Společnost Goodyear představuje pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 2 s revoluční technologií ActiveBraking

Pneumatika je určena nejnáročnějším uživatelům vysoce výkonných pneumatik (UHP).

Díky své nové technologii ActiveBraking přináší až o tři metry kratší brzdnou dráhu vzdálenost v momentě, kdy ji řidiči nejvíce potřebují a ocení.

Eagle F1 Asymmetric 2 je v řadě letních vysoce výkonných pneumatik značky Goodyear poslední novinkou.

Pneumatika je navržena tak, aby předčila úspěchy své předchůdkyně – pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric. Ta získala nejvyšší hodnocení v rozmanitých nezávislých testech provedených jak odborníky, tak i specializovanými magazíny v celé Evropě.

Obdržela například tato ocenění:

  • vítěz testu pneumatik ve finském časopise Tuulilasi,
  • vítěz testu pneumatik v britských magazínech UK Evo magazine a Autocar,
  • hodnocení „velmi doporučujeme” v testu pneumatik v německých magazínech Powercar a Auto Zeitung.

Technologie ActiveBraking u nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 2

– zvyšuje při brzdění kontakt s vozovkou, a zaručuje tak výrazně kratší brzdné vzdálenosti jak na suchém, tak na mokrém povrchu, což je důkazem dlouhodobého úsilí společnosti Goodyear, jehož cílem je zlepšení bezpečnosti silničního provozu.

Organizace TÜV potvrdila krátké brzdění na suché i mokré vozovce.

Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2

– byla intenzivně testována nezávislou organizací TÜV SÜD Automotive v prosinci loňského roku na okruzích ve Francii a v Německu. Pneumatika si během testů vedla velmi dobře. Výsledkem byla o tři metry kratší brzdná vzdálenost na mokré vozovce v porovnání s průměrným výkonem tří předních konkurentů. V okamžiku, kdy se Eagle F1 Asymmetric 2 úplně zastavil, testovaní konkurenti se stále ještě pohybovali průměrnou rychlostí 22 km/h.2

Pneumatice se rovněž dařilo v testech brzdění a jízdních vlastností za sucha, kdy zastavila o dva metry dříve, než byl průměrný výkon tří předních konkurentů. Na suché vozovce se konkurenti ještě pohybovali průměrnou rychlostí 24 km/h, zatímco pneumatika Goodyear Eagle F1 již zastavila.2

Testování provedené organizací TÜV SÜD Automotive také potvrdilo, že pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2 má prvotřídní valivý odpor ve své kategorii, tj. nižší o 7 %.

Lépe připraveni na nečekané – s technologií ActiveBraking

V návaznosti na úspěch své předchůdkyně udává pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2 v segmentu vysoce výkonných pneumatik vyšší standardy ve výkonu za sucha i za mokra, v jízdních vlastnostech a brzdění. To vše díky technologii ActiveBraking se strukturou kostry s překříženými kordy a „vysokopovrchovou“ silikou ve směsi běhounu.

Technologie ActiveBraking u Eagle F1 Asymmetric 2 zvětšuje během brzdění kontaktní plochu pneumatiky s vozovkou. Zatímco běžné bloky pneumatik vykazují během brzdění malou nebo nulovou transformaci, bloky pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 2 díky svému speciálně navrženému tvaru naopak kontaktní plochu s vozovkou při brzdné zátěži zvětšují, a tím zajišťují zvýšenou přilnavost, což vede ke kratší brzdné dráze.

Lepší výkon za sucha: precizní jízdní chování, vynikající brzdný výkon.

Novou pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 2 charakterizuje struktura kostry s překříženými kordy, která přispívá ke zvýšení torzní tuhosti, a tím ke zlepšení přesnosti řízení, jízdních vlastností a brzdění na suchém povrchu vozovky.

Nová běhounová směs obsahující „vysokopovrchovou“ siliku zajišťuje vyšší úroveň přilnavosti, což vede k další optimalizaci jejích jízdních vlastností a výkonu při brzdění za mokra.

Ke zkvalitnění jízdních vlastností napomáhá také menší hmotnost pneumatiky. Díky ní se sníží hmotnost neodpružených částí vozidla, a to umožňuje pneumatice lépe sledovat kontury povrchu.

