Specifikace nového BMW druhé generace

Podrobná informace včetně technických údajů.

Nové BMW X3 nahrazuje nejprodávanější vůz svého segmentu a současně mezi automobily Sport Activity Vehicle přináší zcela novou dimenzi radosti z jízdy.

Specifikace nového BMW druhé generace
Specifikace nového BMW druhé generace
Specifikace nového BMW druhé generace
Specifikace nového BMW druhé generace
Specifikace nového BMW druhé generace
Specifikace nového BMW druhé generace
Specifikace nového BMW druhé generace

Ještě více než kdy předtím stanovuje nové standardy agility a úspornosti, které však kombinuje s nebývale vysokým komfortem. Svým vzhledem nové BMW X3 spojuje typicky robustní charakter vozů BMW řady X s dynamicky laděnou siluetou. Významně zvětšený a velmi prakticky navržený interiér je připraven nabídnout přizpůsobivost, kterou vyhoví i velmi rozmanitým nárokům. Pohon všech kol BMW xDrive je zárukou špičkové trakce, byl však optimalizován tak, aby dodal ještě více jízdní dynamiky. Propracovanost nového BMW X3 je zárukou nejen zmiňované obratnosti a úspornosti, ale také univerzálnosti, funkčnosti, dlouhé životnosti a elegance.

Nové BMW X3 je nabízeno s dvojicí pohonných jednotek. Jednou z nich je čtyřválcový turbodiesel modelu BMW X3 xDrive20d s výkonem 135 kW/184 k, kterým o 5 kW překonává svého předchůdce. Současně ale přináší také snížení spotřeby o 14 procent na pouhých 5,6 l/100 km. Druhou alternativou je provedení BMW X3 xDrive35i s přeplňovaným zážehovým řadovým šestiválcem o největším výkonu 225 kW/306 k.

Vzhled: elegance pro město, dynamická silueta pro silnice a typické prvky vozů BMW řady X.

Vzhled nového BMW X3 se opírá především o propojení městské elegance, robustnosti a dynamiky. Sportovní výraz nového modelu je zaručen spojením velmi nízké přídě a vysoko situované zádě, což jsou vlastnosti, které vyniknou zejména při pohledu z boku. Nezaměnitelná je také výrazná linie na bocích. Působivá kombinace konvexních a konkávních ploch, propojených jasně vedenými křivkami, způsobuje, že nové BMW X3 budí dojem trojrozměrné sochy. Velmi specifický ráz vozu BMW řady X vytváří také černě lemovaná spodní část karoserie, včetně výřezů blatníků.

Přední část nové generace BMW X3 zaujme svým výrazem, který je tvořen spojením dominantních ledvin masky chladiče, sebevědomě tvarovanými světlomety, masivním provedením nárazníku, ale také charakteristickou šesticí prolisů na kapotě motoru. Samozřejmě, že nechybí ani typické dva páry kulatých světlometů schovaných pod společným krycím sklem, ale ani pro modely BMW řady X typická mlhová světla umístěná co možná nejvíce u vnějších okrajů předního nárazníku. Na hlavních světlometech zaujme také leskle stříbrná linka v jejich horním okraji, jež je dalším typickým rysem designu vozů BMW. V případě, že je nové BMW X3 vybaveno na přání dodávanými xenonovými světlomety, plní funkci denního svícení světelné kroužky podsvícené bílými světelnými diodami (LED).

Také při pohledu z boku je jasně zřejmý typický rukopis aplikovaný na všech modelech BMW řady X. Výrazně tvarované blatníky, dlouhý rozvor náprav a krátký přední převis jasně ukazují na použití pohonu všech kol, ale také na robustní charakter celého vozu. Dynamický profil je však zvýrazněn ještě trojicí originálně vedených linií. Jedna z nich, která se táhne od předního blatníku přes kliky dveří k zadním světlům, je tradiční, další dvě umístěné ve spodní části boků automobil oživují a dávají mu osobitější charakter.

