Společnost Mitsubishi Motors se chystá uvést na trh elektromobil nové generace i-MiEV (podrobná informace)

Dodávky společnostem, vládním a místním orgánům budou zahájeny koncem července. Prodej fyzickým osobám bude zahájen v dubnu 2010.

5. června, kdy se konal Světový den životního prostředí, společnost Mitsubishi Motors Corporation odhalila sériovou verzi modelu i-MiEV , elektromobilu (EV) nové generace a uvedla ho jako „průkopníka, který otevře dveře do dalších 100 let naší automobilové společnosti”.

Společnost Mitsubishi Motors se chystá uvést na trh elektromobil nové generace i-MiEV (podrobná informace)

Model i-MiEV představuje vykrystalizování přibližně 40 let zkušeností s vývojem elektrického vozu ve společnosti Mitsubishi Motors. Společnost představuje sériový i-MiEV jako skutečně ekologický vůz, jako řešení různých výzev stojících před automobily dnešních dní, včetně znečištění životního prostředí, globálního oteplování a vyčerpání energetických zdrojů na bázi nafty. Společnost bude pokračovat v široké spolupráci se soukromým i veřejným sektorem, a to jak v Japonsku, tak i v zámoří, při rozvoji infrastruktury, která by podpořila vlastnictví elektromobilů.

Společnost Mitsubishi Motors se chystá uvést na trh elektromobil nové generace i-MiEV (podrobná informace)
Společnost Mitsubishi Motors se chystá uvést na trh elektromobil nové generace i-MiEV (podrobná informace)

Společnost Mitsubishi Motors očekává, že ve fiskálním roce 2009 dodá, na základě servisního pronájmu, přibližně 1 400 vozů i-MiEV, zejména firmám a místním úřadům. Společnost plánuje zahájit prodej vozu i-MiEV na domácím japonském trhu soukromým osobám v dubnu 2010 a objednávky začne přijímat koncem července tohoto roku.

i-MiEV : Přehled

Model i-MiEV maximálně využívá dlouhého rozvoru kol vyplývajícího z uložení motoru mezi nápravami, jak tomu bylo u základního modelu miniauta “i”, pro osazení velkokapacitního lithium-ionového trakčního akumulátoru pod podlahu a hnací jednotky pod zavazadlový prostor. Tak je zajištěn jízdní dosah dostatečný pro každodenní použití, aniž by bylo nutné se vzdát velkorysého prostoru pro sezení i zavazadla, jak tomu bylo u modelu “i.“

I. Hlavní vlastnosti výrobku

1. Nulové emise CO2 při jízdě do práce a z práce

Vůz i-MiEV je vůz s nulovými emisemi (ZEV), který při jízdě neprodukuje žádné emise CO2. I když vezmeme do úvahy plynný CO2 vypouštěný v elektrárnách, produkuje vůz i-MiEV přibližně jednu třetinu CO2 produkovaného benzínovým miniautem “i” (počítáno interně na základě průměrných údajů o výrobě el. energie v Japonsku).

2. 100% pohon elektrickou energií

Vůz i-MiEV je velmi úsporný, protože používá jako zdroj pouze elektrickou energii. Také, v závislosti na sazbách elektrárenských společností, je možné provozní náklady ještě dále snížit nabíjením akumulátorů v době platnosti výhodnějších sazeb (v noci).

3. Tichý, živý, pohodlný výkon

Vůz i-MiEV poskytuje zážitek z tiché a pohodlné jízdy, jakou může nabídnout pouze elektromobil bez zabudovaného spalovacího motoru. Díky maximalizaci vynikající reakce a díky vysokému točivému momentu při nízkých otáčkách, jak je vlastní elektrickému motoru, nabízí vůz i-MiEV takovou úroveň živého a silného výkonu, že překonává jízdní výkon miniauta poháněného benzinovým turbomotorem.

4. Dostatečný dojezd pro každodenní použití miniauta

Na jedno dobití může vůz i-MiEV ujet až 160 km. Tedy je k dispozici dojezd dostatečný*7 pro každodenní použití miniauta.

