Smart City-Coupé a Cabrio – technické údaje (4)

Protože Smart přijde na náš trh již v dubna tohoto roku, uvádíme jeho základní technické údaje.

Smart City-Coupé a Cabrio – technické údaje (4)

Motor je řadový tříválec uložený napříč a skloněný vzad nad zadní poháněnou nápravou, blok i hlava válců z hliníkové slitiny. Rozvod OHC poháněný řetězem se dvěma ventily na válec. Přeplňování je výfukovým turbodmychadlem.

Tři benzinové motory s nepřímým elektronickým vícebodovým vstřikování paliva o shodném objemu 0,6 litru, mají rozdílný maximální výkon: 30, 40 nebo 45 kW, který dosahují při 5250 ot/min. Nejvyšší točivý moment je 70, 80 a 88 Nm v souladu se zvoleným výkonem motoru. Z 0 dosáhne rychlosti 100 km/h motor s výkonem 30 kW za 19,8 sekundy. S motorem o výkonu 40 kW za 17,2 sekundy a s nejvýkonnějším motorem 45 kW za 16,8 sekund. Průměrná kombinovaná spotřeba paliva je u všech motorů rozdílných výkonů shodná – 4,9 litru na 100 km.


Dieslový motor o objemu 0,8 litru má výkon 30 kW, který dosahuje při 4 200 ot/min. Dosahuje podstatně vyšší hodnoty točivého momentu a to 100 Nm, kterou si udržuje od 1 800 do 2 800 ot/min. Má přímé vstřikování paliva common rail. Dosahuje velmi nízké průměrné kombinované spotřeby paliva a to 3,4 litru na 100 km. Z 0 dosáhne rychlosti 100 km/h za 19,8 sekundy.


Smart dosahuje se všemi výše uvedenými motory stejnou maximální rychlost – 135 km/h. Objem palivové nádrže je u benzinové verze 33 litrů, u dieslové 22 litrů. Dojezd cca 700 km.


Smart má jednokotoučovou suchou spojku, která je samočinně ovládaná elektromotorem. Převodovka je automatizovaná šestistupňová s postupným řazením (třístupňová s dvěma stálými převody). Brzdy kapalinové dvouokruhové s podtlakovým posilovačem, přední kotoučové, zadní bubnové, s ABS s elektronickým rozdělováním brzdného účinku. Řízení hřebenové s tlumičem.


Smart má tyto rozměry: délka 250 cm, šířka 152 cm a výška 155 cm. Rozvor náprav je 181 cm, rozchod kol vpředu 128 cm, vzadu 135 cm. Tyto rozměry umožňují výborné manévrovací schopnosti ve městě.


Pohotovostní hmotnost se pohybuje od 720 do 740 kg podle zvoleného motoru a karoserie. Užitečná hmotnost od 250 do 260 kg. Objem zavazadlového prostoru 150 – 250 litrů, při sklopení sedadla spolujezdce 363 litrů.


Pro úplnost uvádím: přední náprava trojúhelníková dolní příčná ramena a vzpěry McPherson, příčné listové pero, tlumiče a příčný zkrutný stabilizátor, zadní náprava DeDion s příčným Wattovým přímovodem, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče, příčný zkrutný stabilizátor. Pneumatiky u benzinových motorů přední R15 145/65 a zadní 175/55 R 15, u dieslového motoru přední R 15 135/70 R 15 a zadní 175/55 R 15.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...