Pro zadní část jsou typické horizontální linie, které účinně podtrhují robustní charakter nového BMW X3. Velmi jemně vedené linky účinně pracují se světlem a stíny, takže vytvářejí velmi atraktivní celkové řešení. Zadní skupinové svítilny zasahují až do boků vozu a mají tvar písmene T, který je pro BMW X3 tradiční. Ve spojení s na přání dodávanými xenonovými světlomety se v zadních světlech objevují světelné proužky, jež zaručují nezaměnitelnost „nočního“ designu vozů BMW.

Interiér: prémiová atmosféra, promyšlená funkčnost.

Variabilní koncepci velmi prostorného interiéru doplňují kvalitní materiály a působivé trojrozměrné řešení jednotlivých povrchů uvnitř nového BMW X3. Je tedy více než patrný prémiový charakter, ale také promyšlená funkčnost vnitřního prostoru. Základním rysem interiéru je horizontálně rozdělená přístrojová deska, která účinně opticky zvětšuje dojem prostoru. Charakteristickým rysem přístrojové desky je její orientace na řidiče. Zmínit je třeba také zvýšenou pozici sedadel zajišťující nejen skvělý výhled, ale také snadné nastupování a vystupování. Uprostřed přístrojové desky může být na přání integrován barevný displej systému iDrive. S úhlopříčkou 8,8 palce se jedná o největší displej pro zobrazování navigačních a dalších informací v daném segmentu.

V přední i zadní části vnitřního prostoru je rozmístěno hned několik různě tvarovaných odkládacích prostorů a držáků nápojů. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 40 : 20 : 40 na trojici samostatných míst nabízejících vysokou míru komfortu i pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Právě na zadních sedadlech došlo k největšímu zvětšení vnitřního prostoru, a to zejména v oblasti nohou a loktů. S objemem 550 až 1600 l se nové BMW X3 vyznačuje největším zavazadlovým prostorem v daném segmentu. Příkladná je také možnost variabilního uspořádání vnitřního prostoru. Díky tomu se může objem a tvar zavazadlového prostoru optimálně přizpůsobit aktuálním potřebám.

Nabídka motorů:

– čtyřválcový turbodiesel a řadový zážehový šestiválec, oba z nejnovější generace motorů BMW, nabízí vysokou dynamiku i nižší spotřebu paliva.

Nové BMW X3 xDrive20d

– poháněné řadovým turbodieselem 2,0 l s hliníkovým blokem a přímým vstřikováním Common Rail se vyznačuje největším výkonem 135 kW/184 k při 4000 min-1 a točivým momentem 380 Nm dosahovaným mezi 1750 a 2750 min-1. Tento potenciál zajistí zrychlení z klidu na 100 km/h během 8,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 210 km/h. Kombinovaná spotřeba podle EU přitom činí jen 5,6 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 149 g/km.

BMW X3 xDrive35i

Spontánní reakce, lehkost, s níž jde do otáček, a samozřejmě i tradiční kultura chodu a úspornost jsou charakteristickými vlastnostmi modelu Tento model se spoléhá na tradiční přednosti zážehových řadových šestiválců od BMW, které pomocí unikátního spojení nejmodernějších technologií posunuje na nejvyšší možnou úroveň. Motor BMW X3 xDrive35i v sobě spojuje nejen přeplňování BMW TwinPower Turbo, ale také vysokotlaké přímé vstřikování High Precision Injection a plně variabilní rozvod VALVETRONIC. Výsledkem je třílitrový motor s největším výkonem 225 kW/306 k při 5800 min-1 a točivým momentem 400 Nm začínajícím na 1300 min-1. Tento motor umožňuje BMW X3 xDrive35i zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 5,7 s a jet nejvyšší rychlostí 245 km/h. Ve srovnání s konkurencí, kterou BMW X3 xDrive35i deklasuje svojí dynamikou, se vyznačuje také příkladně nízkou spotřebou paliva, která v kombinovaném cyklu EU činí 8,8 l/100 km, což odpovídá produkci 204 g/km CO2.

BMW EfficientDynamics v novém BMW X3: premiéra pro funkci Auto Start Stop ve spojení se samočinnou převodovkou.

