
Dějištěm důležitého vítězství byl legendární okruh Le Mans v Francii.
Tento ročník se skládal z celkem 10 závodů a zahájen byl již v dubnu na britském okruhu v Donington Parku. Diváci během něho mohli sledovat velmi napínavé momenty a dramatický závěr, po němž si konečné vítězství odvezl vůz na závodních pneumatikách Goodyear, speciálně vyvinutých do těchto nejtvrdších podmínek.


Letošní účast značky Goodyear v závodech tahačů hrála důležitou roli rovněž při vývoji technologie RFID, která přinese úspory nákladů provozovatelům vozidel. Tato technologie, jež je v současné době uváděna na trh v pneumatikách pro nákladní dopravu, byla důkladně prozkoušena během všech závodů.
Jochen Hahn (MAN # 3) bojuje na začátku sezony s Markusem Oestreichem (Renault # 4)
„Po jedenácti letech jsem dosáhl toho, o čem jsem velmi dlouho snil,“ prohlásil 37 letý německý jezdec Jochen Hahn. Měl za sebou fantastický rok a do posledního závodu vstupoval jako lídr šampionátu. Věděl však, že musí vyhrát, aby titul získal. Jochen vedl šampionát o pouhých 17 bodů před úřadujícím evropským šampionem Antoniem Albacetem ze Španělska, jenž byl pevně rozhodnutý titul obhájit. Před zraky 54 000 fanoušků neměl rozhodující boj dlouhého trvání, jelikož hned krátce po startu se stala největší nehoda této sezony a Antonio Albacete musel být převezen na vyšetření do nemocnice, zatímco Hahn si na svém MANu dojel pro titul.
Pořadí jednotlivců
() z s, () ze s,
pořadí | jezdec | země | značka | bodů |
1. | Jochen Hahn | Německo | MAN | 402 |
2. | Antonio Albacete | Španělsko | MAN | 355 |
3. | Adam Lacko | Renault | Česká republika | 317 |
4. | Markus Oestereich | Renault | Německo | 287 |
5. | Markus Bösiger | Renault | Švýcarsko | 262 |
6. | Uwe Nittel | MAN | Německa | 215 |
7. | Christopher Levett | Freightliner | Velká Británie | 129 |
8. | Alex Lvov | MAN | Rusko | 102 |
9. | Anthony Janiec | Renault | 95 |
Šampionát týmů
pořadí | tým | jezdci | tahač značky | body |
1. | Cepsa – Truck Sport Lutz Bernou | Albacet a Nittel | MAN | 680 |
2. | MKR Technology | Bösiger a Oestereich | Renault | 654 |
3. | MKR Team 14 Juniors | Lacko a Janiec | Renault | 538 |
4. | Buggyra International Racing System | Vršecký a Levett | MAN | 532 |
5. | OXXO | Bimbauer a Mäkinen | MAN | 432 |
Pneumatiky a servis
Závodní pneumatiky Goodyear 315/70R22.5 byly navrhnuty a vyvinuty tak, aby nabídly účastníkům závodů tahačů mimořádné vlastnosti. Díky využití Max technologie u konstrukce pneumatiky a speciální směsi běhounu dokážou pneumatiky odolávat nadměrnému zahřívání a vysoké zátěži, které s sebou závody přináší, čímž poskytují ideální výkonnostní parametry k zápolení na trati. Při závodech 5,5 tunových kolosů, které dosahují rychlostí kolem 160 km/h, se může snadno přihodit nějaké náhodné poškození, avšak závodní pneumatiky jsou vyrobené tak, aby odolaly i velmi prudkým nárazům a jejich sjíždění bylo sníženo na minimum.
Organizace závodů tahačů (Truck Racing Organization – TRO) nejen že reprezentuje zájmy všech týmů z evropského šampionátu závodů tahačů FIA, ale je také výhradním dodavatelem pneumatik. Tahače s návěsy TRO se účastní všech závodů. V paddocku na každém z okruhů poskytují veškeré doplňkové služby spojené s pneumatikami.
Vývoj technologie RFID
Technologie RFID (Radio Frequency Identity – identifikace pomocí radiové frekvence) byla testována v závodních pneumatikách 315/70R22.5 a je klíčovou novinkou v pneumatikách pro návěsy Goodyear Regional RHT II RFID 435/50R19.5, uváděných v současné době na trh. Tato technologie se skládá z mikročipu, který je zabudován do pneumatiky již během výroby. Každý čip obsahuje jedinečný kód pro danou pneumatiku, takže ve chvíli, kdy je k němu přiložena čtečka, může být konkrétní pneumatika okamžitě a přesně identifikována. Během sezony 2011 byly vybaveny technologií RFID všechny závodní pneumatiky, což umožnilo rychlejší a přesnější inventarizaci. Představitelé FIA ji rovněž využili ke svému sledování využívaných pneumatik, které musí být velmi pečlivě kontrolovány během celé sezony, aby byla zajištěna fair play.
Společnost Goodyear hodlá zůstat věrná tomuto sportu i v roce 2012. Evropský šampionát tahačů každoročně přitahuje více než 150 000 diváků na okruzích po celé Evropě a 80 milionů diváků u televizních obrazovek po celém světě.
Goodyear
Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 73 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 54 závodech ve 22 zemích světa. V inovačních centrech v Akronu, Ohio a v Colmar-Berg, Lucembursko jsou vyvíjeny nejmodernější výrobky a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.
Sortiment pneumatik společnosti Goodyear Dunlop Europe pro nákladní vozidla a autobusy zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve vice než 55 rozměrech. Pneumatikami Goodyear svá vozidla standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců nákladních vozidel, včetně DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania a Volvo. Goodyear rovněž dodává pneumatiky všem hlavním výrobcům návěsů a přívěsů. Díky program Fleet First, do kterého patří servisní síť TruckForce, silniční asistenční služba ServiceLine 24h, asistenční služba Mobility, elektronický systém řízení pneuhospodářství FleetOnlineSolution a Goodyear Retread Technologies, poskytuje společnost Goodyear nejkomplexnější program specializovných služeb ve svém oboru.
Více informací naleznete na www.goodyearpneu.cz.