénové lamely ve středové zóně a lamely na okrajích žeber navíc ještě více snižují nerovnoměrné opotřebení a zlepšují výkon za mokra. Geometrie drážek je navržená tak, aby snižovaly ulpívání kamínků.

Pneumatika Cargo 4 je dostupná v těchto rozměrech:

  • 215/75 R 17.5 135/133 J
  • 235/75 R 17.5 143/141 J

Všechny nové pneumatiky společnosti Sava jsou prořezávatelné a protektorovatelné.

Sava

Sava patří mezi přední značky z portfolia společnosti Goodyear Dunlop a je jednou z nejznámějších značek pneumatik ve střední a jihovýchodní Evropě. Značka Sava vznikla ve Slovinsku, kde má společnost Goodyear Dunlop velkou továrnu na výrobu pneumatik, a nabízí rozsáhlý sortiment nákladních a osobních pneumatik. Pneumatiky Sava jsou prodávány v celé Evropě a jsou vyváženy také do ostatních částí světa. Při nákupu pneumatik Sava si může být zákazník jistý, že si pořizuje evropské kvalitní produkty, které těží z moderních technologií společnosti Goodyear Dunlop.

Více informací naleznete na www.sava-tires.com

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...