Na tiskové konferenci v úvodu vystoupil prezident společnosti TOYOTA MOTOR CZECH pan Hitoshi Ikoma. Dále byli přítomni asistent prezidenta pan Masami Doi a další vedoucí pracovníci společnosti, kteří po představení nové Corolly odpovídali na dotazy přítomných novinářů.
Jak jsem vás již v pondělí informoval, přichází nová Corolla na náš trh současně ve třech verzích a to ve třídveřovém a v pětidveřovém provedení a ve velkoprostorovém provedení pod názvem Corolla Verso.
Jak nám bylo sděleno, na jaře letošního roku bude rozšířen prodej o sportovní tří i pětidveřovou verzi pod názvem Corolla T Sport s motorem o výkonu 141 kW (192 k) dosahovaným při 7 800 ot/min. Tato sportovní verze bude dodávána se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Tato sportovní Corolla dosahuje maximální rychlost 225 km a z 0 na 100 km/h zrychluje za 8,4 sekund. Letos na podzim bude dále prodej rozšířen o klasickou verzi sedan a praktické kombi pod názvem Corolla Wagon.
Na tiskové konferenci nám též bylo sděleno, že byl vydán Ceník pravidelné údržby pro vozy Toyota Corolla, který plně dokazuje, že údržby japonských vozů nejsou dražší než ostatních značek, jak se mnohdy mezi motoristy nepravdivě šíří.
Testovací jízdu z Prahy do Mostu jsem absolvoval se třídveřovou Corollou s benzinovým motorem 1,4 s výkonem 71 kW (97 k). Motor Corolly při rychlosti 100 km/h měl 3 000 ot/min – do maximálního výkonu motoru (6 000 ot/min) měl tedy více než dostatečnou rezervu, což plně potvrzovala jeho ochota zrychlovat při předjíždění na krátkém úseku. Avšak vzhledem k tomu, že testovaný vůz byl úplně nový, jistě po základním zajetí bude jeho akcelerace ještě lepší.
Na autodromu v Mostě jsem pak vyzkoušel ostatní motory dodávané v Corolle a mohu konstatovat, že akcelerace a pružnost jak benzinových motorů VVT-i tak naftových motorů common rail je na velmi dobré úrovni a prakticky všechny nabízené motory plně dostačují pro svižnou jízdu. K dobrému ovládání vozu při absolvování slalomu, losího testu, brždění na kluzkém povrchu a zvládnutí úmyslných smyků nesporně přispěla celková vyspělá konstrukce podvozku a vybavení vozu přesným a citlivým řízením s elektrickým posilovačem řízení s proměnlivým účinkem, protiblokovacím systémem ABS se systémem elektronické distribuce brzdné síly EBD a vysoce účinnými kotoučovými brzdami. Musím zdůraznit,že při cvičení na autodromu se v extrémních podmínkách Corolla bezpečně vedla na ledu i sněhu a přesně držela stopu.
Zpáteční jízdu z Mostu do Prahy jsem absolvoval s Corollou Verso s šestnáctiventilovým naftovým motorem 2,0 s vysokotlakým vstřikováním D-4D s výkonem 66 kW (90 k). I tento motor poskytuje vozu plně dostačující výkon pro svižnou jízdu a bezpečné předjíždění na krátkém úseku.
Jízda s novou Toyotou Corollo jak na silnici tak na autodromu v Mostě byla pro mně příjemným řidičským zážitkem a těším se, že vám budu moci podat podrobnější poznatky o jízdních vlastnostech po zapůjčení vozu k týdennímu redakčnímu testu. Uvítali bychom i poznatky nových majitelů Corolly, které rádi uvedeme v našem internetovém denníku Periskop. Prosíme vás tedy o jejich zaslání na jhamza@periskop.cz nebo na faxové číslo 02/578 11 368.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií