Skvělý start pneumatiky Dunlop Sportmax GP

Nejnovější provedení závodní pneumatiky Dunlop Sportmax GP (D211GP) pro Supersporty a Superstocky rázně vstoupilo na světovou scénu.

V rámci různých testování a závodů po celém světě dokázala nová pneumatika Dunlop Sportmax GP zrychlit v časech na jedno kolo, vyhrát závody a stanovit nové traťové rekordy.

Při každoročním testování pneumatik Dunlop na začátku sezony ve Španělsku udělala nová pneumatika Dunlop Sportmax GP na jezdce velký dojem. Na okruhu v Almerii, o kterém je dobře známo, že doslova „žere“ pneumatiky, nová Dunlop Sportmax GP nejenže dosáhla rychlých časů, ale zároveň byla velmi konzistentní při simulaci celé délky závodu.

V USA nová Dunlop Sportmax GP začala svou závodní kariéru v seriálu AMA vítězstvím v prvním závodě. Ben Bostrom s Yamahou YZF R6 si dojel pro vítězství mezi Supersporty na jedné z nejnáročnějších tratí na světě – v Daytoně. Dokonce všechny tři pódiová umístění patřila jezdcům na pneumatikách Dunlop Sportmax GP, a Dunlop tak hned na začátku seriálu získal všechny trofeje.

Také při prvním závodě australského šampionátu v Eastern Creeku pneumatiky Dunlop Sportmax GP dominovaly. Ve třídě Supersport jezdci na pneumatikách Dunlop Sportmax GP nejprve obsadili v kvalifikaci první tři místa a následně naprosto ovládli oba závody, když se pokaždé umístili na prvních pěti místech. Oba závody přitom vyhrál Jamie Stauffer a v prvním závodě dokonce ustanovil nový rekord okruhu.

Nové pneumatiky Dunlop Sportmax GP

– představují nejnovější evoluci v řadě úspěšných závodních pneumatik pro třídu Supersport, jejíž kořeny sahají k pneumatikám D364 a D207 GP.

Nové pneumatiky těží z rozsáhlé databáze dat a charakteristik okruhů, kterou vytvořili konstruktéři Dunlop Motorsport na základě poznatků získaných z více než 100 závodů ročně po celém světě za posledních několik let. Díky informacím z této databáze, s přispěním nejmodernějšího softwarového vybavení pro design a za pomoci testování v laboratořích Dunlop Motorsport byla vyvinuta pneumatika, která v sobě kombinuje celou řadu nových technologií pocházejících ze závodních tratí.

Neustálé porovnávání během konstruování pneumatiky dovolilo sladit každý samostatný prvek tak, aby tvořil harmonický celek s těmi ostatními přesně podle požadované specifikace.

Nová přední pneumatika Dunlop Sportmax GP

Skvělý start pneumatiky Dunlop Sportmax GP

– využívá vylepšený vydutý profil převzatý přímo ze slicků pro Superbiky. Dezén pneumatiky poskytuje větší styčnou plochu, čímž jsou vylepšeny brzdné schopnosti a přilnavost v zatáčkách. Zesílené rameno pneumatiky zajišťuje větší stabilitu uprostřed zatáčky a speciálně navržená bočnice minimalizuje nervozitu závodního stroje při velkém náklonu ve vysokých rychlostech.

Dezén přední pneumatiky Dunlop Sportmax GP využívá dobře známou technologii Dunlop „Cosecant Curve“. Tato technologie dovoluje umístění a směr drážek s ohledem na optimální tuhost dezénu v různých oblastech pneumatiky. Tím je redukováno větší opotřebení, jezdec má větší kontakt s vozovkou, a tak je možné použít měkčí směs s větší přilnavostí.

Konstrukce nové Dunlop Sportmax GP je tvořena dvěma radiálními vrstvami a dvojicí zesilujících aramidových pásů, která lépe drží tvar a odolává deformaci v kontaktní oblasti. Takováto konstrukce pneumatiky nejen zlepšuje stabilitu při brzdění, ale i odezvu pneumatiky při nájezdu do zatáčky, zkracuje brzdnou dráhu a dovoluje vyšší nájezdovou rychlost do zatáčky – to vše jsou důležité faktory úspěchu při závodě.

