Společnost DHL, přední světový poskytovatel logistických služeb, zveřejnila novou studii, podle níž je stoletý model podnikání v automobilovém průmyslu již překonán

Automobilový průmysl prochází revolučním procesem konvergence s technologickým odvětvím, což přinese transformaci způsobu řízení dodavatelských řetězců.

1dhla950

Zpráva uvádí, že konvergenci obou průmyslových odvětví urychluje rostoucí podíl systémů ze světa high-tech v konstrukci vozidel, který odráží rostoucí požadavky zákazníků na produktové inovace.

1dhlab950

Studii Tichá revoluce:

Konvergence a budoucnost automobilového dodavatelského řetězce připravila pro DHL Lisa Harringtonová, prezidentka společnosti lharrington group LLC. Jejím cílem bylo identifikovat globální výzvy a příležitosti v automobilovém průmyslu.

Konvergence směřující k potenciálnímu vytvoření jednoho super odvětví

– souvisí s nárůstem počtu globálních mega dodavatelů, protože 82 % komponentů, používaných výrobci automobilů, je nyní outsourcováno. Tato zvýšená závislost – ještě před třiceti lety byl tento podíl pouhých 56 % – mění hierarchii, jejímž základem byli dosud samotní výrobci automobilů. Automobilový průmysl nyní vyžaduje větší standardizaci, přehled a řízení rizik v dodavatelských řetězcích, aby si udržel konkurenceschopnost.

Lisa Harringtonová k tomu uvedla:

„Starý způsob podnikání v automobilovém průmyslu je překonaný. Pryč jsou doby, kdy měl výrobce automobilů dodavatele výhradně z automobilového průmyslu. Současný průměrný vůz střední třídy má přibližně 40 až 50 systémů řízených mikroprocesorem, které vyžadují více než 20 milionů řádků softwarového kódu. Pro porovnání – Boeing 787 má méně než 15 milionů řádků softwarového kódu.“

„Je to ukázka toho, jak složitě propojená, a tím i závislá, se stala obě průmyslová odvětví,“ poznamenala Harringtonová. „Zatímco spotřebitelé chtějí výhody stále inteligentnějších a technicky vyspělejších vozů, výrobci se musejí potýkat s větším rizikem a nejistotou ve svých dodavatelských řetězcích. Podniky musí být aktivnější a spolupracovat s dodavateli, aby byly dodavatelské řetězce připraveny na moderní provoz a nedocházelo k narušování podnikových procesů.“

Nový automobilový dodavatelský řetězec je postaven na třech hlavních pilířích:

  1. standardizaci
  2. přehlednosti
  3. řízení rizik

Průmysl musí pracovat na standardizaci řízení fyzických a informačních dodavatelských řetězců

To umožní výrobcům automobilů a jejich dodavatelům zeštíhlit své provozní činnosti, a tím snížit celkové náklady. Pro mnoho společností je tato cesta ke standardizaci jádrem jejich strategických plánů směřujících k přeměně jejich globálního dodavatelského řetězce.

Druhý pilíř, přehlednost

Má základ v nejmodernějších aplikacích informačních technologií v rámci dodavatelského řetězce. IT může zlepšit přehlednost prostřednictvím systémů pro analýzu a sledování, které zaznamenávají každou transakci v dodavatelském řetězci. Tento druh přehledu umožňuje společnostem přesně a nepřetržitě sledovat, co se děje v jejich globální síti.

Třetí pilíř, řízení rizik

Přehlednost umožňuje realizovat efektivnější řízení rizik, které představuje třetí pilíř, snižováním nejistoty v dodavatelském řetězci.

