Rozsáhlá paleta nových prvků sériové výbavy i výbavy na přání smart city a smart coupé/kabrio ukazuje, jak by se měl vývoj tohoto automobilového segmentu dále ubírat. smart nabízí svým zákazníkům už v základní výbavě takové technologie, které patří ke standardu automobilů pouze vyšších tříd. Vozy smart druhé generace je možné u prodejců značky smart objednat již nyní.




Druhá generace modelů smart city-coupé a smart cabrio je vybavená už v základním provedení elektronickým systémem stability jízdy (ESP). Žádný vůz patřící do segmentu mikrokompaktů tento důležitý systém z oblasti aktivní bezpečnosti v sériové výbavě nenabízí. ESP nahrazuje dřívější funkci systému TRUST PLUS a pro stabilizaci vozu jí doplňuje ještě selektivním zásahem na brzdách kol. Navíc systém ESP plní další funkce, které dělají jízdu ještě komfortnější a bezpečnější. Konkrétně se jedná o asistenční funkce pro rozjezd a brždění a také o regulaci prokluzu kol. Do systému ESP je integrována funkce zabraňující blokování kol při brždění (ABS) včetně elektronického rozdělení brzdné síly na jednotlivá kola (EBV). Navíc systém ESP umožnil kromě jiného také měkčí charakteristiku odpružení a větší zdvih pružin. Mezi další vylepšení patří tzv. hill-holder, který zabraňuje samovolnému pohybu vozidla při rozjezdu nebo stání v kopci.
Nové motory druhé generace modelů smart city-coupé a smart cabrio mají nyní zvětšený pracovní objem, a tím i vyšší výkon a točivý moment. Objem přepracovaného tříválce přeplňovaného turbodmychadlem byl zvětšen z původních 599 cm3 na 698 cm3. Kromě toho budou nyní nové benzinové motory nabízeny ve dvou variantách s vyššími výkony: 37 kW (50 k) a 45 kW (61 k). Nadále v nabídce zůstává známý naftový tříválec cdi s výkonem 30 kW (41 k). Nová generace benzinových motorů splňuje limity ekologické normy EU4, jejíž platnost začíná v roce 2005. Splněním limitů ekologické normy EU4 do konce roku 2005 v Německu osvobozené od daní.
Pro další zvýšení jízdního komfortu a aktivní bezpečnosti v plně automatizované funkci řazení (SOFTOUCH) šestistupňové převodovky byl vyvinut systém kick-down, který umožňuje prošlápnutím plynového pedálu zařadit o jeden nebo dva stupně nižší převod. Vzhledem ke změněné výkonové charakteristice motorů došlo k úpravě převodových stupňů a jejich průběhu řazení. Nyní se u jednotlivých převodů dosahuje vyšší rychlost vozu a nárůst výkonu má harmoničtější průběh.
Zároveň s druhou generací modelů smart city-coupé a smart cabrio se představily také nové verze BRABUS, vyvinuté ve společném podniku smart-BRABUS. Modelovou paletu rozšiřují smart city-coupé BRABUS a smart cabrio BRABUS směrem nahoru a vycházejí tak vstříc zákazníkům, kteří vyžadují ještě větší exkluzivitu, individualitu, inovaci a dynamiku. Obě verze BRABUS budou dodávány s 55 kW (75 k) motorem, takže jejich nejvyšší rychlost se oproti 135 km/h regulérních modelů posouvá až na 150 km/h.
Pro smart city-coupé a smart cabrio druhé generace je ve výbavě na přání k dispozici elektrický posilovač řízení. Tento systém byl vyvinut společně pro modely smart city-coupé/cabrio a smart roadster/roadster-coupé. Smart gmbh tak reaguje na požadavek zákazníků dále zvýšit komfort řízení vozu.
Pro designové a výbavové verze pulse a passion je možné získat také třípaprskový kožený volant doplněný o ovladače pro sportovní řazení sekvenční převodovky. Rychlost vozu může být automaticky regulována funkcí tempomatu. Nová kola z lehké slitiny „strikeline“ obutá do širokých pneumatik rozměrů 175/55R15 (vpředu) a 195/50R15 (vzadu) dodávají modelům smart kromě vyšší účinnosti brzd na také výrazně sportovní vzhled.
Příjemným překvapením jsou ceny modernizovaných modelů, které se přes veškerá vylepšení dokonce snížily – smart city coupé je nyní od 282.000,-Kč a smart cabrio od 388.000,-Kč.