5. Tři způsoby dobíjení akumulátoru

Modelu i-MiEV počítá se třemi různými způsoby nabíjení, takže je možné trakční akumulátor nabít doma i na cestách. Při normálním nabíjení se vůz i-MiEV připojuje do standardní 100voltové nebo 200voltové domácí zásuvky pomocí nabíjecího kabelu dodávané s vozidlem. Akumulátory vozu i-MiEV lze také nabít „rychle“ v rychlonabíjecích stanicích, které v současnosti vznikají po celém Japonsku.

Přehled časů dobíjení

Způsob Zdroj energie Čas
Normální 200 V stříd., 15 A cca 7 hodin (úplné nabití)
Rychlý 200 V 3fázový (50 kW) cca 30 minut (nabití na 80%)

II. Pokročilé technologie

1. Hlavní součásti hnacího ústrojí

(1) Trakční akumulátor

Vůz i-MiEV je poháněn lithium-ionovým akumulátorem s velmi vysokou hustotou energie, vyrobeným společností Lithium Energy Japan. Velkokapacitní trakční akumulátor se skládá z 88 lithium-ionových článků zapojených do série a je osazen pod podlahou ve středu vozidla. Tato konfigurace přispívá k vynikající ovladatelnosti a stabilitě díky nízkému těžišti vozidla.

(2) Elektromotor (pohonná jednotka)

Vůz i-MiEV využívá vysoce účinný, kompaktní a lehký synchronní elektromotor s permanentními magnety, speciálně vyvinutý pro toto vozidlo. Generuje maximální točivý moment od nízkých otáček motoru, takže je k dispozici živá reakce a pohodlný zážitek z jízdy. Když vůz zpomalí, rekuperační brzdová soustava způsobí, že motor funguje jako alternátor a takto získaná elektrická energie se ukládá do trakčního akumulátoru.

(3) Převodovka

Vůz i-MiEV používá lehkou a kompaktní jednostupňovou redukční převodovku využívající vysoký točivý moment při nízkých otáčkách, jak je vlastní elektrickým motorům, takže není potřebný žádný složitý mechanismus pro řazení převodových stupňů často použitý na vozidlech poháněných spalovacími motory.

(4) Palubní nabíječka

Vůz i-MiEV se dodává s kompaktní a lehkou palubní nabíječku, která umožňuje, aby byl trakční akumulátor nabíjen pomocí domácího střídavého vedení 100 V/200 V.

(5) Převodník DC/DC

Převodník DC/DC slouží k nabíjení 12voltového pomocného akumulátoru a napájení elektrické instalace. Je integrován s palubní nabíječkou do jediné jednotky kvůli zmenšení velikosti a hmotnosti.

(6) Měnič

Motor vozu i-MiEV je poháněn střídavým proudem. Měnič převádí proud o vysokém napětí z trakčního akumulátoru na střídavý proud a dodává elektromotoru výkon potřebný pro pohon vozidla.

Společnost Mitsubishi Motors se chystá uvést na trh elektromobil nové generace i-MiEV (podrobná informace)
Společnost Mitsubishi Motors se chystá uvést na trh elektromobil nové generace i-MiEV (podrobná informace)
Společnost Mitsubishi Motors se chystá uvést na trh elektromobil nové generace i-MiEV (podrobná informace)
  • EV system configuration=Konfigurace systému elektromobilu
  • Normal charging connector (100V~200V)=Přípojka pro normální nabíjení (100V~200V)
  • Negative pressure electric brake pump=Podtlakové elektrické brzdové čerpadlo
  • EPS=EPS
  • Combination meters=Sdružený ukazatel
  • Accelerator=Akcelerátor
  • Brake=Brzda
  • Selector lever=Volicí páka
  • EV-ECU
  • A/C ECU
  • A/C compressor=Kompresor klimatizace
  • Battery managment unit=Řídicí jednotka akumulátoru
  • Cell monitor unit=Monitorovací jednotka článků
  • Battery module=Akumulátorový modul
  • On-board charger=Palubní nabíječka
  • DC/DC converter=Převodník DC/DC
  • CAN
  • Inverter=Měnič
  • Quick charging connector=Přípojka pro rychlé nabíjení
  • Motor=Elektromotor
  • Transmission=Převodovka
  • Charging-to-driving-process=Od nabíjení k jízdě
  • Power supply=Zdroj energie
  • Normal charging= Normální nabíjení
  • On-board charger=Palubní nabíječka
  • Quick charging=Rychlé nabíjení
  • Drive battery=Trakční akumulátor
  • Charging=Nabíjení
  • Inverter=Měnič
  • Motor=Elektromotor
  • Electricity generation=Generování el. energie
  • Transmission=Převodovka
  • Driving=Jízda
  • Regenerative brakes=Rekuperační brzdy