Michael Martin, viceprezident divize DHL Supply Chain, odpovědný za strategický vývoj vztahů s globálním automobilovým průmyslem, zdůraznil:

„DHL má bohaté zkušenosti, protože po dlouhé desítky let spolupracuje jak s automobilovým, tak i technologickým průmyslem. Sledujeme proces konvergence obou odvětví a bezprostředně vidíme i rizika a nejistoty, které může způsobit. Příchod nových dodavatelů do automobilového odvětví zvyšuje důležitost a složitost řízení rizik v dodavatelských řetězcích v automobilovém průmyslu. Pro dodavatele vzniká nové riziko v podobě konkurence s ostatními odvětvími, v neposlední řadě v rámci technologického sektoru pro technologické dodávky. Výrobci automobilů musejí diverzifikovat svoji dodavatelskou základnu tak, aby měli zajištěny lokální dodávky nebo dodávky z blízkých regionů. Tím sníží závislost a zajistí se proti rizikům.“

„Společnosti musejí také zajistit, aby využívaly nejmodernější řešení pro řízení rizik, která jim umožní zachovat si konkurenční náskok,“ dodal Martin. „Mezi tato řešení patří řídicí věže dodavatelského řetězce, které poskytují kompletní přehled a kontrolu nad rozšířeným dodavatelským řetězcem. Jedná se například o nástroje pro posuzování či řízení rizik, jako je softwarová aplikace DHL Resilience360. Resilience360 je jedinečné nové řešení pro řízení rizik, které umožňuje podnikům přeměnit narušování dodavatelského řetězce a globální ekologickou a sociálněpolitickou nestabilitu v konkurenční výhodu, protože jim poskytuje holistický a komplexní pohled na celé dodavatelské řetězce i přehled o rizicích v reálném čase.“

Studie Tichá revoluce Konvergence a budoucnost automobilového dodavatelského řetězce na:

www.dhl.com/auto-convergence

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je přední světovou značkou v logistickém odvětví. Rodina divizí DHL nabízí jedinečné portfolio logistických služeb, jež zahrnuje národní a mezinárodní balíkové doručovací služby, mezinárodní silniční, vzdušnou a námořní expresní přepravu či řízení průmyslových dodavatelských řetězců. Přes 325 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě spojuje bezpečně a spolehlivě lidi i byznysy, což umožňuje globální obchod. Řešení specializovaná na rostoucí trhy a odvětví zahrnující elektronické obchodování, technologický průmysl, sektor zdravotní péče, energetický a automobilový průmysl nebo maloobchod, časem prověřený závazek v oblasti společenské zodpovědnosti a bezkonkurenční přítomnost na rozvíjejících se trzích, to vše potvrzuje postavení DHL jako „Logistické společnosti pro svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL. Tržby skupiny dosáhly v roce 2014 více než 56 miliard EUR.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda Enyaq RS iV pokořila 7,351 km dlouhým driftem na ledě dva rekordy

Škoda Enyaq RS iV pokořila 7,351 km...

Škoda vytvořila s SUV modelem Enyaq RS iV, druhým čistě elektrickým sportovním vozem značky Škoda, dva oficiální světové rekordy v driftu na ledě. Komisař Guinessovy knihy rekordů potvrdil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Expert Toyoty: Elektromobily svět...

Svět nebude v blízké budoucnosti bojovat jen s růstem CO2 v ovzduší, ale zároveň se bude potýkat s nedostatkem lithia potřebným pro výrobu baterií do elektromobilů. Do roku 2040 poptávka podle...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novinka Kia Niro EV: Výhra pro dárce plazmy

Novinka Kia Niro EV: Výhra pro dárce plazmy

Společnost PLASMA PLACE, která v České republice provozuje síť 10 dárcovských center, ve spolupráci se značkou Mototechna, prodejcem zánovních automobilů, spustila v druhé polovině loňského...

Auto v zimě: Teplý interiér neznamená...

Autu v zimě déle trvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Teprve u dostatečně teplého motoru má motorový i převodový olej ty správné vlastnosti, které navíc zabraňují opotřebení....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč je koupě auta v zimě dobrou volbou?

Proč je koupě auta v zimě dobrou volbou?

Zimní měsíce jsou obecně částí roku, kdy poptávka po ojetých autech slábne, a navíc i v průběhu zimy kolísá podle aktuálního počasí. „Každoročně vidíme, že když napadne sníh,...