Nové BMW X3 xDrive35i je standardně vybaveno osmistupňovou samočinnou převodovkou, která se dodává na přání i pro provedení BMW X3 xDrive20d, kde nahrazuje šestistupňovou manuální převodovku.

Současně s touto samočinnou převodovkou se do výbavy dostává také funkce Auto Start Stop, jež samočinně vypíná a následně startuje motor například při zastavení na semaforu nebo v kolonách. K automatickému startování dochází po puštění brzdového pedálu, v případě, že je aktivována funkce Auto Hold, dochází k nastartování okamžitě po dotknutí se plynového pedálu.

Funkce Auto Start Stop je standardní výbavou také v modelu BMW X3 xDrive20d s manuální převodovkou, který je navíc doplněn o ukazatel optimálního rychlostního stupně s nápovědou řazení. Standardní výbavou obou modelů je systém regenerace kinetické energie, elektrický posilovač EPS, stejně tak jako příslušenství motoru a prvky komfortní výbavy odebírající energii podle aktuálního zatížení. Stranou samozřejmě nezůstal ani tradiční důraz na snižování hmotnosti nebo zmenšování jízdních odporů. To vše je zárukou účinného snižování spotřeby paliva a produkce emisí.

Nová konstrukce podvozku, optimalizovaný xDrive a unikátní možnosti spojení dynamiky a komfortu.

Nové BMW X3 má ve standardní výbavě stálý pohon všech kol BMW xDrive, který umožňuje elektronicky měnit poměr rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Řídicí jednotka tohoto systému, která je propojena se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control), dokáže rozpoznat a díky svým extrémně rychlým reakcím také v mezích možností eliminovat již začínající nedotáčivost nebo přetáčivost. Pohon všech kol xDrive prošel dalším stupněm optimalizace, takže nyní přináší nejen nejvyšší možnou trakci, ale svým naladěním zajišťuje i větší ochotu k zatáčení. Tohoto efektu bylo dosaženo větší preferencí zadní nápravy, a to například i při průjezdu táhlou zatáčkou. Obratnost a ochotu automobilu k zatáčení pomáhá dále zvětšovat na přání dodávaný systém Performance Control, který současným přibrzděním zadního vnitřního kola v zatáčce a mírným přidáním plynu vytvoří dodatečný stáčivý moment vozidla. Ten se pro řidiče projevuje jako přirozeně větší ochota k zatáčení.

Nové BMW X3 přichází se zcela novým podvozkem. Kombinace oddělených spodních ramen a pružicí/tlumicí vzpěry vpředu s víceprvkovým zavěšením zadních kol – to jsou ideální předpoklady po výjimečnou úroveň obratnosti a komfortu. Velmi přesné ovládání vozu je zajištěno kromě jiného také elektrickým posilovačem s funkcí Servotronic, tedy s degresivním účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Nově se na přání dodává také proměnné sportovní řízení, které omezuje potřebu otáčení volantem během zatáčení. Výsledkem je větší obratnost a menší námaha například při parkování, odbočování nebo projíždění ostrých zatáček.

Na přání pro nové BMW X3: Dynamic Damper Control.

Elektronicky řízené tlumiče mění svoji činnost podle kvality silnice a přání řidiče. Řidič může jejich charakteristiku ovlivňovat pomocí rozhraní Dynamic Drive Control. Tato funkce, která se nyní objevuje vůbec poprvé v BMW řady X, umožňuje řidiči pomocí kolébkového přepínače na středovém tunelu zvolit jeden z režimů „NORMAL“, „SPORT“, a „SPORT+“. Současně s tlumiči se prostřednictvím tohoto přepínače mění i charakteristika dalších systémů, jako je například nastavení plynového pedálu a z něj vyplývající reakce motoru, posilovače řízení, ale také okamžik zásahu DSC a v případě vozů se samočinnou převodovkou rovněž její činnost. Výsledkem je pro každé nastavení vždy optimální sladění jednotlivých systémů, a tím i velmi homogenní projev vozu jako celku.