Krátké brzdění za mokra

Kromě technologie ActiveBraking přináší zvýšenou úroveň přilnavosti na mokrém povrchu vozovky nová běhounová směs, která používá jedinečný mix polymerů s vysokou molekulární hmotností společně s kombinací pryskyřic pro „závodní“ záběr.

„Je nemožné být na silnici připraven na každou eventualitu,“ říká Hugues Despres, Goodyear Consumer Brand Director pro region Evropa, Střední východ a Afrika, „ale s novou pneumatikou Eagle F1 Asymmetric 2 se řidič může cítit lépe připraven na nečekané události, kdy např. u brzdění stačí zlomek sekundy a pár centimetrů a všechno je jinak. Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2 je pneumatika s vynikající brzdnou vzdáleností na suchém i mokrém povrchu, což ostatně napovídají i výsledky testů.“

Snížení spotřeby pohonných hmot a emisí CO2

Novou pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 2 také charakterizuje velmi známá technologie Goodyear FuelSaving, jež zajišťuje sníženou spotřebu pohonných hmot a nízké emise CO2.

Pozornost inženýrů společnosti Goodyear se zaměřila na tři oblasti:

  • Minimální hmotnost pneumatiky s menším množstvím materiálu a vylepšená konstrukce pneumatiky pro omezenou tvorbu tepla a valivý odpor;
  • Nový druh „vysokopovrchové“ siliky, jenž přispívá ke snížení tvorby tepla;
  • Aerodynamický dezén bočnic, který přináší výrazně nižší aerodynamický odpor snižující ztrátu energie, zejména při vyšších rychlostech.

Nízká hladina emisí hluku

Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2 garantuje hladkou a tichou jízdu. Optimalizovaný dezén bloku pneumatiky se 4sklonovým dělením s 64 bloky na vnější straně a 72 bloky na vnitřní straně pomáhá snižovat úroveň vydávaného hluku.

Lepší kilometrový proběh

Výsledkem zdokonaleného tvaru kontury pneumatiky a tuhosti běhounu je rovnoměrné rozložení tlaku a tuhosti po celé stopě, což vede k lepšímu kilometrovému proběhu.

K dispozici široká škála rozměrů – pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 je dostupná ve 29 oblíbených rozměrech:

  • 235/50R18 XL 101 Y
  • 215/45R17 87 Y
  • 215/45R17 XL 91 Y
  • 225/45R17 91 Y
  • 225/45R17 XL 94 Y
  • 235/45R17 94 Y
  • 235/45R17 XL 97 Y
  • 235/45R18 XL 98 Y
  • 255/45R18 XL 103 Y
  • 245/40R17 91 Y
  • 245/40R17 XL 95 Y
  • 225/40R18 88 Y
  • 225/40R18 XL 92 Y
  • 235/40R18 XL 95 Y
  • 245/40R18 93 Y
  • 245/40R18 XL 97 Y
  • 255/40R18 95 Y
  • 255/40R19 XL 100 Y
  • 245/35R18 XL 92 Y
  • 255/35R18 XL 94 Y
  • 265/35R18 XL 97 Y
  • 225/35R19 XL 88 Y
  • 235/35R19 XL 91 Y
  • 245/35R19 XL 93 Y
  • 255/35R19 XL 96 Y
  • 285/35R18 97 Y
  • 255/30R19 XL 91 Y
  • 265/30R19 XL 93 Y
  • 275/30R19 XL 96 Y

V roce 2012 bude do rozměrové řady přidáno dalších 21 rozměrů.

Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 70 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve více než 60 závodech ve 26 zemích světa.

Novinky společnosti Goodyear již více než sto let nasazují laťku pro celý automobilový průmysl. Goodyear je průkopníkem inovační bezpečnostní technologie známé jako RunOnFlat, jež řidiči umožňuje pokračovat v jízdě i po defektu pneumatiky. Goodyear je v této oblasti světovou špičkou: pneumatiky s touto technologií najdeme na různých vozech BMW, cenami ověnčeném Mini, vysoce výkonných vozech Mercedes-Benz a u dalších značek. V roce 2007 Goodyear dodal přes 2,5 milionu pneumatik RunOnFlat.

Více informací naleznete na adrese www.goodyearpneu.cz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...