Na schůzce dne 26. června komise pro Grand Prix (mezi jejíž členy patří FIM, řídicí orgán motocyklového sportu, Dorna, pořadatel MotoGP, a MSMA, výrobci motocyklů) jednomyslně rozhodla udělit zakázku společnosti Dunlop.
Nová třída byla vytvořena jako prestižní, rychlá, ale nákladově úsporná kategorie, která bude závodit po boku hlavních tříd závodů MotoGP. Bude používat jedinečný čtyřtaktní motor Honda řízený standardním elektronickým systémem s limitem 16 000 otáček za minutu, který bude dodáván pořadatelem závodů MotoGP – společností Dorna.
Motor a převodovka budou standardní, šasi bude volitelné s aktivní podporou vývoje prototypů rámů a kyvných ramen v rámci obecných předpisů.
Rozměry kol pro motocykly Moto2 budou rovněž standardizovány – přední 3,75” x 17” a zadní 6,00” x 17” – a množství a specifikace pneumatik do sucha i do mokra budou omezeny s cílem vyrovnaného a vzrušujícího závodění a zajištění stejných podmínek pro všechny soutěžící.
„Jsme velice rádi, že bylo takto rozhodnuto a že naše společnost je tou správnou volbou pro novou třídu Moto2“, řekl Sharon Antonaros, ředitel oddělení pro obchod a marketing motocyklů společnosti Dunlop pro oblast Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA). „Jsme nadšení tím, že můžeme při pokračování našeho vývoje závodních pneumatik stavět na zkušenostech, získaných za více než 50 let nepřetržitého působení na závodech Grand Prix, a následně tyto technologie přebírat na naše silniční pneumatiky.“
Na startovní listinu GP2010 bylo vybráno 41 z 91 uchazečů o zápis na místa v prvním závodě Moto2. To zahrnuje téměř všechny existující týmy třídy 250 GP a několik nezávislých týmů třídy MotoGP.
Prototypy motocyklů třídy Moto2 byly testovány týmy BQR a Laglisse – partnerskými týmy společnosti Dunlop na mistrovství CEV ve Španělsku. Dne 7. června závodily motocykly třídy Moto2 spolu s motocykly Formula Extreme s objemem 1 000 cm3 na mistrovství CEV na okruhu v Jerezu. Nejrychlejší čas závodníka týmu BQR Daniela Rivase (1 minuta a 43,3 sekundy) se vyrovnal času Alvara Bautisty ve španělské kategorii 250 GP o měsíc dříve.
V průběhu následujících měsíců bude společnost Dunlop pokračovat ve vývoji pro Moto2. Dosud posledním kolem mistrovství CEV ve Španělsku byl závod ve Valencii pořádaný 12. července. Ve dnech 30. až 31. července bude tým Laglisse ve Francii na zkušebním okruhu Goodyear Dunlop, zatímco tým BQR plánuje testy na 17. srpna v Brně.
Dunlop
Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií také u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.
Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, Harley-Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Piaggio, Suzuki, Triumph a Yamaha.
Více informací na stránkách www.dunlop.cz.