2. Zobrazení ve sdruženém ukazateli

Přístrojový panel ve sdruženém ukazateli zahrnuje měřič výkonu, který graficky znázorňuje spotřebu energie a stav rekuperace energie, také indikátor stavu nabití trakčního akumulátoru uvádějící, kolik výkonu ještě zůstalo v trakčním akumulátoru, a indikátor dojezdu zobrazující odhad, jak daleko může vozidlo dojet na základě průměrné spotřeby energie na posledních několika kilometrech.

3. Volicí páka

Pomocí volicí páky je možné vybrat jednu ze tří níže popsaných poloh, což umožňuje řidiči, aby si vybral mezi maximální zábavou, maximální úsporností nebo maximálním využitím rekuperačních brzd.

Poloha D: Generuje energický točivý moment v přímé reakci na sešlápnutí pedálu akcelerátoru a umožňuje, aby si řidič užil výkonnostního potenciálu vozu i-MiEV na maximum.

Poloha Eco: Snižuje výstupní výkon i spotřebu, aby bylo dosaženo maximální úspornosti.

Poloha B: Zvyšuje využití rekuperačních brzd. Výstupní výkon je stejný jako i polohy D.

4. Ovládání větrání a vytápění

Systém ovládání větrání a vytápění ve voze i-MiEV zahrnuje systém klimatizace s elektricky poháněným kompresorem a systém topení, ve kterém obíhá teplý vzduch zahřátý elektrickým topením. Otočný ovladač nabízí ruční nastavení teplot pro chlazení a topení v šesti úrovních. Systém snižuje spotřebu energie tím, že minimalizuje příležitosti, při kterých chladicí jednotka a topení běží současně.

Bezpečnostní prvky

(1) Trakční akumulátor chráněný robustním rámem: Vysokonapěťový systém, včetně akumulátorových modulů, se nachází uvnitř rámu karoserie a je dále chráněn věncových rámem před poškozením při nárazu z libovolného směru.

(2) Integrovaný řídicí systém vozidla: MiEV OS: MiEV OS (Operační systém MiEV) shromažďuje data a informace ze všech hlavních součásti elektrického pohonu, aby mohl realizovat integrované řízení výkonu vozu i-MiEV. Pokročilý řídicí systém neustále sleduje stav akumulátorů i energii získanou z rekuperačních brzd a přitom reguluje výkon tak, aby byla zaručena plynulá a výkonná akcelerace z úplného zastavení. Znamená to, že systém optimalizuje a minimalizuje spotřebu energie a při tom poskytuje jízdní výkon, který je pohodlný, bezpečný a spolehlivý.

III. Další výbava a ozdobné díly

1. Barvy karoserie: Spektrum 8 různých variant vzhledu karoserie zahrnuje jednobarevná provedení a dva typy dvoubarevných barevných schémat.

  • Jsou nabízeny tři barvy jednobarevných provedení: bílá Solid, stříbrná Cool Metallic a červená Raspberry Pearl (výrobní verze).
  • Dvoubarevná schémata (výrobní verze):
  • Typ A: Jsou k dispozici dvě dvoubarevná schémata, která byla dosud používána pro zdůraznění originality vozu i-MiEV: červená Solid / bílá Solid a stříbrná Cool Metallic / bílá Solid.
  • Typ B: Navíc jsou k dispozici dvě nová dvoubarevná schémata. Pod názvem “Clean image:” bílá Pearl / modrá Ocean Metallic a bílá Pearl / zelená Mint. Pod názvem “Premium image:” stříbrná Cool Metallic / černá Mica.