Stejně jako všechny modely BMW řady X, také nové BMW X3 se vyznačuje extrémně tuhou karoserií s přesně definovanými a bohatě dimenzovanými deformačními zónami. Standardní výbava obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, samozřejmostí jsou také tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, doplněné předpínači a omezovači na místech vpředu. Nechybějí aktivní opěrky hlav v předních sedadlech, ale ani normované úchytné body ISOFIX pro dětské sedačky.

Pokroková výbava a rozsáhlá nabídka funkcí a položek z programu BMW ConnectedDrive.

Seznam výbavy na přání je velmi obsáhlý a jeho součástí je například automatická dvouzónová klimatizace, panoramatická střecha, high-end audiosystém, navigační systém Professional s pevným diskem pro uchování dat, elektrický pohon zadní výklopné stěny nebo tažné zařízení s elektricky výklopnou hlavicí. Také nabídka asistenčních systémů z programu BMW ConnectedDrive je v daném segmentu jedinečná. Nové BMW X3 může být vybaveno kromě jiného Head-Up displejem, adaptivními odbočovacími světlomety, asistentem dálkových světel, tempomatem s brzdnou funkcí (standard pro BMW X3 xDrive35i) nebo couvací kamerou s funkcí Top View.

Výroba v továrně BMW Spartanburg.

Agilita a komfort, sportovnost a úspornost, variabilita a prémiovost – nové BMW X3 je připraveno svojí vlastní cestou splnit neobyčejné nároky kladené na moderní automobil Sports Activity Vehicle. Svojí víceúčelovostí a mnohotvárností stanovuje v segmentu, který založil jeho předchůdce, zcela nové standardy.

Nové BMW X3 se vyrábí v továrně BMW Spartanburg a jsou na něj používány nejvyšší kvalitativní standardy BMW Group. Na stejném místě se v americkém státě Carolina vyrábějí také modely BMW X5 a BMW X6, takže se tato továrna stává specialistou BMW Group na produkci vozů BMW řady X. Důsledná příprava výroby dalšího modelu, stejně tak jako její integrace do stávajícího systému již byly úspěšně dokončeny.

Specifikace

BMW X3 xDrive35i BMW X3 xDrive20d
dveří 5
sedadel 5
Délka/šířka/výška (nezatíženo) 4648/1881/1661 mm
Rozvor 2810 mm
Rozchod, vpředu/vzadu mm 1594/1610 1616/1632
Průměr otáčení 11,9 m
Palivová nádrž 67 l
Motorový olej 6,5 l 5,2 l
Pohotovostní/provozní hmotnost 1805/1880 kg 1715/1790 (1725/1790) kg
Užitečné zatížení 560 kg 575 kg
Max. přípustná hmotnost 2365 kg 2290 (2300) kg
Max. zatížení náprav vpředu/vzadu 1130/1290 kg 1080/1280 kg
Rozchod, vpředu/vzadu 1616/1632 mm 1594/1610 mm
Průměr otáčení 11,9 m
Palivová nádrž 67 l
Motorový olej 6,5 l 5,2 l
Pohotovostní/provozní hmotnost 1805/1880 kg 1715/1790 (1725/1790) kg
Užitečné zatížení 560 kg 575 kg
Max. přípustná hmotnost 2365 kg 2290 (2300) kg
Max. zatížení náprav vpředu/vzadu 1130/1290 kg 1080/1280 kg
Max. hmot. brzděného/nebrzděného přívěsu (12%) 2400/750 kg 2000(2400)/750 kg
Zatížení střechy/zatížení tažného zařízení 100/100 kg
Zavazadlový prostor 550–1600 l
Čelní odpor vzduchu cx x A 0,35 x 2,65 0,33 x 2,65
Motor (4 ventily na válec) Řadový šestiválec Řadový čtyřválec
Zdvihový objem 2979 cm3 1995 cm3
Vrtání/zdvih 89,6/84,0 mm 90,0/84,0 mm
Výkon 225kW/306k-5800 ot/min 135kW/184k-4000 ot/min
Točivý moment 400 Nm/1300 ot/min 380 Nm/1750-2750 ot/min

