Škoda testovala v Itálii

Stejně jako před každým podnikem světového šampionátu uskutečnil tým Škoda Motorsport testování i před Rallye San Remo, která se pojede od 5. do 7.10. 2001.

Na testovacích tratích se vystřídali oba stálí jezdci týmu, Němec Armin Schwarz a Belgičan Bruno Thiry s českou soutěžní nadějí a čerstvým šampionem Romanem Krestou, pro něhož bude zároveň start na Rallye San Remo premiérou v mistrovství světa v barvách továrního týmu Škoda Motorsport.


Jako první se posadil do kokpitu Octavie WRC osmatřicetiletý Armin Schwarz, jehož úkolem bylo prověřit i některá vylepšení na voze. Tím nejvýznamnějším byla převodovka s novým mezinápravovým diferenciálem, která by měla Octavii WRC opět o něco zrychlit. Německý jezdec byl s touto změnou spokojen: „Chování Octavie WRC s tímto pozměněným mezinápravovým diferenciálem je o poznání lepší. Toto vylepšení je sice drobností, ale především na asfaltových soutěžích, kde se závodí doslova o desetinky sekund, se i tato změna projeví. Kromě toho jsem se i na standardní záležitosti, jako volbu nejvhodnější směsi pneumatik či převodových poměrů.“ Podle hlavního inženýra týmu Dietmara Metricha, jehož rozhodnutí bude směrodatné, nebyl však test dostatečně dlouhý na prověření životnosti nového diferenciálu. Případná porucha by se pak nejspíše projevila tím, že by fungoval jen pohon zadních kol. Je proto možné, že Schwarz bude jediným jezdcem, který tuto novinku ve svém voze poveze: „I když se během zkoušení nové části neprojevily žádné problémy, vždy je potřeba podrobit novou součástku důkladnému zátěžovému testu a na to tentokrát nebylo dost času. Já osobně ale chci jet s novým mezinápravovým diferenciálem i za cenu možných potíží, protože vím, že Octavia WRC bude rychlejší.“ Z testování spěchal do svého bydliště v Monaku, kde se v sobotu 8.září oženil se svojí přítelkyní Petrou.


S příjemným počasím na severu Itálie byl spokojen Bruno Thiry, který po Schwarzovi pokračoval v testování. „Jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet Octavii WRC na dvou různých tratích se dvěma druhy povrchů, u nichž jedna byla s pěti kilometry delší a její povrch měl jinou přilnavost. Snadno tak poznáte rozdíl ve směsích pneumatik. Tyto tratě by měly našemu vozu vyhovovat.“


Roman Kresta si chtěl především „osahat“ jinak nastavený vůz a seznámit se s jeho chováním na takovém povrchu. „Vůz má jiná nastavení řídící elektroniky diferenciálů a jiné zpřevodování rychlostní skříně. Je to hlavně proto, že italské rychlostní zkoušky jsou mnohem členitější“.


Pod vedením šéfa testovací skupiny Pavla Sibery absolvovali jezdci téměř 850 km v ostrém tempu. Kromě již zmíněného mezinápravového diferenciálu se zkoušely i další drobná vylepšení na voze, jako změny na chlazení brzd či na mezichladiči stlačeného vzduchu. Pavel Sibera pak celé testování komentoval slovy: „Musím říci, že jsem spokojen s tím, co zde všichni odvedli. Nejtěžší úlohu měli mechanici, neboť museli během prvních tří dnů pětkrát vymontovat převodovku. Celkově jsme udělali opět pár důležitých kroků v přípravě na Rallye San Remo.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...