První maďarské autocentrum společnosti AAA AUTO začalo importovat a vykupovat vozy 8. června. Prodej zahájí firma v srpnu v Budapešti. Do konce roku zde hodlá prodat 1 000 vozů a vybudovat centrálu pro expanzi do Bulharska, Srbska a na Ukrajinu.
O vstupu na náročný maďarský trh rozhodlo představenstvo společnosti na základě výsledků ročního průzkumu, podle nichž je tento trh velmi perspektivní a strategicky důležitý pro vstup do dalších východoevropských zemí.
„Maďarský automobilový trh je vysoce konkurenční, ve střední a východní Evropě jedním z nejvyspělejších. Většina tamních prodejců ojetin se specializuje na dvě nebo tři vybrané značky. Ve všech našich autocentrech lze ale koupit kvalitní vozy všech značek, proto budeme v Maďarsku konkurovat nejen cenami a službami, ale i bezkonkurenčním výběrem. Rádi bychom se i zde stali co nejdříve největším prodejcem a podělili se o naše poznatky z jiných zemí. Využijeme své zkušenosti, know how a osvědčený business model, se kterým jsme stali na Slovensku jedničkou trhu za pouhé čtyři měsíce od zahájení provozu. V Maďarsku plánujeme investovat během dvou let 35 milionů eur,“ uvedl předseda představenstva AAA AUTO Anthony James Denny a dodal, že v příštím roce plánuje firma prodat až 5000 ojetin a otevřít další maďarská autocentra v Debrecínu (Debrecen) a v Rábu (Györ).
Autocentrum v budapešťské průmyslově-obchodní zóně Fót nabídne v první fázi 400 vozůs možností rozšíření kapacity areálu až na 1100 vozů.
Průměrné stáří maďarského vozového parku je 11 let, tedy o tři roky nižší než v Česku, a to především díky striktním omezením při dovozu ojetin. Prodejci vozů jsou zároveň pod přísnou kontrolou státních úřadů. Silnou pozici zde mají i dealeři nových vozů. „Na vyspělý maďarský trh jsme dobře připraveni, je to pro nás výzva a příležitost nabídnout naše zkušenosti a služby, se kterými jsme uspěli na ostatních trzích,“ dodal Anthony James Denny.