Společná deklarace Sdružení automobilového průmyslu a Odborového svazu KOVO

Deklaraci podepsaly v Praze 5. prosince 2007 za Sdružení automobilového průmyslu jeho prezident Dr.h.c. Ing. Vratislav Kulhánek a za Odborový svaz KOVO jeho předseda Josef Středula.

Sdružení automobilového průmyslu (dále jen Sdružení AP) jako představitel firem zapojených do činnosti Sdružení AP v ČR a Odborový svaz KOVO (dále jen OS KOVO) zastupující zájmy zaměstnanců pracujících ve firmách Sdružení AP v České republice deklarují, že jsou ve shodě ve třech níže uvedených oblastech, které v současné době nejvíce limitují tuzemský automobilový průmysl, který je důležitým zdrojem ekonomické prosperity, zaměstnanosti a inovací České republiky.

1/ Ovlivňování vzdělávací soustavy ve směru k potřebám trhu práce – obě strany budou prosazovat společný zájem, kterým je zlepšení situace v oblasti vzdělávání v technických oborech na všech úrovních (učňovské, střední, vysokoškolské).

2/ Problematika dovozu ojetých vozidel – obě strany se shodují na potřebě omezit nekontrolovaný dovoz technicky, bezpečnostně či ekologicky nevyhovujících ojetých vozidel do ČR, který poškozuje nejen tuzemský automobilový průmysl, ale je zejména hrozbou pro životní prostředí a bezpečnost silničního provozu. Jednotné negativní stanovisko zaujímají k úplné liberalizaci dovozu ojetin, která vstoupila v platnost 1. července 2006 a měla za následek zvýšení dovozu přestárlých vozidel za hranicí životnosti se stářím nad 10 let. V této souvislosti diskutují možná opatření, která se k řešení nabízejí, zejména změny v oblasti silniční daně, zpřísnění výkonu stanic technické kontroly a stanic měření emisí.

3/ Zaměstnávání cizinců – v případě, že půjde o kvalifikované zaměstnance, kteří na trhu práce v ČR chybí a budou mít stejné podmínky jako čeští zaměstnanci, panuje jednotné stanovisko, že jejich příchod do ČR je možno podpořit. Obě strany se v této souvislosti rovněž shodují na tom, že bude nutné hledat zákonná opatření, která by zabránila situaci, kdy by tito zaměstnanci pouze krátkodobě využili firemní znalosti a dovednosti a po zaškolení a zapracování by odcházeli do jiných zemí EU. Přitom nezměněno zůstává stanovisko OS KOVO, které se kategoricky staví proti tzv. „sociálnímu dumpingu“ a ne zcela férovému jednání některých firem zprostředkovávajících agenturní zaměstnance.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zrodila se hvězda: CUPRA Born VZ

Zrodila se hvězda: CUPRA Born VZ

CUPRA Born je prvním zcela elektrickým modelem mladé španělské značky, která mu dala do vínku dokonalou kombinaci elektrifikace se sportovními výkony. Teď automobilka stupňuje intenzitu svého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V Česku je v provozu 10 000 elektromotorek. Loni jich přibylo přes 1700

V Česku je v provozu 10 000...

V České republice je registrováno více než 1,3 milionu motocyklů, z toho téměř 10 tisíc elektrických, jejich podíl tak tvoří 0,75 %. Nejčastěji se lze s elektrickými motocykly setkat v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...