Ohodnocení všech pneumatik, jež zabralo téměř celý rok, se uskutečnilo v inovačním centru společnsti Goodyear v Lucemburku, které je hlavním výzkumným a vývojovým zařízením společnosti v tomto regionu.
Goodyear začal testovat všechny své pneumatiky

– aby vyhověl novému evropskému nařízení, které vejde v platnost 1. listopadu tohoto roku. Toto nové nařízení vyžaduje, aby si každý výrobce sám otestoval pneumatiky na základě striktně určených zkušebních předpisů Evropské unie.
Hodnocení bylo dokončeno o necelý měsíc dříve než začne období, kdy prodejci mohou začít dobrovolně umísťovat štítky na pneumatiky, a o šest měsíců dříve, než se toto označování stane povinným. Od 30. května je dovoleno začít dobrovolně umísťovat štítek s hodnocením na všechny pneumatiky prodávané v Evropské unii. Od 1. listopadu se toto označování stane povinností. Nový štítek byl navržen tak, aby zákazníci byli lépe informováni o výrobku, který si kupují, a uvědomili si jeho vliv na celkovou přilnavost auta na mokru, spotřebu pohonných hmot a hluk.
Pro společnost Goodyear, která staví svou reputaci na podporování bezpečnosti na silnicích a ohleduplnosti k životnímu prostředí již více než 100 let, bylo klíčové, aby na nové evropské značení byla připravena včas. Zavedení evropského značení přinese nové úhly pohledu zejména na dvě kritéria, a to valivý odpor, který ovlivňuje spotřebu pohonných hmot a emise CO2, a brzdění na mokru, důležité bezpečnostní kritérium.
Kromě samotného označování pneumatik
– zahajuje společnost Goodyear zároveň aktivně informační kampaně a zařazuje informace o štítcích do materiálů pro zákazníky, a to včetně přehledu o štítcích na internetových stránkách a v tiskových materiálech.
„Věříme, že štítek bude hrát podstatnou roli při napomáhání spotřebitelům lépe se seznámit s klíčovými bezpečnostními a ekologickými přednostmi pneumatik“, říká Xavier Fraipont, Director Technology Consumer Tires. „Proto jsme přistupovali k hodnocení všech našich pneumatik s nejvyšší vážností. Dohromady bylo zapojeno do práce kolem 100 specialistů a dalších pracovníků.“
Goodyear
Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 73 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 54 závodech ve 22 zemích světa. V inovačních centrech v Akronu, Ohio a v Colmar-Berg, Lucembursko jsou vyvíjeny nejmodernější výrobky a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.