Pro pneumatiku Dunlop Sportmax GP zvolili konstruktéři Dunlop Motorsport technologii více směsí. Ve středu přední pneumatiky je směs „High Modulus Traction”, která pokračuje napříč celým běhounem pod směsí v ramenní oblasti. Tím vylepšuje chování a odezvu pneumatiky při brzdění v nájezdu do zatáčky a zlepšuje stabilitu při vysokém úhlu náklonu.

Zadní pneumatika novinky Dunlop Sportmax GP

Skvělý start pneumatiky Dunlop Sportmax GP

– se posunula do nové epochy závodních Supersportů a Superstocků, když byla uvedena v dalších rozměrech. Pro Supersporty (objem motoru 600 ccm) má zadní pneumatika rozměr 190/55ZR17, pro Superstocky (objem motoru 1 000 ccm) je určen rozměr 200/55ZR17. Tyto nové rozměry jsou reakcí na vyšší výkony motorů používaných v těchto kategoriích.

Profil pneumatiky byl specificky navržen tak, aby využil rozdílných charakteristik strojů v obou zmiňovaných třídách. Profil pneumatiky Sportmax GP 190/55 ZR 17, namontované na ráfku o šířce 5,5“, napomáhá rychlým změnám směru jízdy nutným pro závodění na stroji s objemem motoru 600 ccm. Zároveň ovšem zůstává velká styčná plocha pro rychlé průjezdy oblouků a akceleraci na výjezdu ze zatáček.

Pneumatika Sportmax GP namontovaná na ráfku širokém 6“, typickém rozměru pro motocykly s motory o objemu 1 000 ccm, má zvětšenou kontaktní plochu běhounu a v přechodových úhlech nabízí vylepšené trakční schopnosti, což dovoluje efektivnější využití vysokého výkonu motoru těchto strojů.

Dezén zadní pneumatiky Dunlop Sportmax GP rovněž spoléhá na dobře známou technologii Dunlop „Cosecant Curve“. Tato technologie umožňuje umístit a nasměrovat drážky s ohledem na optimální tuhost dezénu v různých oblastech pneumatiky. Tím je redukováno přílišné opotřebení, jezdec má lepší kontakt s vozovkou, a díky tomu je možné použít měkčí směs s větší přilnavostí. U pneumatiky Dunlop Sportmax GP jsou navíc drážky navrženy s ohledem na opotřebení přechodové a ramenní oblasti.

Obě nové zadní pneumatiky Dunlop Sportmax GP vsadily na renomovanou konstrukci Dunlop „N Tech“. Tato konstrukce je tvořena radiální vrstvou s mnohaúhelnými částicemi překrývajícími průběžnou vrstvu Dunlop „JLB“. Ta kontroluje nárůst vnitřního pnutí a vytváří vysoce stabilní ramenní oblast.

Tento typ konstrukce přináší vynikající směrovou stabilitu při vysokých rychlostech, stejně jako u přední pneumatiky zlepšuje jezdcům zpětnou vazbu ve velkých náklonech, vylepšuje trakční schopnosti při nájezdu i výjezdu ze zatáček.

Nové pneumatiky Dunlop Sportmax GP posouvají technologii vícesměsového běhounu na vyšší úroveň. Běhoun zadní pneumatiky tvoří sedm různých oblastí s běhounovou směsí. Podobně jako u přední pneumatiky Sportmax GP je směs „High Modus Traction” ze středu běhounu rozprostřena přes celou jeho šířku až pod boční záběrovou směs. Díky tomu je přechodová část běhounu rovněž dále zesílena. Přítomnost směsi „High Modulus Traction” v této oblasti stabilizuje kontaktní plochu ve středních náklonech při akceleraci, což je rozhodující k dosažení rychlých a vyrovnaných časů.

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií také u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.

Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, BMW, Buel l, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati a Yamaha.

Více informací na stránkách www.dunlop.cz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....