Podvozek a odpružení

  • Přední náprava: Oddělená dvojice spodních ramen, svislá jednotka pružina/tlumič
  • Zadní náprava: Pětiprvková zadní náprava, omezování předklánění a zaklánění vozu
  • Brzdové třmeny, vpředu: Jednopístkové plovoucí třmeny, kotoučové brzdy, průměr 328 mm vnitřní chlazení
  • Brzdové třmeny, vzadu: Jednopístkové plovoucí třmeny, kotoučové brzdy, průměr 330 mm vnitřní chlazení

Stabilizační systémy

Standardní výbava: DSC včetně ABS a DTC (Dynamic Traction Control), CBC (Cornering Brake Control), brzdového asistentu DBC (Dynamic Brake Control), sušení brzd, kompenzace vadnutí brzd, asistent rozjezdu do kopce; DSC propojeno s pohonem všech kol xDrive, HDC Hill Descent Control, na přání: Dynamic Damper Control, Performance Control

Bezpečnostní výbava

Standard: čelní airbagy, boční airbagy, hlavové airbagy, tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy, vpředu s předpínači a omezovači síly, aktivní opěrky hlav, čidla nárazu, systém kontroly tlaku v pneumatikách

Řízení

Elektrický posilovač řízení EPS Electric Power Steering s funkcí Servotronic, na přání: variabilní sportovní řízení

Pneumatiky:

  • BMW X3 xDrive35i: 245/50 R18 100 W
  • BMW X3 xDrive20d: 225/60 R17 99 H

Kola:

  • BMW X3 xDrive35i: 8J x 18 LM
  • BMW X3 xDrive20d: 7.5J x 17 LM

BMW ConnectedDrive

Komfort

Na přání: BMW Assist, funkce dálkové obsluhy vybraných funkcí a V-Info+, BMW TeleServices, rozšířená konektivita pro telefony a hudební přehrávače

Zábava

Na přání: přístup na internet, BMW Online včetně parkovacích a praktických informací, Google Search podle typu – obchod, novinky či předpovědi počasí a služby BMW Routes, Bluetooth audio-streaming, online aktualizace hudebních souborů

Bezpečnost

Na přání: adaptivní světla s odbočovací funkcí, variabilním rozdělením světla a samočinným udržováním dosvitu, asistent dálkových světel, parkovací asistent, couvací kamera s funkcí Top View, Head-Up displej, tempomat s brzdnou funkcí, automatické rozšířené nouzové volání

Převodovka

  • BMW X3 xDrive35i: 8stupňová samočinná s funkcí Steptronic
  • BMW X3 xDrive20d: 6stupňová manuální (na přání: 8stupňová samočinná s funkcí Steptronic)

Výkony a spotřeba paliva

Jízdní výkony BMW X3 xDrive35i BMW X3 xDrive20d
Výkonová hmotnost 8,0 kg/kW 12,7 (12,8) kg/kW
Litrový výkon 75,5 kW/l 67,7 kW/l
Zrychlení 0–100 km/h 5,7 s 8,5 (8,5) s
Zrychlení 0–1000 m 25,5 s 29,7 (29,7) s
Nejvyšší rychlost 245 km/h 210 (210) km/h
Spotřeba paliva benzin nafta
Městol/100 km 11,2 6,7 (6,1)
Mimo město l/100 km 7,4 5,0 (5,3)
Kombinace l/100 km 8,8 5,6 (5,6)
Emise CO2 204 g/km 149 (147) g/km
Emisní norma EU5 EU5

Standardní prvky BMW EfficientDynamics

Regenerace kinetické energie s ukazatelem, elektrický posilovač řízení EPS, Auto Start Stop, ukazatel řazení (manuální převodovky), snižování hmotnosti, parametricky řízené příslušenství motoru, olejové čerpadlo s proměnným průtokem (BMW X3 xDrive35i), zadní diferenciál se sníženým odporem a rychlejším zahříváním, pneumatiky se sníženým valivým odporem

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...