2. Světlomety a zadní kombinované svítilny LED

i-MiEV je první miniauto a první model společnosti Mitsubishi Motors používající světlomety LED, které vrhají delší a širší paprsky při současném snížení spotřeby energie. V zadních kombinovaných svítilnách jsou také použity rychle svítící zářiče LED pro koncová a brzdová světla, takže jsou tyto svítilny okamžitě viditelné pro následující vozidla.

3. Obložení zadních výklopných dveří ze zeleného plastu

Na voze i-MiEV je použit zelený plast – bambusová vlákna s PBS (polybutylen sukcinátem) pro vnitřní obložení zadních výklopných dveří. Použití PBS-bambusových vláken snižuje emise CO2 v průběhu životního cyklu vozu (od těžby surovin po konečnou likvidaci výrobku) o přibližně 10 procent, v porovnání s polypropylenem.

4. Více-funkční zábavní systém Mitsubishi (MMES)

Vůz i-MiEV je k dispozici s více-funkčním zábavním systémem Mitsubishi (se 7“ displejem a navigací SSD) vybudovaným na technologii disků v pevné fázi (SSD), takže nabízí vynikající vlastnosti, pokud jde o úsporu energie a odolnost proti nárazům. MMES je součástí výbavy montované ve výrobě. Navigační databázi lze aktualizovat pomocí karet SD a společnost plánuje využívat tuto funkci ke zobrazení umístění nabíjecích stanic, jak budou postupně uváděny do provozu.

IV. Technické parametry modelu i-MiEV

Systém pohonu 2WD (pohon zadních kol)
Délka x šířka x výška 3 395 mm × 1 475 mm × 1 600 mm
Rozvor náprav 2 550 mm
Hmotnost vozidla 1 100 kg
Počet cestujících 4
Výkon
Spotřeba energie 125 Wh/km
Dojezd 160 km
Trakční akumulátor
Typ Lithium-ion
Jmenovité napětí 330 V
Jmenovitá kapacita 16 kWh
Motor
Typ Synchronní s permanentními magnety
Model Y4F1
Max. výkon 47 kW / 3000 ~ 6000 ot/min.
Max. točivý moment 180 Nm / 0 ~ 2000 ot/min.

V Prodejní informace pro domácí japonský trh:

  • Plánovaný objem prodeje: 1 400 kusů (fiskální rok 2009, tj. do 31.3. 2010)
  • Doporučená maloobchodní cena výrobce: 4.599.000 JPY (včetně spotřební daně)*1, 4.380.000 JPY (bez daně) *2 (Cena nezahrnuje recyklační poplatek, pojištění, daně jiné než spotřební nebo náklady na registraci.)
  • Typ kupní smlouvy: Servisní pronájem

*1: Vůz i-MiEV je oprávněn získat „Dotaci na opatření, jejichž cílem je podporovat zavádění vozidel využívajících čisté energie,” v současné době poskytovanou ministerstvem hospodářství, obchodu a průmyslu. Pro fiskální rok 2009 mohou potenciální majitelé získat maximální dotaci ve výši 1.390.000 JPY při schválení žádosti předložené Středisku na podporu vozidel nové generace (budoucí majitel musí požádat o dotaci a obdržet oznámení o schválení dříve, než bude vozidlo zaregistrováno).

*2: V rámci existujících japonských daňových stimulů na podporu vlastnictví ekologických vozů je model i-MiEV výjimkou ze spotřební daně a daně z hmotnosti, jak jsou obvykle účtovány při zakoupení nového vozidla.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík z hnoje a odpadu

Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík...

Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Začíná zajímavá éra Mitsubishi. Značka uvádí na trh ASX nové generace, rozšiřuje tak evropskou modelovou nabídku stájových kolegů Space Star a SUV s označením Eclipse Cross PHEV. ASX se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Mitsubishi už příští rok uveden na evropský trh svou novou vlajkovou loď Outlander PHEV. Základem auta bude druhá generace pokročilého EV plug-in hybridního systému se dvěma elektromotory pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...