Skupina PSA Peugeot Citroën bude v rámci své strategie růstu na brazilském trhu, kde již v období 2010–2011 investovala 530 milionů eur, v této zemi dál pokračovat v plánu investic.
Generální ředitel skupiny pro Brazílii a Latinskou Ameriku Carlos Gomes a předseda dozorčí rady Thierry Peugeot dnes společně oznámili prezidentce Brazílie Dilmě Rousseffové a guvernérovi státu Rio de Janeiro Sérgiu Cabralovi, že skupina hodlá v období 2012–2015 zachovat v Brazílii stejné tempo investic, tj. 240 milionů eur ročně, díky čemuž by měla zdvojnásobit svou výrobní kapacitu.
Tyto investice jsou určené
– na navýšení výrobní kapacity v továrně v Porto Real na jihu státu Rio de Janeiro, která by měla v roce 2015 dosáhnout 300 000 vozů a 400 000 motorů ročně. Investice budou určeny i na vývoj projektů nových vozů Peugeot a Citroën a na vývoj motorů.
V rámci tohoto ambiciózního produktového plánu bude v období 2012 – 2015 uvedeno na trh 8 nových vozů značek Peugeot a Citroën vyráběných přímo v Brazílii. Posílena bude i síť prodejců obou značek, která se do roku 2015 rozroste z 320 na 480 prodejních poboček.
Od ledna do září 2011 skupina v Latinské Americe prodala 241 000 vozů, což představuje nárůst o 18 % oproti stejnému období předchozího roku. Podíl na trhu dosáhl 5,8 %.
„Stanovili jsme si odvážné cíle růstu našich značek Peugeot a Citroën v Brazílii a Latinské Americe. Proto jsme se rozhodli zvýšit naše výrobní kapacity, abychom dokázali reagovat na poptávku, kterou očekáváme v příštích několika letech,“ uvedl Carlos Gomes.
Tyto nové investice jsou součástí globalizační strategie skupiny PSA Peugeot Citroën. Skupina, která za prvních 9 měsíců roku 2011 realizovala 41 % svých prodejů mimo Evropu, je na dobré cestě splnit cíl 50 % prodejů mimo Evropu v roce 2015 a dvou třetin v roce 2020.