Speciální model se sportovním balíčkem a 18 palcovými koly v designu závodní verze je osazen vysokootáčkovým 2,0 litrovým čtyřválcovým motorem, který má při 7000 ot./min výkon 127 KW/173 k a při 4250 ot./min dosahuje točivý moment 200 Nm. Takováto nabídka výkonu je dobrá pro maximální rychlost 225 km/h. Zrychlení z 0 na 100 docílí za pouhých 8,1 sekund.
Sériově vyráběný sportovní paket M obsahuje vedle sportovního podvozku a odpružení i aerodynamický paket s modifikovanými nárazníky a bočními prahy, sportovními sedadly, koženým volantem, sportovními pedáli, mlhovkami, interiérovými lištami v hliníkovém provedení. K sériovému vybavení patří také 18 palcová kola se smíšeným obutím (225/40R18 popř. 255/35R18). Radiální provedení 216 u 8, popř. 8,5 palce širokého disku s logem „BMW Motorsport“ pochází ze závodního vozu FIA World Touring Car Championship (WTCC). Vedle krytu zrcátka ve vysoce lesklém provedení Shadowline poukazuje na zvláštní status tohoto BMW 320si i chromovaná koncovka výfuku.
Otáčkově zdatná pohonná jednotka s technologií závodních vozů.
Oproti velkosériové verzi bylo vrtání válce zvětšeno o 1,0 mm (na 85 mm) a současně snížen zdvih o 2,0 mm (na 88 mm). Písty běží místo v odlitých litinových vložkách v ofrézovaných vložkách ze speciální slitiny hliníku. Kliková soustava se kromě toho odlišuje tužší ojnicí a zesílenou konstrukcí desky bedplate.
U koncepce vysokootáčkového agregátu se vývojáři motoru vzdali plně variabilního řízení ventilů VALVETRONIC. Místo toho využili konvenční řízení ventilů se dvěma vačkovými hřídelemi v hlavě válců, vlečnou pákou a čtyřmi ventily u každého válce. Odpadnutím mnoha pohyblivých součástí zajišťuje pohon ventilu jak v edičním modelu, tak také při použití v závodních vozech vysokou tuhost a preciznost i při extrémně vysokých otáčkách.
Hlava válců je kompletně novou konstrukcí. Litinové odlitky k tomuto účelu vznikají ve slévárně formule 1 v závodě BMW Landshut. Počítačem řízené stroje závodu zpracovávají sací a výfukové kanály i spalovací prostory s nejvyšší precizností a kvalitou povrchu. Toto vede společně s většími ventily a přizpůsobenými přírubami na sací a výfukové straně k optimálnímu tvoření směsi. Speciální svíčky řízené individuálními cívkami zapalování iniciují proces spalování.
Kryt hlavy válců z materiálu CFK přispívá výraznou měrou ke snížení hmotnosti o cca 10 kg ve srovnání s BMW 320i. Tato součást opticky demonstruje nejen blízkost k motorovému sportu, ale snižuje také prostřednictvím úspory hmotnosti v nejvyšším bodě současně těžiště motoru.
Motory jsou montovány v závodě na výrobu motorů Hams Hall specialisty převážně ručně a následně seřizovány v montážním procesu v závodě BMW Mnichov. BMW 320si je s pravým i levým řízením nabízeno výlučně na evropských trzích.
Sportovně čilé a suverénně ovladatelné.
Nový ediční model je koncipován tak, aby řidič na vlastní kůži okusil sblížení s motorovým sportem. Otáčkově zdatný čtyřválec reaguje velmi spontánně na sešlápnutí plynového pedálu a je ještě agilnější než v BMW 320i. Jeho akustický projev je jadrný a silný bez toho, aniž by rušil, drží dobře na plynu a je vyladěn tak, aby každé přání vyššího výkonu bylo obratem splněno. Sportovně ambiciózní řidiči kromě toho dokáží ocenit, že se při uvolnění plynového pedálu projeví ve srovnání s motory VALVETRONIC silnější brzdicí účinek motoru. tento stav je možno odvodit ze skutečnosti, že je zátěžové řízení uskutečňováno skrze konvenční škrticí klapku.
Ve spojení s krátkým převodem zadní nápravy (4,10) a sportovním podvozkem M s 18 palcovým smíšeným obutím je možno se s BMW 320si pohybovat velmi sportovně bez toho, aniž bychom se přiblížili mezní oblasti. Díky stejnoměrnému rozdělení zatížení na nápravy přesvědčí tento závodník svými neutrálními jízdními vlastnostmi a vysokou agilností. Zkušení zkušební jezdci absolvovali s BMW 320si okruh na legendární Severní smyčce Nürburgringu za méně než devět minut.
Produkce BMW 320si, které bude stát 32,150 EUR, je limitována na 2600 vozů započne na jaře 2006. Svou světovou premiéru oslaví sportovní BMW řady 3 v březnu 2006 na autosalonu v Ženevě. Obchodníci BMW však přijímají objednávky už od prosince 2005.
Základ pro motorový sport.
Odvozeně od speciálního modelu BMW 320si bylo BMW Motorsportem vyvinuto 275 k silné závodní vozidlo. Verze Motorsport vozu BMW 320si bude v roce 2006 nasazena v rámci FIA World Touring Car Championship (WTCC) a dalších sérií závodů po celém světě, které jezdí podle regulí Super-2000. Tím BMW rozvíjí i v roce 2006 tradici zákaznického sportu.
V žádné jiné disciplíně nezískalo BMW doposud tolik úspěchů jako v závodech sériových automobilů. 24 titulů mistrů Evropy FIA a také vítězství na doposud jediném WM 1987 a nové vydání 2005 – tak vypadá obdivuhodná bilance značky BMW. V uplynulých dvou letech získalo BMW s vozem 320i na evropském mistrovství sériových automobilů titul konstruktérů a v roce 2004 i titul pro jezdce.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií